9~jeg trenger aldri hjelp

820 35 0
                                    

"Skal du ikke ha noe mat?" Spør Chloé i det jeg løper ned gangen
"Nei, jeg rekker ikke, jeg er allerede forsen" svarer jeg og stresser i vei med og få på skoene
"Spis noe utover dagen da" roper Chloé fra kjøkenet
"Jaja" svarer jeg og tar på meg jakka og løper ut døra.

Det tar 20 minutter og gå, og siden skolen begynner om 10 minutter er det ikke vits og prøve og komme i tide engang.
Jeg setter ned farten og ser ned på telefonen, det begynner og bli lenge siden jeg snakka sammen med vennene mine fra Norge, jeg lurer på hvordan dem har det?

Skolen kommer mer og mer tilsyne, jo nærmere jeg kommer, jo mer kjedelig blir det...
Jeg går inn inngangen og går mot kantina, jeg kan like godt bare prøve og gjøre ferdig leksene, jeg gidder ikke anmerkning og fravær, da kan jeg heller bare få fravær.

Det er ingen i kantinen, alle er vell i timene sine.
Av og til lurer jeg på hvordan dem som er helt perfekte, aldri får anmerkning eller fravær, hvordan dem greier det, det kommer aldri jeg til og greie..
Jeg går inn i kantina og setter meg, jeg åpner matteboken, side 143 leser jeg.
Dele, selvfølgelig er det dele, det er noe av det vanskeligste og kjedeligste...

Matteboken ligger foran meg på bordet, jeg sitter og ser på klokka og hører tikkingen.
Er ikke dagen slutt snart?!
"Vanskelig eller?" Spør en stemme bak meg
Jeg snur meg og ser Brandon, hvem ellers?
"Nei" lyver jeg
"Så vis meg hvordan man deler" sier han og peker på kladdeboken min
"Jeg trenger ikke og vise deg noe" svarer jeg og lokker igjen matteboken
"Vil du ha hjelp?" Spør han og ler litt av meg
"Jeg trenger aldri hjelp" svarer jeg bestemt
"Aldri?" Spør Brandon
"Aldri" svarer jeg bestemt

"Hvorfor er du ikke i timen?" Spør Brandon og setter seg ned ved siden av meg
"Jeg var allerede forsen til skolen og hadde ikke gjort lekser, så da kan jeg like godt bare få fravær isteden for fravær og anmerkning" svarer jeg og trekker pusten, wow det var veldig dårlig forklart.

"Hvordan liker du skolen så langt?" Spør Brandon og ser opp fra telefonen sin
"Helt Ok, jeg har ikke møtt bitchene enda" svarer jeg, jeg forventer egentlig noen skikkelig bitcher, alle skoler har sånne, denne skolen må jo ha det!
"Det skal du være glad for" svarer han
"Er dem så ille?" Spør jeg og kjenner panikken komme, jeg kommer aldri til og overleve på denne skolen.
"Ett tips: pass på hvem du snakker stykt om" sier han og blunker til meg
Notert, jeg er så død, hver gang jeg ikke liker noen, eller bare har negative tanker om en person må jeg bare si det til noen.
"Hvem er det jeg ikke skal kødde med?" Spør jeg og håper egentlig at han skal si at alle er snille, men som alltid tar jeg fullstendig feil.
"Jasmin McFlair, hva enn du gjør ikke gjør henne sint"sier Brandon og ler litt, det høres ut som han vet hva han snakker om
"Jeg kommer til og være død før skoleåret er over" svarer jeg og pirker på neglen min
"Så lenge du ikke sier noe stykt om henne, så går det bra" Spør han og ler litt av meg, han har verdens fineste latter
"det kan bli et problem hvis jeg ikke liker henne" svarer jeg
"Herregud, du er så vanskelig" sier han oppgitt
"Jeg vet, men det er sant" svarer jeg og lokker igjen bøkene mine, jeg får bare "låne" svarene hos noen.
*RING*

Folk begynner og strømme inn i kantina, jeg hater og være i et rom med masse folk, jeg hater egentlig og være med masse folk uansett.
Jeg tar med meg bøkene og begynner og gå.
"Hade Brandon" sier jeg og snur meg rundt.
"Hade Zane" svarer han og ser opp fra telefonen
Jeg fortsetter og gå, i neste time har jeg samfunnsfag, jeg er ikke verdens beste i faget, men jeg er heller ikke verdens dårligste så dette blir gøy.
Skapet mitt er lengst borte fra klasserommet, men jeg har heldigvis god til, for en gangs skyld.
Jeg er framme ved skapet og forter meg med og bytte bøker, jeg gidder ikke kommer mer for sent til timene nå, sikkert ikke så bra for karakterene sin skyld heller.
~~~~~~~~~~~
Hey, dette var et lengre kapittel, jeg selv elsker og lese bøker her på Wattpad som har lange kapitler og er spennende.
Fremover kommer det kapittler med 700-800 ord.
Akkurat nå sitter jeg midt i K&h timen på skolen, kjempe kjedelig...
Tusen takk for at dere stemmer og kommenterer, det betyr mye<33

I need youOnde histórias criam vida. Descubra agora