10~Marie og Brady

798 36 0
                                    

Det er lunsj nå, jeg burde prøve og få meg noen venner, kanskje gjengen til hun Maria, Marie eller hva hun het, kanskje dem vil være venner med meg, det hørtes jævelig kleint ut, hehe.

Jeg ser etter dem når jeg kommer inn i kantina,  dem sitter ved et bord lengst unna.
Litt usikker, men jeg går bare bort til dem, bedre og dumme seg ut enn og ikke ha venner.
"Hei" sier jeg forsiktig, jeg står foran bordet deres og ser nok skikkelig nervøs ut.
"Hei,Rachel" sier Marie og smilet til meg
"Jeg bare kjører på siden dette ikke kan bli kleinere enn det allerede er, men kan jeg sitte med dere og bli venner med dere?"  Spør jeg og ler litt nervøs.
"Så klart, vi har faktisk ventet på deg" sier hun og smiler
Jeg smiler tilbake, setter meg ned og dem begynner og snakke igjen.
Jeg er litt overrasket over at dem har ventet på meg.

Etter en sund tror jeg Marie kommer på at jeg ikke har peiling på hvem gutten er.
" dette er foresten Brady Johnsen" sier henne og peker på gutten ved siden av henne.
Han var litt kjekk, han har blåe øyne, hvit hår men det er noe med han som forteller meg at han er spesiell.
"Jeg er homo" sier han som om han viste hva jeg tenkte, ofc er han homo, hva ellers, nå ble jeg litt skuffa, Neida. Hahaha.
"Fint og vite" svarer jeg ler litt
Vi sitter bare og prater, blir bedre kjent, det viser seg at dem var skikkelig hyggelige, jeg håper skulle ønske at resten av elevene var like hyggelig som Marie og Brandy.

jeg har naturfag nå, uheldigvis har verken Marie eller Brady naturfag sammen med meg.
Jeg går inn i klasserommet og setter meg så langt bak som mulig, det ringer inn om noen minutter, jeg har ikke gjort leksene så jeg bare sitter og gjør det.
"Gjør oppgave 4, side 164" leser jeg
*pling*
Ah, seriøst, må telefonen plinge akkurat nå? Jeg sjekker hvem som sendte melding, ja jeg kan bare ignorere det men nysgjerrigheten tar overhånd.
Adrian: noen kompiser blir med etter skolen, Ok?"
Meg: Ok, jeg tar med 2 venner hjem
Adrian: hva heter dem?
Meg: Avery
Adrian: du våger ikke, da banker jeg deg
Meg: slapp av, jeg tar med Marie Cinar og Brady Johnsen.
Adrian: Ok
Meg: hvem tar du m.... *ring*
Fader, jeg legger telefonen fra meg.

"Sett dere ned og vær stille" sier læreren surt.
Alle blir etterhvert stille, dem tør sikkert ikke annet.
"Da begynner vi og gjennom gå leksa" sier læreren og tar opp krittet.
Dette kan ikke bli verre, eller jo, hvis han spør meg da blir det verre.
"Dere skal snakke sammen med den dere sitter ved siden og se om dere har svart likt, å hvis dere ikke har gjort det, sammenligner dere svarene" fortsetter læreren.

Da kan jeg fortsatt komme unna med at jeg ikke har gjort leksa.
Jeg snur meg til sidemannen, han sitter og ser ned i boken sin, ser ut som han pugger alt som står på sidene i boken.
"Jeg har ikke gjort leksa" sier jeg til han, det er først nå han ser opp på meg.
"Ok" svarer han og ser ned igjen, han likte ikke og snakke med nye mennesker.
~~~~~~~~~~~~
Sorry for sen oppdatering, takk  alle som stemmer og kommenterer.
Har ikke noe og skrive her nå😂

I need youWhere stories live. Discover now