Kai menyambut kedatangan tetamu. Dengan wajah yang Kyungsoo tidak pernah lihat. Kai tersenyum bahagia. Dia menyorok diri dia sebalik dinding tepi ruang dapur dia. Dia ttbe tertawa terdengar kai tergelak kecil dengan mereka.
Siapa kah perempuan itu?
Kenapa hati dia rasa sakit apabila Kai lebih melayan perempuan itu lebih dari dia. Ouh dia lupa yang Kai tidak melayan dia lebih baik dari itu."Selamat datang Mr Jung. MrsJung. Hi krystal!! Hi Irene!! Ouh h-hi Jimin(bts)" mereka menunduk hormat kepada kai. Kai juga berbuat seperti itu. Kai memperlawa mereka duduk di sofa. Kai tak pernah bagi Kyungsoo duduk disitu.
"Macam mana dengan syarikat kamu yang sudah berjaya itu? Kamu sudah berhenti sekolah untuk mengambil alih syarikat appa kamu?"
"Belum lagi Jung ahjusshi hanya tinggal 1 tahun untuk Kai habis kan persekolahan. Dan Tinggal nak sign kontrak jelah untuk jadi CEO"
"Baguslah macam tu. Buat yang terbaik! Ahjusshi sokong kamu!"
"Macam tu jom kita ke ruang dapur untuk makan tengah hari"
"NAE!" kai terkejut dengan loncatan Jimin dan Irene. "Are you two excited nak makan?" tanya Kai bergurau. Mereka memalu lalu menyorok dibelakang MrJung.
Krystal menolak bahu Irene. "Yah i think aku dah suka namja tu. Dia buat hati aku cair. Macam mana sesuai tak aku dengan dia."
Irene menepuk bahu krystal "100% match krystal!! Are you really crush on him" . "Yes irene yesh!" loncat Krystal kegembiraan. Appa mereka yang terdengar itu terus smirk dia merancang sesuatu nak buat anak dia Krystal bersatu dengan Kimjongin.
Mereka semua mengambil tempat makan. Irene dan Jimin, krystal bersebelahan dengan Kai. Krystal di dalam hati dia mendebar debar teruja sangat dapat duduk disebelah Kai. Irene menunjuk okay👌 dan good👍 pada Krystal. Krystal menahan malunya.
"saya harap keputusan kamu nanti boleh jadikan kamu CEO yang terbaik!!" kata MrJung memuji prestasi Kai. Kai mula rasa bangga tetapi menjadi pudar (fade away) apabila ternampak Kyungsoo sedang menolong untuk meletakan makanan yang berlebihan di kabinet.
"ouh ni siapa pula?" tanya Jimin sesudah memasuk daging kedalam mulut dia. "wife" muka Krystal terus pucat lesi apabila terdengar perkataan dari mulut Kai. "What?!" Krystal bangun dari tempat duduk dia.
"krystal calm down" kata appa dia lalu Krystal calm down duduk semula ditempatnye. Kyungsoo menunduk hormat kepada orang tua itu dan juga anaknye. "annyeong kyungsoo imnida"
Kyungsoo rasa lega bila Kai memberitahu kepada mereka. Tetapi dia masih tidak dilayan sepenuhnya. "bila kamu kahwin dengan budak ni?" kai dengan selamba kata "tanpa sengaja but fake now real" kai ahjusshi faham maksud Kai.
"when?"
"6 month ago"
"apa yang dia boleh buat dekat kamu Kai"
"hes slave for me and maid for this house"
Krystal memandang sinis pada Kyungsoo. Kyungsoo yang ternampak tu terus menunduk takut. Since when dia takut dengan orang lain ni.
"bila cerai"
"maybe after dia lahirkan anak kai Jung ahjusshi." MrJung hanya meng'oh'kan saja. Hati kyungsoo seperti terbakar bila kai kata begitu. Irene pula melambai tangan kearah kyungsoo. Sikap Irene pula childish, friendly, funny. Kyungsoo amat menyukainya.
Kai tersedak apabila termakan cili merah. "KYUNGSOO?!?! AIR CEPAT! AIR!!!" Kyungsoo dengan berlari mendapatkan air untuk Kai.
Lalu datang kembali menghulurkan Kai gelas air kosong tu. Kai meneguk habis takut tekak dia berasa kepedasan lagi.
Kyungsoo mencapai gelas dari tangan Kai secara tak sengaja gelas tu terjatuh dari tangan kyungsoo. Kyungsoo tanpa beragak dia cepat mengutip cebisan kaca dibawah lantai itu. Kai geram mula menarik rambut Kyungsoo.
"kau tunggu sekejap lagi" bisik Kai melepaskan balik rambut Kyungsoo. "ouh thanks god" keluh Kyungsoo dalam bisikan yang halus. Nasib Kai tak belasah dia dekat depan ahjusshi dia.
P/S; Kyungsoo gugur, dan mempunyai balik bayi didalam kandungannya. Bayi didalam kandungan kyungsoo dalam 5 bulan (lol why Iam so embarrassed hahahaha !! "-")
A/N; Jihyo akan berada di chapter yang akan datang Stay tuned with me!!
YOU ARE READING
ᴛʀᴇᴀᴛ ʏᴏᴜʀ ʙᴇᴛᴛᴇʀ
Novela Juvenil˹𝓚𝓪𝓲𝓼𝓸𝓸 𝓕𝓪𝓷𝓯𝓲𝓬˺ Disekolah mereka telah mengadakan party. Mereka berdua turut dijemput hadir untuk ke party itu. Mereka berseronok sana sini. Sampai suatu malam sesuatu isu telah berlaku, menyebabkan beberapa hari berikut dia telah pregna...