✓ Kapitola OSEMNÁSTA

475 51 10
                                    

. : S K Y L E R : .

Newt ho dostal von z klietky a pár stavbárov včetne Gallyho z nej začalo vyťahovať zásoby. Skyler im však nevenovala veľa pozornosti. Momentálne balancovala na špičke konára a snažila sa zelenáča premerať z každého uhla.

Bol bledý ako stena, ruky mal kostnaté, tvár napnutú, čo sa preukázalo aj na jeho vyčnievajúcich lícnych kostiach. Tmavé čokoládové vlasy mu trčali na všetky strany ako steblá trávy. Skyler preskočilo mysľou, či aj ona vyzerala po príjazde tak hrozne a zúbožene. Okamžite to zamietla. Ona vyzerala oveľa, oveľa horšie.

Chalan sa zatackal a vyvalil oči na štyri nadpozemsky veľké kamenné steny, každú priečne preťatú obrovskou bránou. Keď pozrel na východnú bránu, ktorá bola ako jediná otvorená, nasucho prehltol.

,,Kde to som?" vyšlo z neho divným hlasom. Určite má srdce až v krku, pomyslela si Skyler a zase sa na konári o kúsok posunula. Vedela, že takto si o chvíľu zoderie celý zadok kapsáčov, ale to bol jej najmenší problém. Keď sa k zelenáčovi prihnal Alby, až vtedy sa situácia začala zhoršovať.

,,Určite nie v raji. Zatni zuby a upokoj sa," povedal Alby s rukami v obrannom geste, akoby ten nový čľup držal v ruke zbraň a chcel ho odstreliť ako zviera.

Sky sa zamračila. Začína to teda fakt zle...

,,Je to dlhý príbeh, šrac," oslovil zelenáča. ,,Postupne sa všetko dozvieš. Ale dovtedy... skús sa ukľudniť, áno?" Podal mu ruku. ,,Ja som Alby."

Zelenáč nevyzeral, že by mu ňou chcel potriasť, usmiať sa na celé ústa a povedať: ,,Ahoj, ja som Harry a odteraz sme najlepší kamoši!". Namiesto toho sa zvrtol na päte a zviezol sa po kôre stromu k zemi. Chvíľu len ticho sedel a hľadel na svoje dlane, potom ale akoby sa spamätal a pozrel Albymu do očí.

,,Tak mi ho povedz celý," vyšlo z neho o trochu lepším hlasom. ,,Ten príbeh."

Alby znudene pozrel na Newta a pretočil očami. Napriek svojmu očividnému nezáujmu si ale sadol pred zelenáča a uprel naňho oči.

Prvý začal nováčik. ,,Teraz vážne - kde to som?"

Alby si spravil dlhú odmlku, svoju prestávku strávil premeriavaním zelenáča a očividným konštatovaním, či je na Flek dosť dobrý. Alebo či z neho bude väčší osoh, ako zo Skyler. Sky si odpľula, keď na to pomyslela.

,,Je v poriadku, že sa bojíš," začal Alby. ,,Kto sa nebojí, nie je človek... Skús sa tváriť ako hrdina a zhodím ťa z útesu, lebo v tom prípade si totálny magor."

,,Z útesu?" nováčik zbledol ešte viac ako doteraz. Skyler si rukou pleskla po čele. Idiot, idiot, idiot!

,,Dočerta..." vodca si pretrel oči. ,,S takými ako ty sa ťažko hovorí. Sľubujem ti, že šracov nezabíjame. Hlavne sa snaž prežiť a neotrčiť kopytá."

Fajn, toto bolo priveľa. Skyler už videla, že chlapca trafí šľak a odvedú ho nohami napred rovno na Cmiter. Tak sa ale nestalo. Nováčik len zalapal po dychu a o centimeter sa od Albyho odsunul.

,,Došľaka!" zaklial Alby a hlavu zaboril do dlaní. Keď už sa chystala zakročiť, dokríval k nim Newt a zo žartu do Albyho strčil.

,,Šetri sa na zajtra," poradil mu a žiarivo sa usmial. Skyler mala chuť vtisnúť mu pusu na líce a Albymu jednu vraziť.

Kroť si hormóny! vynadala si. Len nad sebou pretočila očami a ďalej sa sústredila na ten dôležitý a už od začiatku totálne doondený rozhovor.

The Missed Runner [TMR]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora