toen ik uit het bad klom was het 7 uur, ik had nog een uur om me klaar te maken. ik stak m'n haar op, in een knot. eigenlijk net zoals ik het zou dragen op een wedstrijd, jai zei een keer dat hij dat mooi vond. Daarna deed ik een dag crème op en een beetje oog podlood en mascara. ondertussen had ik de mooie blauwe jurk al aan. het was een mooie elegante lange donker blauwe jurk. al zei ik het zelf, hij stond me best goed.
toen het 8 uur was hoorde ik de deurbel. jai stond voor de deur en gaf me een kus. 'hey mooi meisje, ga je mee?' ik bloosde en zei ja. toen we de afrit af liepen zag ik een koets met paarden er voor, het waren Friezen, even deed dat me weer denken aan thuis in Nederland. Bij m'n broertje, ouders, opa en oma.
ik keek jai met grote ogen aan en ik zag dat daardoor een lach op z'n gezicht kwam. 'waarom heb je dit gedaan?' vroeg ik. 'nou, jij doet alsof het maar niets is wat je doet. je rijdt 7 paarden per dag, bent fanatiek aan het trainen voor de olympische spelen, en ben net Australisch kampioen geworden.'
dat moeten we vieren. en trouwens het kan voor jou geen kwaad om eventjes meisje te zijn, aangezien je altijd rond loopt in je paarden kleren.' hij gaf me een knipoog. Even was het stil, 'kom stap maar in, dames voor.' ik stapte in en ging zitten. 'weten de jongens hier van?' 'waar van?' vroeg hij. 'dat jij zo romantisch ben, dit us weer een totaal onbekende en nieuwe kant die je laat zien. maar ik vind het wel leuk.' hij lachte, 'uuhm alleen luke en james weten het, omdat zei mij zagen zoeken naar mooie jurken voor vrouwen. ik moest lachen en gaf hem een kus. 'je bent het beste wat me ooit is overkomen!'
toen we aan kwamen bij het restaurant werden we naar onze tafel gebracht en bestelde we wat te eten. het was een gezellige avond en ik voelde me echt zijn meisje.
toen we weer thuis waren vroeg ik of hij bleef slapen. natuurlijk sloeg hij dat niet af en we kleden ons om.
-jai:
ze verdiende dit gewoon. ze doet zo d'r best en werkt zo hard!
Binnenkort zal ze helemaal nergens meer tijd voor hebben door de voorbereidingen op de olympische spelen. dan zullen we een tijdje minder uitstapjes maken enzo, maar ik zal wel elke nacht bij d'r blijven slapen en alles zo makkelijk mogelijk maken.
toen we omgekleed waren kropen we lekker in bed. ze had mijn hoodie aan en ging dicht tegen me aw liggen. ze mompelde woordjes zoals 'ik hou van je', 'je bent zo lief' en 'ik ben zo gelukkig'. dat stelde me gerust, ik sloeg m'n armen nog een keer extra om d'r heen en viel in slaap.
de volgende morgen was merelin al druk bezig net met van alles. ik lag nog in bed en riep 'merelin! Kom is!' ze kwam en ik zei 'je bent mooi' ze gaf me een kus en maakte een ontbijtje voor me. toen ze daar mee klaar was zei ze dat ze aan het werk moest en ging naar stal. ze gaf me nog een kus en ging er vandoor, samen met kelsey. toen zat ik alleen nog maar met kevin aan de keukentafel en hij zei opeens 'ze doet het echt goed he! ik vind het knap!' 'ja inderdaad, d'r familie zit ook aan de andere kant van de wereld en ze is een echte topsporter.' zei ik. 'ja pff... Dat is een zwaar leven en beroep hoor! Ook voor de partner, maar jullie zijn zo close en goed dat jullie dit kunnen.' 'bedankt.' zei ik en kevin zei dat hij ook maar eens naar stal moest.
ik ging naar huis want ik zou voorbereidingen doen op de nieuwe video van volgende week.
'hey jai!' zei luke. 'kom je ook weer eens naar huis?' zei beau plagerig. ik moest lachen en we gingen plannen maken voor de video. toen die klaar waren vroeg daniel ineens 'hoe gaan jij en merelin dat eigenlijk doen met de olympische spelen?'
daar had ik eigenlijk nog niet over na gedacht. 'weet ik niet, ik zal het vanavond even aan d'r vragen als ze niet dood neer valt.
die avond lagen we samen in bed. 'merelin' 'ja?' vroeg ze. 'hoe gaan we het doen met de spelen?' d'r gezicht betrok. 'oohjaa eigenlijk nog helemaal niet over na gedacht...' zei ze. 'ik wil wel dat je mee gaat hoor lieverd.' zei ze. 'ja, ik wil ook graag mee.' 'komt goed, tegen die tijd krijg ik nog genoeg info en andere dingen dat we dan wel wat kunnen regelen.' legde ze uit.
we keken elkaar aan, knuffelden nog even en vielen toen in slaap.