Yerin membuka matanya. Sekelilingnya dipenuhi dengan warna hitam. Hanya lampu kecil yang menjadi penerang.
"Kat mana ni? " Yerin cuba melepaskan ikatan di tangannya tetapi gagal. Dia kini duduk di atas kerusi kayu, tangan dan kakinya diikat.
Pedih kesan tembakkan masih terasa sisanya. Tiba-tiba..
"Annyeonghaseyo Jung Yerin. Dah sedar?" lelaki itu menguntumkan senyuman.
"Pabo! Nampak saya buka mata atau tutup?! Kau siapa?!" lelaki itu tersenyum sambil membawa first aid box.
"Saya Jung Jinyoung. Awak boleh panggil saya Jinyoung je." Yerin hanya mendiamkan diri sambil melihat ke arah lain. Jinyoung menghampiri dia dan membuka first aid box.
"Miane kalau awak rasa sakit. Jahat Gongchan buat awak macam ni." Jinyoung tersenyum hambar sambil membersihkan luka Yerin.
"Auch!!"
"Tahan.. Saya akan buat perlahan-lahan." Jinyoung mengoyakkan leher baju Yerin yang bahagian bahu tu?
"Kau nak buat apa?!"
"Saya takkan buat benda dosa kat awak.." Jinyoung tersenyum sambil mengeluarkan peluru tembakkan itu. Air mata Yerin mengalir menahan sakit, wajahnya berubah merah.
Dia menyapukan ubat dan membalutnya.
"Siap.." Jinyoung tersenyum gembira sambil melihat wajah Yerin.
"Kenapa Gongchan buat saya macam ni? Tolong lepaskan saya, jebal Jinyoung.." Yerin menangis teresak-esak.
"Saya tak tau.. Dan saya memang tak dapat bantu awak. Tapi saya nak bantu awak urus rambut awak yang serabai ni" Jinyoung mengeluarkan getah rambut dan mengikat rambut Yerin.
Jantungnya berdegub, falling in love? Yeah thats jongmal..
Cantiknye...
Noo! Tak Jinyoung!
Anneya!
Yerin memandang Jinyoung dengan mata berkaca-kaca.
"Tolong lepaskan saya.." tiba-tiba..
"Jinyoung, kau buat apa lagi tu? Gongchan dah panggil, duduk lama-lama dengan yeoja tu apehal? Nak tempah maut dengan Gongchan?" Jinyoung hanya memandang sekilas sahaja. Jinyoung mengalih pandang ke mata Yerin.
"Takecare.." Jinyoung tersenyum dan keluar dari tempat yang gelap itu. Yerin hanya mampu menangis. Dia rindukan Jimin tetapi apakan daya, dia hanya mampu menangis lemah..
________________
[Dua hri selepas flight dari Australia ke Korea]Jimin mengetuk pintu rumah agam bersama BTS dengan kuat, Namjoon membuka pintu dengan cemas.
"Park Jimin? Bukan ke kau dengan Hoseok kat Australia?"
"Saya ada problem besar! Mana Jeon JungKook?!"
"Ehhh kenapa ni? Korang gaduh ke?! Jimin fikir balik jangan tumbuk maknae kita tu! Nak tempah maut ke?!"
"Yah! Namjoon hyung!" Jimin menahan nafas kemarahannya.
"Mana Jeon Jungkook?" Namjoon yang masih kebingungan terlopong.
"Wae?" Jimin menolak Namjoon dan berlari naik ke bilik Jungkook.
Sedang kusyuk Jungkook membaca cerita seram, pintunya di ketuk bertalu-talu.
"Siapa pulak kacau saya membaca ni?!" Jungkook mengusutkan rambutnya dan berdiri malas membuka pintu.
"Yah Jimin? Wae?" Jungkook memandang Jimin dengan penuh kemalasan.
"I have a big problem!"
"So, apa kaitan dengan saya?"
YOU ARE READING
+Faithfull+
FanfictionPark Jimin bekerja sebagai seorang pilot yang sememangnya menjadi keminatan ramai pramugari dan yeoja². Perkahwinan atas dasar PERJANJIAN itu mengubah hidup Yerin yang dulunya hidup bebas dan kaki sosial. Rasa benci yang semakin bercabang di hati Ye...