Paul en Samuel zaten samen in een klein cafeetje naast de rand van het bos. Ze hadden allebei een warme kop koffie en ze deelde een pannekoekje met stroop. Meer hadden ze niet nodig, want hun buikjes zaten al vol met vlinders. Ineens werd Paul gebeld "Je vriend is niet wie je denkt wie hij is," zei de onbekende stem. "Rot toch op viezerik," riep Paul uit. Hij hing de telefoon op. Hij sloeg zijn handen voor zijn gezicht en begon te snikken. Hij liep naar de wc en sloot zich op, want hij wilde even een momentje voor zichzelf.
"Is alles oké, heb ik iets verkeerds gezegt, wie was dat aan de telefoon," vroeg Samuel. Paul deed de deur van het wchok open. "Ik kan beter vragen wie jij bent," zei Paul. "Ik ben iemand die smoorverliefd op jou is," zei Samuel. Hij liep naar Paul toe en wilde hem knuffelen, maar Paul weigerde en duwde hem van zich af. "Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, het is over!" riep paul. De ogen van Samuel sprongen vol.
"Kut hij weet het," dacht hij. Hij vroeg nogmaals wat de onbekende stem tegen Paul had verteld. Maar hij zweeg. Toen kwam schoonmaakster Yennie binnen en zei "Wie heeft er hier zo zitten bouten, denk maar dat ik hier de boel ga schoonmaken." Ze duwde de dweil en wcborstel in Samuels handen "Veel plezier jongen," zei ze. Paul Vulde haar aan "Hier hoor jij thuis viezerik," hij rende het café uit met tranen die over zijn wangen vloeiden. Hij rende naar de pakeerplaats en sloeg de ramen van Samuels auto in. Hij sprong op zijn scooter en reed met volle vaard weg. "Ik moet weg van hier," dacht hij. Hij was zover in zijn gedachten verzonken dat hij bijna een fietser aanreed.
Samuel kwam thuis en begon in zijn dagboek te schrijven.
Lief dagboek,
Vandaag was een vervelende dag. Ik had nooit een affaire moeten beginnen met Rein. Ik had Paul gelijk moeten dumpen. Hoe had ik zo naïf kunnen zijn, ik kon toch nooit overweg met een ouder iemand. Het gebeurde allemaal in het cafeetje, wedden dat Rein hem heeft opgebeld en heeft verteld over onze bijzondere relatie. Hij is de man waarvan ik houd. Maar ondertussen heeft hij mij ook bedrogen.
Hij stoptte met schrijven en dacht aan alle mooie dingen die hij en Paul hebben meegemaakt. Maar bedacht zich toen dat Rein wel een heel lekkerding is. Hij had het gevoel dat ze hem allebij lieten stikken, en hij zat ook nog met een kapotte auto. Hij moest afleiding zoeken en ging even yoga oefeningen doen. Maar hij werd verstoord door de bel. Hij liep naar beneden en deed de deur open. Er stond een man met een bos bloemen. "Ben jij Samuel Leijten, want dan is dit voor jou," zei de man. "Ja, van wie zijn ze?" vroeg Samuel aan de man. De man haalde zijn schouders op "Waarschijnlijk van je vriendinnetje, er zit een kaartje bij," zei hij. "Dankjewel," zei Samuel glunderend, en nog steeds in de war. De man liep weg en Samuel las het kaartje.
Lieve Samuel,
Wij hebben nog niet zoveel meegemaakt maar ik weet you are the one for me. I know dat jij heel sweet bent. Ik invite je om morgen 12.00 uur naar Schiphol te komen neem een goed gevulde koffer mee met warme kleding.
Big kiss Rein x
Samuel was verslagen, maar wilde graag een nieuwe start maken. Ik ga morgen op reis. Wat moet ik aantrekken, en waar gaan we naar toe. Even niet aan Paul denken... maar bij die gedachten dacht hij juist wel aan Paul. Hij kreeg hoofdpijn bij de gedachten dat hij Paul nooit meer zal zien.