Šumavské pověsti
Šumavští obři
Hora Sedlo - jedno z údajných sídel šumavských obrů
Další ze svých hradů si prý obři zbudovali na vrchu Přimda.
Pohled z Obřího hradu přes kamenné moře západním směrem
Obři na Šumavě podle pověstí žili dávno předtím, než se v údolích a na stráních usadili lidé. Tito obři byli ohavní a nestvůrní. Na šumavských vrcholcích si stavěli ze skal a balvanů pevné hrady. Nejstarším jejich sídlem byl Obří hrad u Červené. Další kamenné pevné hrady si zbudovali na vrchu dnes zvaném Sedlo u Albrechtic na Sušicku, na vrších Přimda, Rýzmberk a Pajrek, na hoře Ostrý a jiný hrad, v němž zahynul poslední obr na Šumavě, stával na Hahnově vrchu. Obři se scházívali ve svatyni na kopci nad meandrem Otavy u Annína, kde dnes stojí kostel svatého Mořice. Zde přinášeli oběti svým bohům. Šumavští obři vládli velkou mocí a nebylo snadné je zabít, například jeden z nich ukrýval své srdce v myši a jen ten, kdo se jí zmocnil, mohl obra usmrtit. Někteří šumavští obři odešli do alpských hor kde žijí podnes, někteří byli zabiti lidmi.
Boubínský kmet
Boubínský kmet je v šumavské mytologii starý pán a vládce Boubína, pamětník jeho slávy, která třikrát zanikla a třikrát byla znovu vzkříšena („třikrát les, třikrát ves“ – pověsti vypravují, že na temeni Boubína býval kdysi hrad a vedle něho osada, pole, pastviny a salaše). Opatrujte boubínske lesy. Je obrovitého vzrůstu, vysoký jako jedle. Zjevuje se uprostřed sychravých nocí na vrcholu Boubína. Neškodí lidem, jen je může vyděsit svým zjevem a hrobově temnou samomluvou. Mluví lidskou řečí. Když se prodírá lesem, ozývá se praskot, dupot a šustění stromů, jako by se hnala vichřice.
Ták...
Konečne som sa dokopala k tomuto speciálu. :'D
Dúfam, že sa páči.
Vážne som nevedela :3 čo mám vymyslieť. :D#Ann
YOU ARE READING
Japonské Mýty a Legendy
Short StoryMnohí z nás vedia, že Japonsko je krajina úzko prepojená s duchovnom, mytológiou a vierou v nadprirodzeno. Niektorí Japonci veria, že v okolí hory Fuji sú portály do iného sveta, do dimenzie, ktorá ich privedie do nadpozemských sfér. Nebudeme sa pre...