Hyeri memasak bubur yang di campurkan sedikit sayuran dan ayam.
"Mesti dia suka..tapi..apalah nasib aku kena jaga dia..sokay aku jaga dia..lepas tu aku dah boleh balik bila abang dia balik..".hyeri mengangkat bubur itu dan mencedok masuk ke dalam mangkuk.
Hyeri bawa mangkuk itu ke atas, ke bilik jimin.
Apabila masuk ke dalam bilik, hyeri melihat jimin masih lagi terlelap.hyeri meletakkan dulang berisi mangkuk dan air serta ubat di meja kecil di tepi katil.
Dahi jimin disentuh bagi merasakan suhu badannya. dahi jimin sedikit berkerut dengan tindakkan hyeri itu.
"Jimin..".panggil hyeri perlahan. yalah orang tengah sakit kan.
"Hmm?".mata jimin masih tak terbuka.
"Bangun lah..makan..lepas tu makan ubat..".kata hyeri.itu adalah suruhan hyung jimin tadi.
"Tak nak lah...tak larat nih..". jimin memusingkan tubuhnya ke arah mengiring.
"Makan lah..nanti nak tidur..tidur sajalah..".hyeri sudah mengarah.
Jimin bangun dengan muka monyok dan rambut kusut.
"Kau ni...asyik marah aku je..aku taknak makan..tak apa..kau letak je lah dekat situ..".kata jimin sambil menggosok matanya.
"Abang kau suruh aku bagi kau makan..bagi kau ubat..jadi kau kena makan sekarang..".hyeri menghulurkan mangkuk itu kepada jimin.
"Apa ni?".
"Bubur..".
"Kau masak?".
"Yalah...cepatlah makan..".hyeri memutarkan bola matanya.
"Suap!".kata jimin sepatah.
"Apa?".
"Suaplah aku..".kata jimin sekali lagi.
"Tangan kau ok kan..suaplah sendiri..".
"Kau tak kesian ke..aku sakit kepala ni..kau suapkan lah..". jimin memuncungkan bibirnya. manja!.
"Yalah!".hyeri terus menyuap dengan kasar.
"Kau ni...suap lah elok-elok.. aku sakit ni..jangan lah kasar-kasar..". jimin merungut.
Hyeri mengeluh dan menyuap jimin elok-elok.apalah nasib.
Setelah beberapa suapan hyeri masukkan ke mulut jimin.hyeri berhenti seketika.
"Kejap..".hyeri meletakkan mangkuk itu ke meja kecil.
Tangan hyeri bergerak ke bibir jimin membuat jimin agak terkejut.kemudian ibu jari hyeri dengan lembutnya menyapu sisa comot di tepi bibir jimin.
Jimin hanya memandang hyeri.
Dup dap dup dap.
"Apa ni?..kenapa aku rasa macam ni?..aku dah jatuh cinta dekat dia ka?..banyak kali aku rasa macam ni bila dekat dengan dia..".hati jimin berkata-kata.
•••
"Nah ubat..".hyeri menghulurkan sebiji ubat untuk jimin.Jimin terus mengerutkan dahi.
"Cepatlah..".hyeri sudah malas melayan.
"Taknak lah..ubat tak sedap..pahit..".jimin menggeleng.
"Takkan lah..budak tua bangka macam kau ni takut ubat kot..".
"Bukan takut..cuma pahit..aku tak suka..".kata jimin.
"Ok..pejam mata..biar aku sumbat kat dalam mulut kau.. nanti kau telan dengan air ni..". bagitahu hyeri satu-satu.
Jimin mula memejam matanya. hyeri terus memasukkan ubat ke dalam mulut jimin.
Air diambil dan diberikan kepada jimin.jimin mula meneguk dengan rakus dan menelan perlahan-lahan.
"Dah?".soal hyeri.
Jimin mengangguk.
"Pandai!".hyeri menggosok rambut jimin.
Jimin hanya melihat hyeri dengan ekor matanya.
"Aku dah jatuh cinta kat kau, hyeri..".hati jimin berkata lagi sambil tangan diletakkan ke dadanya.
Bersambung ⏩
YOU ARE READING
[c] Heartbeat ; jimin°
Fanfiction❀ㅡsetiap kali bertemu pasti saja jantung ini berdegup laju. ❀❀❀ "Hey,kau nak buat apa kat aku ni?..kau nak culik ke hah?". - hyeri. "Apa kes pompuan ni?..gila ke apa?". - jimin. + adakah pertemuan ini akan membuahkan rasa cinta? + adakah jimin dapat...