15

416 21 3
                                    

Koen

Een vreselijk gepiep dringt mijn hoofd binnen. Hoe meer ik er op let, hoe luider het lijkt te worden. Stilaan open ik mijn ogen. Via op het geluid af te gaan, krijg ik de wekker stil met een klopje. Ik haal diep adem en draai me op mijn andere zijde. Een glimlach siert meteen mijn gelaat wanneer ik Tineke rustig zie slapen. Ik druk heel zacht een zoen op haar haren. Met mijn hand ga ik voorzichtig langs haar wang. Ik voel hoe ze gloeit. Ze is echt te ziek om te gaan werken. En dat ze niet wakker is gekomen van de wekker zegt dat ze toch wel moe is. Ik draai me terug om en neem mijn gsm. Ik heb een bericht van de chef. Ik ontgrendel mijn gsm en open het bericht.
Koen, Tineke mag uiteraard thuisblijven want zo kan ze natuurlijk niet komen werken. Als je wilt mag je bij haar blijven om wat voor haar te zorgen en hoef je ook niet te komen. Het is heel lief dat je zo voor haar zorgt! Doe zo verder! ;)
Ik lees het bericht van mijn scherm af. Ik krijg een glimlach bij het lezen van de laatste woorden. Met een lachje, stuur ik een bericht terug.
Bedankt chef!
En zal ik doen :) ik zie Tineke dan ook doodgraag hè dus het zou een beetje erg zijn moest ik dat niet doen. :)
Met een druk op de toets, verzend ik het bericht. Ik leg mijn gsm terug op het kleine kastje en draai me voor de derde keer om. Een glimlach komt terug tevoorschijn wanneer ik Tineke zie. Langzaam en voorzichtig geef ik haar nog een kus op de haren. Daarna ga ik goed liggen en sluit ik mijn ogen terug.

"Koentje?" Ik voel hoe Tineke voorzichtig met haar vingers door mijn haren woelt. Zo rap mogelijk open ik mijn open. "Goedemorgen!" Zeg ik nadat eens flink heb gegaapt. "Goedemorgen!" Antwoordt Tineke lief terug. "Moet jij niet gaan werken?" Vraagt ze wat verward. "Nee, de chef heeft me gestuurd dat ik bij je mag blijven om voor je te zorgen." "Hoe lief van hem!" "Ja, vind ik ook! Maar hoe is het met jou?" Vraag ik. "Nog steeds hoofdpijn." Antwoordt Tineke. "En heb je nog veel koud zoals gisteren?" "Nee, naast jou niet." Fluistert ze verleidelijk. Ik trek mijn wenkbrauwen naar haar op. Ze lacht terug. Voorzichtig en langzaam laat ik mijn lippen op de hare rusten. Een liefdevolle, heerlijke kus. "Wat dacht je ervan als ik opsta een ontbijtje voor je maak terwijl jij nog even blijft liggen?" "Super." Glimlacht Tineke. Ik geef haar een kus op haar voorhoofd en kruip het bed dan uit. Net wanneer ik de trap wil afgaan komt er nog iets in me op. "En laten we er ook een pyjamadag van maken!" Roep ik. "Check!" Hoor ik Tineke met een lachje terugroepen. Ik besluit pannenkoeken te maken als ontbijt, ik weet dat ze dat lekker vindt. Terwijl het zoeken naar al de ingrediënten, vind ik een siliconen hartje, speciaal om in de pan te doen voor pannenkoeken of eitjes. Na het maken van het beslag, giet ik er in het siliconen vormpje. En zo gaan we even door. Het resultaat zijn een 15 tal pannenkoekjes in hartjes vorm. Ik vind ze best wel schattig. Ik neem een bord en leg de pannenkoeken er mooi op. Daarna neem ik een klein potje, daar doe ik choco in. Rap maar met veel liefde, snijd ik verschillende soorten fruit in kleine stukjes. Kiwi en banaan. De blauwe besjes en frambozen moeten natuurlijk niet gesneden worden. Soort per soort verdeel ik ze terugwin van die kleine potjes. Een theepot schenk ik halfvol met kokend water en 2 witte tasjes met daarin een theezakje, plaatst ik samen met het bordje en de potjes op een mooie plateau. Een mes en kleine lepeltjes mogen niet ontbreken. En dan schenk ik nog 2 glazen fruitsap in en neem een viertal witte servetten, die ik ook op de plateau plaats. Tot slot, plooi ik een papiertje in 2 zodat het kan blijven staan. Ik schrijf er in zo sierlijke en mooi mogelijke letters 'I love you' op en plaats er nog een hartje bij. Ik zet het kaartje tussen de glazen en de potjes. Ik kijk alles nog na en ga dan de trap op naar boven. Ik klop zachtjes op de deur. "Roomservice." Zeg ik en open de deur. Tineke kijkt me met een glimlach aan en legt haar gsm op haar nachtkastje. "Oh Koen.." brengt ze er verwondert uit terwijl ze naar de plateau met eten staart. "Een ontbijtje op bed speciaal voor mijn liefste." Knipoog ik. De glimlach rond haar lippen wordt groter. "Dankjewel, liefje." Zegt ze een beetje verlegen. Ik ga naar haar toe, zet het ontbijt neer, en druk een zoen op haar mond. "Alles voor jou." Fluister ik daarna in haar oor. Ze kijkt me zwoel aan. Ik neem het ontbijt terug vast en plaats het op bed. "Mmmh." Murmelt Tineke stil terwijl ze haar ogen op het ontbijt gericht heeft. Ik ga naast haar zitten en neem een glas met fruitsap. "Smakelijk." Knipoog ik lief en ik hef mijn glas wat meer in de lucht. "Smakelijk." Glimlacht Tineke terwijl ze het tweede glas fruitsap van de plateau neemt. Ik werp een luchtkus naar haar toe. Ze doet alsof ze hem vastneemt en op haar wang kleeft. Beide lachen we. "Op wat klinken we?" Vraagt Tineke nog al giechelend. "Op ons?" Vraag ik. "Op ons." Bevestigd Tineke met een stralende lach op haar gelaat. "Ik zie je graag, Koen." Haar glinsterende, bruine ogen kijken mij aan. Mijn mondhoeken gaan langzaam omhoog en mijn ogen worden meer tot spleetjes geknepen. "Ik jou ook, Tineke." Antwoord ik. En een lieve glimlach verschijnt rond haar lippen.

Wij.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu