♡30♡

110 12 0
                                    

Jihoon datang lagi ke taman itu. dia segaja ke situ kerana mungkin penat bekerja.jadi dia ke situ untuk tenang.

Jihoon melihat taman permainan di hadapannya.tiba-tiba susuk tubuh seorang gadis yang sedang duduk di situ menarik perhatiannya.

Gadis itu duduk dan sedang bermain pasir di situ.gadis itu membelakanginya dan memakai dress labuh yang comel.

Jihoon bergerak ke arah gadis itu.

"Hai..".

Gadis itu memalingkan wajahnya.ianya shinhye.

"Hai..".shinhye membalas.

"Oh..awak rupanya..saya ingat siapa lah tadi main pasir kat sini..".jihoon mula tersenyum.

"Oh..saya ingat zaman kanak-kanak saya..tu saya datang sini dan main sekejap..boleh hilangkan rasa rindu..".kata shinhye.

"Oh..awak orang sini ka dulu?..saya tak pernah nampak pun sebelum ni?".soal jihoon.

"Dulu..masa saya kecil memang saya ada tinggal sini..tapi saya dah pindah..".shinhye tersenyum pada jihoon.

"Oh..dulu saya tinggal sini sampai sekolah menengah..tapi dapat kerja kat luar bandar.. saya pun pindah..tapi bila dah dapat kerja tetap kat sini..saya pindah ke sini semula..".jawab jihoon pula.

Shinhye dan jihoon mula duduk di bangku di situ.

"Erm..dulu masa saya kecil pun ada main kat sini..awak pun selalu datang?".soal jihoon.

"Saya pernah datang sekali je.. lepas tu omma dah tak bagi saya datang..".

"Kalau dari dulu kita selalu jumpa kat taman ni masa kecil.. mesti kita dah jadi kawan..".kata jihoon sambil tersengih.

"Oh..hehe".shinhye naik malu. tak tahu pula jihoon ni nak kawan dengan dia.

"Hemm..".hanya itu yang keluar dari mulut jihoon.

Mereka berdiam selepas itu. kekok bersembang berdua.

•••
Hari ni adalah hari persekolahan selepas cuti dua hari.sekolah memberikan cuti selepas majlis ulangtahun sekolah yang diadakan beberapa hari lepas.

"Jimin!".hyeri memanggil jimin disebelahnya.

"Huh?..apa?".jimin agak terkejut kerana sebelum ni hyeri tak pernah memanggilnya dengan namanya.

"Ni..kot kau hari tu..aku pulang kan balik..thanks..".hyeri menghulurkan sebuah beg kertas kepada jimin.

"Oh..ye..".jimin menggaru kepalanya.

"Oh,ya hyeri..".jimin memanggil pula.

"Ya?".hyeri memandang jimin sambil tangan membetulkan cap dikepala.

"Ermm...tak ada apalah..".jimin memandang buku semula.

"Kau ni!!..".hyeri sudah marah. hyeri mula menulis semula.

"Hehe..".jimin hanya tersengih.

"Kenapa..aku rasa kekok pula nak cakap dengan dia?..kenapa aku rasa macam ni?..aduhh..apa ni?..kenapa macam ni?..aku rasa pelik lah..".hati jimin berkata sambil dia menggigit bibirnya sendiri.

•••
Waktu pulang tiba,sedang hyeri baru melangkah keluar dari sekolah.hujan pula turun.

"Ah,lantaklah..aku nak balik sekarang..".hyeri merungut.

Tiba-tiba hujan turun begitu lebat sekali.hyeri berhenti di bus stop yang selalu dia berteduh.

Hyeri menggosok-gosok tubuhnya yang dingin dan basah.

"Terpaksa lah tunggu sini..".hyeri muka duduk disitu.

Bersambung ⏩

[c] Heartbeat ; jimin°Where stories live. Discover now