-10

556 63 0
                                    

Jungkook's

"Omma datang ni nak bincang pasal perkahwinan kamu dengan anak kawan omma tu ."

Haih omma ni , kahwin lagi .

"Omma , Kook ni muda lagi lah . Baru 21 tahun lah ." rungut aku .

"Omma tau , tapi kamu tu dah uruskan syarikat arwah appa . Kamu kena ada seseorang yang boleh menjaga makan minum pakaian kamu Kook ."

"Tapi omma-"

"No buts Jeon Jungkook ."

Haneul's

"Omma datang ni nak bincang pasal perkahwinan kamu dengan anak kawan omma tu ."

Kahwin ? Jungkook takde bagitau apa apa pun kat aku pasal kahwin .

Okay kenapa i'm feeling beroken nihhhh aduhai !

Dah lah baik aku blah buat benda lain .

-

"Omma , Kook dah ada pilihan lain lah ." kata Jungkook kepada ommanya .

"Pilihan ? Ha kenapa tak bagi tau omma haih budak ni ." kata omma Jungkook .

"Haa ye Kook dah ada pilihan hehe . Kejap ye Kook panggil dia ."

"Amboi , siap dah ada kat sini lagi ."

Jungkook jalan ke arah Haneul di luar .

"Haneul , ikut saya ." kata Jungkook lalu menarik tangan Haneul lembut .

"Ha ? Kenapa ?"

"Omma , ni lah pilihan Kook ." kata Jungkook kepada ommanya sambil tengok ke arah Haneul yang masih terpinga pinga .

"Ni ? Bukan ke dia ni gardener kamu Kook ?" kata omma Jungkook dengan ragu ragu .

Hina sangat ke kalau aku ni gardener sekali pun ? Bisik hati kecil .

"Haah omma ."

"Lah , kenapa tak bagitau awal awal ." kata omma Jungkook lalu memeluk dan mencium kedua dua belah pipi Haneul .

"Uh , saya Haneul . Min Haneul ." kata Haneul lalu tunduk hormat kepada omma Jungkook .

-

"Haneul ." panggil Jungkook kepada Haneul yang sedang duduk di sebelahnya sambil menikmati angin malam .

"Ye ?"

"Jom kahwin ."

"Whatt ?! Ish tuan ni jangan main gila ." kata Haneul terkejut .
Mana tak nya , baru tadi dia terdengar perbualan Jungkook dan ibunya tentang perkahwinan Jungkook .

"Memang gila , gilakan awak cia cia !"

'cliche jungkook , cliche .' -author sky

"Tuan . Bukannya saya tak dengar perbualan tuan dengan mak tuan tadi . Tuan nak kahwin kan ?" kata Haneul .

"Memanglah saya nak kahwin . Dengan awak !"

"Apa tuan merepek niii !"

"Kalau saya merepek , takkan lah saya bawa awak jumpa omma saya . Dia dah siap peluk cium bakal menantu dia dah ." kata Jungkook sambil smirk .

"Wait . Yang tadi tu ,"

"Omma , ni lah pilihan Kook ." kata kata Jungkook tadi bermain di fikiran Haneul .

"No way !" kata Haneul .

"Yes , maksud saya pilihan tadi tu ialah pilihan calon isteri hehehehe ," kata Jungkook sambil tersengih sengih .

+

TAMAT !



Heheh just kidding ! Chapter lepas ni ialah special chapter so readers kena lah tunggu and baca !

[c] gardener + jjk (end)Where stories live. Discover now