-merelin:
het was een week voor de olympische spelen. de jongens hebben me veel gesteund door dingen in huis te doen, aangezien kelsey en Kevin ook super druk waren en nergens tijd voor hadden. elke dag aten ze 'savonds bij ons. jai bleef slapen en, ik merkte zomaar dat er tussen kelsey en beau ook wat opbloeide.
jai zou mee gaan naar de spelen en we zouden samen een kamer krijgen op het terrein. ik had al een heleboel spullen ingepakt en jai ook.
de jongens zouden ook komen maar die zouden in een hotel dicht bij het wedstrijd terein verblijven. ook zouden mijn ouders en broertje komen. konden ze gelijk jai en de rest ontmoeten.
-gesprek tussen jai en de jongens:
'we gaan gewoon naar de fucking olympische spelen!' zei james. 'ja geweldig he?!' zei luke. 'we hebben maar geluk met zo'n schoonzusje!' voegde beau toe. 'ja jullie hebben daar weer geluk mee! stelletje profiteurs!' zei jai plagerig. 'naja of ze nou internationaal ruiter was geweest of iets anders ik had d'r nog steeds Awsomee gevonden!' zei daniel. 'ja jai, dit keer heb je echt een topper en dit meisje moet je koesteren en niet verwaarlozen, niet dat je dat anders wel deed maar je weet wat ik bedoel.' zei luke. 'komt goed' zei jai. 'ik laat haar nooit meer gaan.'
dag van vertrek naar Rio:
het was vroeg en jai maakte me zachtjes wakker. 'babe, wordt je wakker? je moet naar stal.' langzaam werd ik wakker, gaf jai een kus en kleede me aan. ik ging naar stal en jai ging mee. Eerst pakte we de laatste spullen voor charon in en daarna dronken we met z'n 5e een kop koffie. kelsey en monica waren druk bezig met eten klaar maken en jai, jeff en ik richte de vrachtwagen in. jai zou ook met me mee gaan in het vliegtuig, dit keer ging ik niet in het zelfde vliegtuig als m'n paard. kelsey zou met charon mee gaan in het vliegtuig en jeff en monica zouden met een ander vliegtuig achter aan komen. kevin bleef thuis om de stal te runnen maar zou natuurlijk wel naar m'n proeven kijken.
net voor we weg gingen nam ik nog afscheid van kevin en james, beau, luke en daniel. 'je gaat het super doen merelin' zeiden ze allemaal. 'dankje boyss.' zei ik. 'we gaan knallen!'
toen we op het vliegveld aan kwamen nam ik afscheid van charon, kelsey, jeff en monica en gingen jai en ik naar ons vliegtuig. toen we in het vliegtuig zaten zag ik nog allemaal andere ruiters die ik ken van grote wedstrijden, ook zag ik de bondscoach zitten. voor vertrek hield hij nog een praatje en wenste ons alvast succes.
onderweg werd ik steeds moeier en ik was aan het vechten tegen m'n slaap. jai en ik hadden voor ons 2e 1 rij stoelen dus hij nam me in m'n armen en fluisterde lieve woordjes. het sprak me moed in. ik viel in slaap.
-jai:
ze lag zo lekker te slapen ik durfde het niet om d'r wakker te maken. ze zou d'r energie nodig hebben. de reis verliep vlotjes, geen turbulentie of andere mankementen.
ik zag de stad Rio onder me. ik was trots.