Kapitel 13

405 11 3
                                    

Gabriellas perspektiv.
Det hade gått några dagar nu sen jag fick veta att pappa hade dött. Det enda jag ville göra nu var att ge upp allting. Men jag vet att pappa inte hade varit stolt över mig om jag hade tagit mitt liv.
Jag skulle iallafall möta Cameron, Joel och Rebecka.
Vi fyra skulle åka till det största köpcentret här. Jag ville komma på bättre tankar. Cameron hade fått sitt körkort så han skulle köra dit. Joel och Rebecka var redan hos Cameron så dem skulle hämta mig.
Jag lockade mitt hår och sprayade i hårspray. Mitt smink var jättefint. Jag hade på mig svarta jeans med hål i knäna. Och en svart Adidas hoodie. Jag gick ner och tog ett äpple och kramade mamma.
-Du får ha det så kul. Sa mamma och strök sin hand över min kind.
Jag gick in på toa och satte på parfym och bostad tänderna.
Sedan hörde jag hur min mobil vibrerade i bakfickan. Jag svarade och det var Cameron som sa att han var utanför. Jag la på och gick ut till hallen. Jag satte på mig en bomberjacka och mina Nike air skor.
-Hejdå mamma. Sa jag.
-Hejdå gumman. Sa mamma och vinkade.
Jag öppnade ytterdörren och gick ut. Det var hyfsat varmt ute. Jag satte mig i baksätet där även Rebecka satt.
-Hej älskling. Sa Cameron.
-Hej. Sa jag med ett litet leende.
-Har du med allt? Frågade Cameron och kollade på mig igenom backspegeln.
Jag nickade och log.
-Bra, då åker vi. Sa Cameron och gasade iväg.
Joel kopplade in sin mobil i bilen så han kunde sätta på musik. Cameron hade stora baslådor i bilen. Så det dunkade högt om man hade högt ljud på.
-Sänk! Sa Rebecka högt. Joel och Cameron hörde ingenting. Jag var tvungen att knuffa lätt på Camerons ena arm.
Han sänkte musiken.
-Vad är det? Sa Cameron.
-Sänk! Sa Rebecka.
-Lugn. Flinade Joel.
-Jag vill välja låt! Sa jag.
Joel gav mig hans mobil och jag sökte på låten jag ville sätta på.
-JAG ÄLSKAR DIG GABRIELLA! Sa Rebecka när hon såg vilken låt jag satte på.
-vilken låt? Frågade Joel.
-Run up med Major Lazer. Sa jag.
-Den är okej. Sa Joel.
-Är inte nicki minaj med i den? Frågade Rebecka.
-Jo. Sa jag och gav mobilen till Joel. Joel höjde ljudet i bilen medan jag Rebecka sjöng med.
Cameron svängde in på parkeringen till köpcentret. Det var proppfullt. Så vi var tvungna att parkera i parkeringshuset.
Vi gick ur bilen och Cameron låste bilen. Cameron tog tag i min hand, vi flätade ihop händerna.
När vi väl var inne i köpcentret kändes det som att jag skulle dö, det var så många folk.
Jag följde bara efter Cameron. Han gick mot en spelaffär. Jag släppte Camerons hand när han gick in i spelaffären tillsammans med Joel.
Cameron kollade bak på mig och log. Det fick mig att le också.
Rebecka och jag ville gå in till sminkaffären. Det var den största och billigaste sminkaffären som existerade enligt mig.
-Kan inte jag och du bara dra härifrån? Sa Rebecka tröttsamt.
-Önskade vi kunde det. Suckade jag.
Jag gick in i spelaffären. Jag gick fram till Cameron.
-Vi går till sminkaffären, där borta. Sa jag och pekade mot höger.
-Okej, vi kommer dit sen. Sa Cameron och kysste mig. Jag besvarade kyssen.
Jag och Rebecka gick med snabba steg till affären. Vi var så taggade på allt smink.
-Välkomna! Sa tjejen i kassan.
-Tack. Svarade vi båda.
Jag gick mot foundation hyllan och Rebecka gick mot ögonbrynspennorna. Det var en tjej som stod bredvid. Som jag kände igen jättemycket. Men jag kunde inte sätta fingret på vem det var. Hon var så koncentrerad på alla foundations som fanns. Så jag kunde inte se vem det egentligen var.
-Katarina, kom hit, jag hittade finaste ögonskuggan här! Sa hennes kompis.
Seriöst? Är det Katarina. Jag saknar henne jättemycket.
-Katarina? Frågade jag och höjde ögonbrynet.
-Gabriella?! Frågade hon tillbaka.
-Shit, va längesen! Sa Katarina och kramade om mig. Jag kramade om henne också.
Hon hade blivit mycket längre än mig.
Rebecka ställde sig bredvid oss.
-Hej Katarina! Sa Rebecka surt.
-Hej horan! Sa Katarina till Rebecka.
-Gabriella du Kan inte va vän med en hora. Fortsatte Katarina.
-Vafan har hänt med er? Sa jag.
-Vi träffades på en hemmafest. Det slutade med att det var slagsmål mellan oss. Sa Rebecka.
-Gabriella, du vet vad jag har gjort mot dig förr i tiden, så om du inte är vän med mig igen så kommer jag mobba dig lika mycket som förr. Sa hon kaxigt.
-Jaha? Men jag är hellre vän med Rebecka. Sa jag och gick. Jag kände hennes mörka blick i ryggen på mig.
Jag vet att detta kanske var ett dåligt val, men ni ska bara veta hur mycket Rebecka betyder för mig.
Vi mötte Cameron utanför. Jag berättade för honom vad som hade hänt.
-Jag lovar att hon bara skojar. Sa Cameron och tog min hand.
Vi gick till Subway och satte oss och åt.
*pling*
Jag tog upp min mobil, jag hade fått två nya meddelanden på messenger.
jag gick in på appen och kollade.
14:30
"Hej. Eftersom du valde Rebeckas sida kommer du bli mobbad till DÖDEN. Jag skojar inte. Din jävla idiot som valde hennes fucking sida. Du kommer ångra dig så småningom. Jag kommer förstörs din relation med Cameron också. Visar du detta meddelandet för Cameron kommer jag bokstavligen strypa dig. Eller så du lider innan döden. Tack och hej. Kram Katarina"
Jag svalde hårt. Jag började bli rädd. Jag ville visa Cameron. För han såg på mig att det var något. Jag kunde inte motstå att inte visa Cameron. Så jag visade honom. Cameron visade Joel också.
-Va i helvete? Sa Joel.
-Hon fattar seriöst inte att hon muckar med fel människor, när det gäller mig och Joel. Sa Cameron.
-Du behöver inte va rädd för henne. Vårt gäng kommer kunna ta dö på den jäveln. Sa Joel.
Cameron skrattade.
-
Vi hade precis kommit hem. Och Cameron följde såklart med mig hem.
Jag hade fått två nya meddelande från Katarina. Jag öppnade dem.
17:07
"din fucking hora. Jag låg med Cameron för en timme sedan. Tror du inte på mig så kan du få bildbevis. Han va så jävla bra i sängen. Du skulle bara veta. Nej juste du kommer ju inte få veta hur bra han är, eftersom du är oskuld. Lilla gumman, kanske bäst att du tappar den snart. "
Jag läste upp allt för Cameron.
-men för en timme sedan, var jag med dig, logik? Sa Cameron och flinade.
-Fråga efter bildbevis.  Sa Cameron sedan.
17:30
"Bildbevis"
17:41
*Bild*
Jag zoomade in på bilden och det syntes att hon hade klippt in en bild på Cameron. Jag hade originalbilden.
Jag skickade bilden till henne.

Kär i min halvbror 2 Donde viven las historias. Descúbrelo ahora