En gång för länge sedan...

54 11 0
                                    

En gång för länge, länge sedan så fanns det en ful flicka som var väldigt godhjärtad och omtänksam. Denna flicka hade en syster som var några år äldre, systern var väldigt vacker, självisk och elak.

De levde ett härligt liv med deras föräldrar. De bor i ett stort hus som har en fin pool och fin utsikt. Där brukar lilla flickan leka, bada och umgås med hennes vänner i under dagen. Stora systern som är elak är alltid upptagen med hennes vänner, att studera och att mobba människor i skolan.

En dag händer det en sak som de aldrig tänkt på, en sak som de aldrig trott att de skulle uppleva. Detta förändrade hela deras liv men inte bara detta, även deras identitet. Deras föräldrar dör i en väldigt mystisk bilolycka som de senare får reda på är helt planerad av deras föräldrar. Deras föräldrar hade planerat olyckan så att deras döttrar skulle komma varandra närmare, men det blir tvärtom än vad de egentligen hade planerat.

Mamman hade skrivit ett testamente som hon överlåter till hennes döttrar. Hon hade kämpat länge med att skriva detta testamente eftersom hon inte visste vad hon egentligen skulle skriva för att föra fram det hon tänkt på till hennes döttrar. På testamentet så står det: " mina flickor som ni vet så äger jag ingenting som jag kan ge er men samtidigt så äger jag världens bästa skatter, det är ni. Jag vill påminna er om att ta hand om varandra och vara varandra nära, håll ihop i vått och torrt, sida vid sida. Om det händer att ni går igenom problem då kommer ni hand i hand kunna lösa dessa om ni håller ihop".

Dagarna passerar en efter en och Amanda stora systern blir väldigt elak mot sin syster Sara. Amanda behandlar Sara på ett väldigt dåligt sätt, hon får henne att städa och även försörja huset medan hon själv inte gör någonting.

Amanda blir mer och mer elak mot Sara. Detta leder till att Saras självförtroende försämras och hon blir svag som person. Hon går igenom problem men får ingen hjälp av stora systern och löser hennes problem på egen hand.



De två systrarna Where stories live. Discover now