Bab 5

6.1K 159 0
                                    

"Wait!"

Aku sedar, pinggang ku masih dirangkul, cepat-cepat ku mengalihkan tangannya dari pinggang ku.

"Nak apa? Nak duit sebab tolong tadi? Okay tunggu kej-"

"Tak. I nak minta number you, bolehkan?"

"Sebab?" Jarang orang boleh dapat number phone aku ni.

"You cantik" balasnya.

"Cantik diluar, tak semestinya cantik didalam" Dengan sekilas senyuman terus ku berpusing membawa sama troli ku.

*******

"Girls! Kita semua dah dapat barang tu kan? Masing-masing bawa dulu balik barang ni, besok pagi kita gerak, jam lapan kat pantai, Okay?"

Semangat benor nak gi pantai jam 8 pagi. Hehee

"Okay!"

"Cool!"

"Ehh Wait! Taknak beli swimming suit ke? Ke nak pakai bikini korang ni?" Bella, macam biasa drama.

"Kau jangan nak memandai pakai bikini! Melayu! Kalau tu private beach kita, mana saja lah!" Ish! Tak malu betul budak ni.

"So, kita letak dulu barang ni dalam kereta, Then balik sini pergi atas cari swimming suit, nak?" Zila dengan cadang nya, aku okay jee layan diorang ni.

"Bell? Join sekali?" Soalku. Dia ni memang dah banyak swimming suit, takpe kut kalau dia join kitorang.

"Sep! Jom gerak kat parking kot dulu" empat troli kita sorang, yang kalako nya, barang sikit jee.

Acah-acah glamor je nak guna troli sorang-sorang.

*****

"Aku nak half body ngan short pant suit! Aku nak beli lagi" goshh nasib kau lah lain agama boleh pakai gitu!

Aku, Zila dan Nelly pula mengambil full cover suit. Aku punya warna merun, strap hitam. Zila, coral blue, strap putih. Dan Nelly, warna putih strap hitam.

Goggle rasa nya aku kena beli kut! Nak juga tengok bawah air tu. Dah grab semua apa yang patut, terus kami keluar dari kedai ni.

"Girls sunblock jangan lupa..."

"Gosh!! Nasib kau ingatkan Bell! Aku tak nak menghitam waktu graduate nanti" drama queen.

"Yelah! Jom pergi Guardian" arah Nelly.

Aku pun ikut je, taknak juga menghitam.

********

Penat lah... barang aku tinggalkan kat dalam kereta je, masak lah korang yang bawa balik barang mentah, kena simpan kat peti ais lagi.

Hehehee nakal!

*ting ting* Notify whatapps!

Bengap
• Sorry syg, I tengking you kat kedai
• You marah ke?
• Im sorry, really really am sorry..
• Turun bwh please, I ada kat pagar...

Pagar!! Terus ku selak langsir, betul budak ni! Goshhh

Dah lah datang jam 10 malam! Nanti mama abah confirm melenting, bukan diorang tak kenal pun Faizal ni, dia kalau aku balik sini, confirm datang!

Aku je yang tak hadap muka dia!

Dah lah aku pakai gaun tidur nipis ni, takkan nak bagi tengok! Gila kau aku tampo kangg

Hoodie yang tersidai terus ku sarung ke badan dan turun keluar rumah.

"Nak apa?" Soalku setibanya di depan pagar yang berkunci.

"You marah ke?" Pujuk nya. Ehh! Pujuk?

"Tak. Buat apa nak marah. Sorry jugak pasal tadi"

"Betul ni tak marah?"

"Ya! Malas lah nak marah-marah!"

"Good. I bawa bunga.." Segulung plastic bunga ross merah diserahkan. "Ni cadbury, sayang makan ehh"

"O oh kay" ragu-ragu rasanya nak hidu bunga ros ni. "Tak letak racun kan?" Syakku.

"Ish manada. Kejam nya fikir I macam tu. Selamat lah sayang oi.."

"Okay. Thanks.. erm.. balik lah" halau ku. Betullah, buat apa nak lama-lama kat sini.

"Wuish! Baru jumpa sekejap dah kena suruh balik. Takpe laa, lain kali lagi eh" berlalu nya ke kereta Mercedes Black.

"Bye. I love you" katanya lagi sebelum masuk ke kereta. "Taknak balas ke?"

"I hate you!" Balas ku. "Bye! Be safe!"

Terus pancut laju bunyi kereta nya. Aku pun balik lah ke dalam rumah.

Mama abah memang tak kisah lagi. Tiap kali memang macam ni lah.

Aku masuk ke bilik, pack baju, seluar, pakaian dalam, stokin penting untuk tidur malam, alat mandi besok pagi aku kemas, sunblock, minyak gatal dan seangkatan, semua ku bawa.

Power bank 4 biji dah aku charge penuh. Kena berjimat pakai nanti wehh, 2 malam tu! Laptop pula aku dah charge penuh, aku bawa sekali.

Girls yang lain pun bawa barang yang sama macam aku juga. Lagi?? Kasut! Takkan nak pakai high heels kut pergi pantai!

Kasut sport Nike hitam merun sudah ku sediakan untuk dipakai esok pagi. Selipar dah sedia masuk dalam plastik nak dibawa.

Last, iPhone aku charge, set alarm jam 6 pagi. Jom tidur..

*******
Votes
Read
Comments

Hot! Hot! SOLDIER!Where stories live. Discover now