Bab 2

251 14 11
                                    

Suasana waktu pagi yang sunyi amat menenangkan hati. Fikri melangkah masuk ke kawasan sekolah setelah mencium tangan dan pipi ibunya. Sunyi ! Fikri amat menyukai sekali suasana waktu pagi. Perasaannya tenang sekali pada waktu pagi. Suasana hening, angin sejuk dan kurangnya manusia di pagi hari membuatkan Fikri terlupa akan segala masalah yang menimpa dirinya. Sudah menjadi kebiasaan bagi Fikri ke sekolah awal. Baginya, datang ke sekolah awal dapat memberikan ketenangan dan melupakan masalahnya buat seketika.

Fikri melangkah masuk ke kelasnya dan terus melabuhkan punggungya di atas kerusi. Fikri melihat sekeliling kelasnya. Fuhh ~ bersepah beb. Fikri mengambil penyapu dan mula mengemaskan bilik darjahnya sebelum rakan rakan yang lain datang. 10 minit membersihkan kelas. Yeahh baby yeahh ! Settle juga. Macam ni baru semangat nak belajar, kelas bersih, meja tersusun, hati pun senang. Hahahaha !

Fikri duduk semula di tempatnya setelah selesai membersihkan kelasnya. Dia terlihat satu kertas, surat mungkin di bawah meja nya. Hairan, siapa yang letak ? Tadi rasanya macam tak ada pun. Curious ~ Fikri ambil surat tu, dan membaca isi kandungannya.

Dear Fikri Amer,
  I'm writting this letter to confess what's inside my heart. Pertama kali sya nmpak awak, hati saya tetiba berbunga. Jantung bergerak laju, fikiran saya mula khayal. Awak macam dadah yang dah start mengaktifkan hormon dopamine dalam badan saya. Every time I see you. Gosh, you know what. I rasa lemah dan melting namatey tengok awak yang sngat adorable tu. Saya rasa saya dah mula sukakan awak. Fikri Amer, I love you and can you accept my heart to be with you ?

Sincerely, Your Love.

Fikri tersenyum bila baca surat tu. "Fuh ! ayat dalam surat ni, memang macam budak ni dah suka sangat dekat aku", gumam Fikri. Ayat yang membuatkan Fikri tersenyum bila baca part awak macam dadah yang dah start mengaktifkan hormon dopamine dalam badan saya. Senyuman Fikri terganggu bila dengar suara tapak kaki yang menghampiri kelasnya. Fikri terus memasukkan surat tadi ke dalam beg sekolahnya sambil matanya tertancap ke arah pintu masuk kelas. Seorang budak lelaki dengan berkulit sawo matang melangkah masuk ke kelas. Hafiz ! Fikri tersenyum bila melihat sahabat baiknya Hafiz. Hafiz adalah satu satunya sahabat baik Fikri yang sentiasa membantu dia kalau dia ada masalah.

Hafiz terus duduk sebelah Fikri. Tersenyum sambil angkat kening. '"Hi babe, jadi ke plan kau harini ?" . Fikri hampir terlupa tentang plan dia dengan Hafiz. "Aku ingat je, kau dah ready ke ? Petang nanti jangan lupa ambil aku" . Hafiz tersenyum sampai pejam mata. Actually, dia bukan pejam mata. Dia ni sepet sebenarnya, maklumlah mixed melayu-chinese-siam. Mata sepet, muka handsome, idaman gegadis malaya dan dambaan gay semalaysia. Hahaha. Pendek kata, dia ni full pakej la. Ada rupa. Hahaha! . Fikri tolak bahu Hafiz. "Babe, aku nak bagitau kau sesuatu ni", sambil tunjuk surat tadi. Belum sempat nak Hafiz nak baca, budak budak lain dah masuk kelas. "Simpan dulu, nanti aku baca" , kata Hafiz. 

Konflik !Where stories live. Discover now