Suasana hening senja itu berangin. Pokok-pokok melambai-lambai ditiup angin. Sedikit demi sedikit angin mulai kencang. Ranting-ranting mulai menghujani atas kediaman asrama.
Peserta Muslim sedang bersiap-sedia di surau bagi menunaikan solat Maghrib dan Isyak berjemaah.
Manakala peserta non-Muslim dan yang mempunyai keuzuran pula berada di dalam bilik masing-masing.
Tiba-tiba walkie-talkie yang diletakkan di atas meja di hujung bilik asrama jurulatih perempuan bingit.
Suraya menjerit, "Kenapa walkie-talkie itu?"
Semua yang ada di dalam bilik itu diam saling berpandangan.
"Budak histeria!"
Jeritan Harnani dari luar bilik mengejutkan semua yang sedang bingung. Umpama kilat, mereka bersiap. Kemudian mereka berlari selaju harimau mengejar mangsa.
Keadaan di dalam bilik Sepetir umpama kiamat. Katil-katil telah dialihkan ke tepi dinding. Penghuni di dalamnya ada yang menangis di kaki lima. Ada yang terperangkap di dalam bilik duduk dalam bulatan sambil membaca Yassin.
Di tengah-tengah bilik itu berdiri seorang peserta yang mengeringai garang. Rambut panjang menutupi wajahnya.
Tidak semena-mena dia datang berdepan dengan kami.
"Hey, kau tengok taring aku ini! Hahahaha....."
Tiba-tiba lutut aku bergetar berlaga satu sama lain. Dada aku terasa seakan beku. Mata aku langsung tidak berani memandang mata peserta itu. Matanya bukan miliknya. Seolah-olah ada imej lain silih berganti dengan tubuh peserta itu.
"Aku tak nak tengok."
Dia membengkokkan lehernya memaksa aku memandang wajahnya. Seakan putus asa, dia beralih kepada Maya dan Alia.
"Errr....."
Kemudian Maya tidak mempedulikan peserta bernama Zuria yang dirasuk. Dia beralih kepada peserta yang sedang berada dalam ketakutan.
"Semua keluar dan berkumpul di bilik sebelah."
Perlahan-lahan mereka bergerak menghampiri pintu apabila Zuria memandang mereka dengan tajam.
"Errr...."
Kami pun tanpa membuang masa mengelilingi Zuria. Bersiap-sedia untuk menumpangkan dia.
"Satu dua...."
"Hehehe.... kau nak lawan aku? Aku lagi kuatlah!"
Bedebuk!
"Pegang kuat-kuat!"
YOU ARE READING
36 Cerita
Mystery / ThrillerKisah-kisah seram dan misteri yang dialami sendiri oleh penulis yang pernah tinggal di Tasik Chini selama 3 tahun. Kemunculan nenek kebayan, penunggu tasik, dua puteri, pokok bunga di batang pokok balak dan sebagainya. Kegilaan remaja yang suk...