-merelin:
jai maakte me wakker, 'merr? wordt je wakker? we zijn er.' langzaam deed ik m'n ogen open. 'lekker geslapen prinsesje?' zei hij. 'moahh het kon beter, hoelang heb ik eigenlijk geslapen?' vroeg ik. 'uuhm ik denk 3 uur, best lang hoor!' antwoordde jai.
toen we geland waren legde de bondscoach uit wat nu de bedoeling was. 'jullie worden zo meteen opgewacht door bussen en dan worden je naar het terrein, een half uurtje hier vanaf gebracht. de paarden zullen vanavond om 8 uur op het terrein komen en dan worden ze gecontroleerd op virussen en andere eventuele probleempjes.'
het was nu 3 uur 'smiddags. 'als we alles uitgepakt hebben, zullen we dan wat gaan eten?' vroeg ik. 'dit zal waarschijnlijk de eenige dag zijn dat we echt wat samen kunnen doen.' zei ik. jai stemde er bij in en toen we langzaam het terrein op reden en we moesten uitstappen voor controle was jai me steeds aan het kietelen. 'je gaat het super doen.' fluisterde hij. ik draaide me om en gaf hem een kus.
buiten moesten we de paspoorten laten zien en werden we voor de 100e keer gefouilleerd. toen alles was gecheckt mochten we naar binnen.
in de kamer van ons hotel begonnen we eerst uit te pakken. Daarna stuurde ik kelsey, kevin, jeff en m'n ouders een smsje dat we veilig waren aangekomen in Rio. jai deed het zelfde naar de jongens.
toen we ons hadden gedouchd en aangekleed gingen we het terrein verkennen. het was heel groot en er was ook een restaurant. we besloten daar wat te gaan eten. 'morgen zal wel een saaie dag voor je worden.' zei ik tegen jai. 'tsja, de jongens zijn er dan nog niet en jij bent druk bezig. maar ik vermaak me wel, ik ga wat bij slapen of wat sporten, komt wel goed.' ik bedacht me net wat voor een geweldige vriend ik nu toch heb. 'jai, ik hou van je. je hebt me zo goed geholpen met alles!' hij lachte. hij is altijd een beetje de badboy en speelt hard to get, maar als ik dan wat liefs zeg zie ik hem lachen. z'n lach is zo mooi. 'lieverd, focus je alsjeblieft op de spelen! dit is zo bijzonder en dat moet je je blijven realiseren. ik redt me morgen wel. het komt echt goed. jij moet naar de masseuse, personaltrainer, mentaliteit coach en je hebt training met charon. het laatste wat je moet doen is je druk maken om mij, want aan het eind van de dag liggen wij toch weer samen in bed.' er rolde een traan over m'n wang, ik was zo ontroerd. ik weet niet waarom. 'je bent zo goed voor me, en ik kan jou niks bieden!' snikte ik. 'meisje, je hebt geen idee wat je me altijd geeft. dat is niet te beschrijven. je bent een topper! nou stop nu met snikken en haal die strijderslust in je naar boven. over een paar dagen moet je je proef rijden en zullen we weten wie er individueel goud wint!' ik droogde m'n tranen en hij kwam naast me zitten, sloeg een arm om me heen en zei 'kom zullen we kijken of charon er al is?'
we liepen samen naar de plek waar de paarden aan zouden komen. ik zag al een paar vrachtwagens maar daar zat charon niet bij. we wachtte bij de poort en toen zag ik ineens een vrachtwagen met kelsey er in. 'gelukkig' dacht ik. ze keek blij maar wel vermoeid. toen ze uitstapte vertelde ze hoe alles was verlopen en dat charon in het begin heel bang was, maar later tot rust kwam. dat is nou het vervelende van vliegen, want als de paarden heel bang worden en onverwachte dingen kunnen gaan doen moet je opletten met wat voor middeltjes je ze geeft, want als je het verkeerde geeft heb je kans dat ze de doping test niet door komen.
'kels, ga jij maar inchecken en slapen. ik verzorg charon wel samen met jai. je zal je rust nodig hebben, want morgen moeten we flink aan de bak!' zei ik. ik nam charon van d'r over en leidde hem naar de stallen. je zag gewoon aan hem dat ie in de war was. toen ik voor alles stond kwam de beveiliger, 'wacht, mag ik uw paspoort en dat van het paard zien?' de beveiliger had een lijst en allemaal kopiën van de paspoorten. zo kon hij zien wie er naar binnen mochten. 'jai hij heeft jou kopie niet...' zei ik. 'is niet erg, ik ga wel naar de kamer en ga alle spullen nog even netjes neer zetten. en ik ga ook nog wel even met de boys Skypen.' 'doe ze de groeten!' zei ik. 'komt goed schat' zei hij, we gaven elkaar een kus en hij liep naar de kamer. ondertussen kon ik lekker charon verzorgen en even alle spullen klaar zetten. een groom is fijn, maar ik vind het het fijnst om gewoon zelf met de paardjes te werken, maja als je er 7 moet rijden op een dag heb je daar geen tijd voor...
-jai:
'ze is zo druk en nerveus!' zei ik tegen de jongens. 'is ze niet chagrijnig?' vroeg luke. 'nee, maar heel emotioneel, ze moet echt om elk dingetje huilen.' 'aahww!' zeiden luke,beau, daniel en james in koor. 'ze is gewoon zo druk, moe en geconcentreerd tegelijk. ze sluit zich een beetje af. maarja ik doe maar gewoon lief en steun d'r en dan komen er hele mooie resultaten denk ik.' 'ja inderdaad, jai je moet nu gewoon niet te veel van d'r vragen. ze moet zich nu inderdaad focussen op de spelen.' zei james. 'wil je als ze kan of niet te moe is vragen of ze nog wilt Skypen?' vroeg beau. 'ja, dan kunnen we d'r nog een beetje moed in spreken!' zei daniel super serieus. 'ja is goed, maar ik kijk eerst even hoe ze zich voelt. ze zal over een half uurtje wel weer terug zijn.' 'okay, dan stuur je maar een berichtje.' zei luke.
20 minuten later kwam merelin binnen. ze zag er eindelijk wat onspannender uit. 'hee schat' zei ik vrolijk tegen d'r. 'ben je moe?' vroeg ik. 'heey lieff' zei ze. 'uuhm jaa een beetje. maar ben nu wel wat ontspanner. heb je de jongens nog gesproken?' vroeg ze. 'ja, ze vroegen of ze ons samen nog even konden spreken op Skype. maar ik zei maar dat ik het eerst even aan je zou vragen. dat je niet te moe ben ofso.' ze gaf me een kus. 'tuurlijk wil ik de jongens nog even spreken!' zei ze vrolijk. ik stuurde ze een berichtje en 10 minuten later zaten we te Skypen.
-merelin:
de jongens wenste me veel succes en we hebben nog eventjes gekletst tot jai zei 'kom merelin, morgen moet je weer volop gaan trainen. we kunnen beter maar naar bed gaan.' 'ja papa jai.' zei ik op een plagerige manier. de jongens moesten lachen en jai was zich al aan het omkleden. even keek ik naar hem, om een glimp van z'n mooie lichaam op te vangen. hij zag het en ik keek snel terug naar de computer. 'ik zal dan maar gaan. .. ik zie jullie over een week!' zei ik enthousiast. 'doeii merelin.'zeiden ze in koor. 'goed trainen en hou je concentratie er bij. laat je niet afleiden door jai z'n sixpack.' zei beau plagerig. even werd ik rood en de jongens schoten in de lach. 'oke ik ga nu echt! dit was te erg!' zei ik lachend. 'bye bye!' riepen ze nogmaals. ik sloot af, klede me om, haalde m'n make - up er af en poetste m'n tanden. ik kroop bij jai in bed en hij hield me stevig vast, gaf me kussjes in m'n nek en zei lieve woordjes. even knuffelden we nog en toen vielen we uiteindelijk in slaap.