Nur Esha'al.Cahaya Bunga Syurga.Cantik juga nama aku.Arwah ibu suka beri nama arwah-arwah adik beradik aku yang indah-indah maksudnya.Aku masih ingat,setiap petang,aku akan main congkak,batu seremban dan banyak lagi lah!Arwah Along dan arwah uda asyik nak gaduh je.Masing-masing punya pasal,dua-dua kena hempuk dengan ibu.IN YOUR FACE!
Malam itu,ayah akan balik.Selepas solat Maghrib,mak akan sediakan dinner.Time tu jugak lah 'sesi luahan' dilakukan.Arwah along seperti biasa,akan ceritakan kejayaan dia lah,dipujilah.Alah,setakat kena puji dengan cikgu sebab buang sampah,aku pun boleh lah!Arwah uda pula asyik cerita tentang crush dua,Hakim.Bak pepatah seseorang itu,HAPTUIHHH!!!Ayah pun layankan sahajalah.Keluarga kami memang sangat bahagia walaupun hidup sederhana.
Akan tetapi,itu dahulu.Sekarang aku akan ceritakan kisah tragis.Sejak kisah tragis ini,bermulahan kisah duka aku.
9 Oktober 2012
11:00 pagiIbu dapat kebenaran dari doktor untuk keluar dari hospital.Waktu tu,kelahiran adik bongsu aku,Ameera Nazirah.Aku yang kat rumah ni excited gila nak mampus.Ada adik baru kan?
11:00
Masa dalam perjalanan,tiba-tiba ada satu penunggang motor ni,tayar motor dia suddenly meletup dan terlanggar kereta ayah.Ayah tak sempat nak elak dan ayah panik.Disebabkan hal ini,kereta berpusing-pusing dan terbalik dan meletup!
11:30
Polis tiba ditempat kejadian.Alhamdulillah,ayah masih hidup walauoun cedera parah.Tetapi,..........ameera,along dan uda dah takde buat selamanya.Allah dah tarik nyawa tiga beradikku.Mayat Ameera dijumpai di atas jalan(kepala hancur),Along dan Uda pula tersepit di dalam kereta(disebabkan kereta meletup,tak sempat nak keluar)manakala ibu....ibu tak dijumpai....
12:45
Okay,Ibu sudah dijumpai.Masih hidup tetapi tak sedarkan diri.(Dijumpai di dalam semak tepi jalan)
Oh ibu,ibu!Jangan tinggalkan angah!Ibu!
Bersambung...
(Sorry)
YOU ARE READING
Nur Esha'al
FantasyMengisahkan tentang cerita 'aku' 5 tahun yang lepas.Cerita yang penuh dengan kisah duka,pahit dan kejam.Semoga kisah aku amat bermakna untuk korang