Faye: uztaz.. Saya nak tau bahagian toilet tu nanti. Nak kekal kan bentuk asal or ubah the whole thing.
Uztaz Hairi: terpulang pada kamu... Tapi kawasan toilet hanya boleh disini saja sebab tangki najis tak boleh diubah. Kos tinggi.
Alhakim: bahagian dorm tu. Selalunya every dorm ada berapa pelajar.
Uztaz Hairi: satu dorm ada dalam 9 pelajar. Mana yang 6 orang tu akan share dengan warden 3 orang.
Faye: kalau macam tu, sebarang pertanyaan tu kami boleh tanya direct dengan Uztaz or kene melalui...
Ustaz Hairi: saya lebih prefer email la.
Alhakim: ok ustaz terima kasih ye.. Haha nanti apa apa hal kita orang akan infom ustaz terus la. Ye.
____________________Alhakim membebel:
Adu tak sangka masa datang tadi terkejut tengok jalan rosak. So kene jalan kaki panas panas terik tadi. Nasib petang mendung risau jugak sebab kereta jauh parking.Faye: penat ah..
Alhakim: aku pon penat wey. Tapi kene continue ni kalau tak, hujan karang lencun lagi.
Faye: aku tak larat.. Dahaga.
Alhakim: ye ye dah jom ( pegang bahu )Tik tik tik
Alhakim: kan aku dah cakap hujan! ( lari )
Faye: Hakim tunggu jangan la tinggal aku!
Alhakim: ish jom ! ( tarik tangan Faye ) kita teduh bawah pangkin buruk tu.
Faye: fuh penat... Pangkin ni tak boleh duduk dah wei. Dengan kawasan sunyinye.. Huhuhu Hakim!
Alhakim: nak buat macam mana lebat gile kot. Sampai kereta mau basah lencun. Rosak seat kereta. Kau pon satu terhegeh hegeh jalan.
Faye: Alaa bukan kereta kita pon. Kereta company.
Alhakim: kau kan dari dulu sampai sekarang degil sangat kan ( pandang Faye)Fuh melekat. Aku tak boleh nak elak. Aku lupa pulak baju dia putih. Nampak dalam, kalau basah. Haih.. Aduh ni yang lemah ni.
Faye: bila hujan ni nak berhenti ( pandang ke hujung jalan )
Alhakim: Faye stay macam tu..
Faye: kenapa? ( berpaling pandang kearah Alhakim )
Alhakim: pandang sana... And jangan gerak.
Faye: ada apa belakang aku huhu kau cakap ah... Aku takut ni.Aku nak pegang dia.. Apa jadi sekali pon.
_____________________Faye berpikir:
Kenapa dengan belakang aku ni.. Hakim pon tak nak cakap huhu..Alhakim: jangan gerak ( selak tudung)
Faye: ok...
Alhakim: kau berubah kan Faye. Dulu dengan sekarang lain sangat ( pegang belakang.. Merayap terus ke pinggang Faye)
Faye: haa maksud kau? ( kenapa merayap tangan dia ni lain macam je ni)
Alhakim: ( gulp aku tak tahan.. ) kau nampak... ( tangan merayap ke bahagian depan pegang perut dan peluk Faye... ) cantik... ( merayap ke atas dan pegang buah dada Faye )
Faye: apa ni Hakim! ( tolak dada Hakim )
Alhakim: salah ke... Dari malam tu lagi aku memang tak tahan tengok kau Faye.
Faye: malam ?Alhakim: kau tak ingat Faye.. Malam yang kau terlanggar aku dalam hujan tu ( pegang muka Faye)
Faye: jangan kau sentuh aku.. Pecah muka kau aku buat nanti! ( tolak )
Alhakim: bukan kau suka aku ke Faye? Jujur je Faye aku tak kisah. Kalau dari dulu kau cakap memang aku terima kau ( genggam tangan Faye)
Faye: iee gila la kau ni! Siapa kata aku suka kau. Tolong la. Jangan cuba create benda yang tak wujud ( lari keluar dari kawasan pangkin )
Alhakim: Faye! Aku tak kira. Sini kau ! ( kejar Faye lalu tarik tangan Faye dan terus peluk )
Faye: Hakim apa ni.. Lepas la.. Tolong la jangan tambah masalah aku!
Alhakim: kenapa kau tolak Faye. Bukan aku tak tau kau macam mana dulu. Satu fakulti tau kau macam mana Faye.
Faye: tak semestinya apa yang dia orang cakap tu betul la! ( cuba lepas kan diri)Kenapa la benda macam ni selalu jadi kat aku. Penat la hadap lelaki species tak guna macam ni. Aku jadi macam terpikir kenapa aku boleh suka orang macam ni.
Kawasan ni sunyi gila. Kalau aku jerit ni entah ada ke tak orang dengar.Faye: tolong la Hakim! ( berusaha lepas kan diri)
Cupp satu ciuman terlepas. Dia menekan bibir dia ke bibir aku. Aku menolak. Dia cuba lagi. Sangat berbeza dengan Loqman, ciuman yang sangat berbeza. Aku lebih sukakan Loqman.
Pang!
Faye: aku dah kata kan lepaskan aku! Kau paksa aku buat macam ni ( tinggal kan Hakim)
Alhakim: ok ok ... Aku minta maaf. ( kejar Faye)
Faye: senang kan korang laki ni. Dah buat then mintak maaf macam takda benda jadi..
Alhakim: aku janji... Faye aku takkan buat lagi. Sorry, kita ada projek nak buat bersama. Aku harap kau bersabar. Aku janji aku takkan buat hal lagi. ( tengok la .. Aku akan cuba buat kau jatuh melutut kat aku )
Faye: dah la jom balik. Aku penat.
_________________________Badan.. Kenapa dengan badan aku. Kenapa Loqman dengan Hakim buat aku macam ni. Aku ni kata menggoda dia orang takda pon. Baju aku bukan nye ketat. Aku stress. Dulu aku gemok.. Pon aku kena kacau, kurus pon kene kacau. Apa aku nak buat ha supaya tak kene macam ni lagi.
Laki suka aku sebab badan ke ?
__________________________Loqman mimpi:
Faye: tolong awak! Tolong saya.
Loqman: Faye!
Faye: tolong jangan tinggal kan saya awak... ( hilang dari pandangan)Argh! Apa jadi ni. Kenapa dengan Faye. Ya Allah terlajak .. Aku terlepas solat, seharian aku tidur. Apa jadi ni sebenarnya dengan Faye. Hati aku tak sedap sangat. Kalau ikut kan sekarang kat Malaysia mesti petang.
Patut ke tak aku call dia. Arghh dia pon tak pernah usaha call aku. Ish serabut kepala. Faye... Kau menghantui aku tau.
Lagi seminggu je Loqman Akmal tak lama. Lepas ni hello Malaysia. Faye... Dah berkawin ke tak dia. Aku risau la. Aku sepatutnya ikat dia dulu sebelum aku gi sini.Argh harap harap semuanya ok.
_______________________Sesak betul jalan kat KL hari ni. Tak pasal pasal aku jadi lambat datang office. Hari ni atleast 50% design mesti siap. Aku tak tau apa cerita si Hakim lepas site visit haritu. Dia ada mintak maaf and bukan aku tak maafkan dia cuma aku sakit hati. Dari mula aku start kerja sampai sekarang keadaan office ni tak berubah pon . Ada la beberapa set perabot diubah dah warna dinding di cat baru. Uncle memang suka interior design yang klasik. Nampak mewah dalam masa sama simple.
Satu je paling aku tak suka. Bilik aku kat ceruk. Best sebenarnya sebab aku dapat bukak lagu kuat kuat or tidur hehe. Tapi yang buat aku tak suka tu aku kene lalu depan pekerja lain dulu baru jumpa bilik aku. Aku segan! Rasa macam banyak mata memandang
Ceh! Faye kau ni acah diva.Kcik.. Ngetttt...
Pintu ni kalau tak memekak memang tak sah.Alhakim: Faye. Good morning.
Faye: kau buat apa sini?
Alhakim: tak boleh ke aku nak jumpa kau settle kan kerja ni.
Faye: oh.
Alhakim: asal rindu aku ke?
Faye: iee tak kuasa ( perasan nasib muka lawa )
Alhakim: ngaku jela ( dia tak marah dah ke ?) weii kau suka numbe apa
Faye: mana ada .. Numbe?
Alhakim: ye numbe ...
Faye: numbe lapan
Alhakim: eh sama la aku pon suka numbe lapan. Tapi kau la numbe satu dalam hati aku Faye. Coy coy coy.
Faye: haha eleh puih .. Pirah ...
Alhakim: aku mintak maaf ye Faye.
Faye: tak pe ah aku dah lupakan dah benda yang jadi.
Alhakim: aku berniat jahat. Tapi Faye aku betul betul suka kan kau Faye. Dari zaman kita kat u lagi.
Faye: tapi aku tak suka kau hahahahaha
Alhakim: Faye! Haha aku serius ni. Aku akan cuba dapat kan hati kau Faye. Tengok la kau mesti jatuh cinta dengan aku punya.
Faye: ye ke... Aku tak sure haha
Alhakim: jangan cakap macam tu Faye. Karang kau yang susah.
Faye: macam macam la kau ni dah dah. Macam mana dengan playground kau ada proposed kan?
Alhakim: haha dah...
______________________
YOU ARE READING
TFWIM
RomanceTFWIM THE FIFTH WEDDING IS MINE OR TFWIM kisah ni mngisahkan Faye Ora seorang gadis yang tak pernah merasa hidup pakwe makwe yang hidup penuh dilema dimana umur makin lanjut. empat orang kawan faye sedang menuju ke jinjang pelamin, faye semakin ce...