1.

5 1 2
                                    

Heeyy ik had gewoon zin om een verhaal te schrijven hopelijk vinden jullie het leuk ik weet niet of ik er goed in ben maar maakt niet uit hahaha ik zal wel wat meer over mij vertellen na elk hoofdstuk zodat jullie mij ook beter leren kennen
----------------------------------------------
VRIJDAG AVOND

Ik zat in mijn kamer gezellig muziek te luisteren. Ik lag op mijn bed helemaal gespreid zodat ik elk vrij plekje op mijn bed in nam. "Femke!" Hoor ik beneden. "Ja?!" Roep ik terug.
....
"JA?!" Roep ik luider.
Ugh. Ik rol uit mijn bed en stap half dromend de trap af. Net op de laatste trede viel ik bijna. Ik kon me nog net rechthouden maar voelde toch een schok van angst door mijn lichaam lopen.
"Kan je nog snel even melk gaan halen bij de nachtwinkel schat?" Mijn moeder kwam van achter de deur met een handdoek in haar linkerhand. Ze was waarschijnlijk de afwas aan het doen.
"Maar het is al 20:48.." Ik ga echt niet in het donker naar buiten terwijl het vriest. "Plus, de nachtwinkel is niet open op een vrijdag" voeg ik er nog aan toe. Ik kruis mijn armen en leun tegen de muur. Met serieuze ogen kijk ik haar aan zodat ze ziet dat ik het echt niet wil. "Please, ik geef je extra geld zodat je nog iets voor jezelf kan nemen en ga naar de andere nachtwinkel die is wel open op vrijdag heb ik gezien" antwoord ze.
Pff. "Oke mama..." Ik stap langs haar de keuken binnen en neem mijn jas van  de kapstok die achter de deur hangt. Ik slenter naar de gang en trek mijn schoenen aan.
Mijn moeder komt nog snel aangelopen met geld voor de melk "hier nog 5 euro extra voor als je nog iets vind." Ze geeft me het geld en ik loop de deur uit.
De koude wind zorgt ervoor dat ik vol kippenvel sta. Ik draag niet echt de ideale kleren om nu buiten te komen. Op het einde van mijn straat ga ik naar rechts in plaats van links. De nachtwinkel aan de linkerkant waar we altijd gaan is gesloten op vrijdag, geen idee waarom. Ik ben nog nooit naar de andere geweest, vandaag wordt dus de eerste keer...
Ik stap de nachtwinkel binnen en ik rook de geur van sigaretten en sterke drank. Ik moest er even aan wennen maar probeerde er niet teveel aan te denken. Ik kwam voor melk en niks meer. Ik liep rustig langs de rekken en kwam aan het rek met de drank. "Shit" mompel ik tegen mezelf. Welke melk is het...
Ik pakte gewoon een die er het beste uitzag en liep naar de kassa, daar nam ik nog een mars voor mezelf.
Ik hoorde iemand anders binnenkomen en uit nieuwsgierigheid draaide ik mij om. Een jongen van ongeveer mijn leeftijd kwam binnen en ook hij moest wennen aan de geur die rond de winkel hing. Al snel maakte we oogcontact maar ik keek meteen weg.
Ik rekende af en liep naar buiten.
"He wacht!" Hoorde ik achter me. Ik draaide mij om en zag de jongen achter me lopen. Met een verwarde blik bleef ik staan tot hij bij mij was. "Je bent dit vergeten" hij gaf me mijn mars die ik daar blijkbaar had laten liggen.
"Ohh dankje" zeg ik verlegen. Ik pakte de mars aan maar nam perongeluk ook zijn hand vast We bleven zo staan en keken elkaar aan. "Sorry" zeiden we tegelijk. "Haha is niks woon je hier dichtbij?" Vroeg hij. "Ja 2 straten verder en jij?" Zei ik. "Ik woon in het appartement hier tegenover, raar dat ik je nog niet ben tegengekomen" Na zijn antwoord was het even stil. "Ik ga maar beter weer naar huis voor mijn moeder haar zorgen gaat maken" Zeg ik om de stilte te verbreken en omdat ik het koud heb. "Wacht, wat is je naam?" Vroeg hij. "Femke...jij?"
"Kobe"
"Wel, Kobe aangename kennismaking" lach ik.
"Ja, tot nog is Femke" en hij knipoogde.
----------------------------------------------
Ik weet dat dit nog niet zo goed is maar het is het begin en de hoofdstukken zullen langer duren. Ik weet eigenlijk niet eens of ik hier iets mee ga doen maar ik zie wel

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Feb 13, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

UnknownWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu