"Hey, stalker! Hahaha .." sakan si Zu ketawakan aku. Kawan aku yang sama umur dengan aku itu sudah bertunang. Dia la roommate aku, my lecture tak berbayar, orang gaji, counselor, nenek dan makcik guard , sebab dia suka beleter macam mak nenek tambah-tambah waktu nak gerak aku pepagi maklumlah aku ni kalau tidur susah sikit nak bangun hanya segenlitir je pandai gerak aku, selalunya ramai je yang kena tendang dengan aku waktu stay dekat hostel kihkihkih.. nak lebih tepat lagi my bestie dia dari sekolah menengah lagi tak pernah berpisah dengan aku, sampai ada yang panggil kami kembar siam la sebab pegi memana mesti bersama gitchuu. Nama dia Zu short for Zuhaili not Zoo negara tau, hihik.. kebanyakkan kawan-kawan aku semua dah berteman , ada boyfriend or dah bertunang tinggal aku je yang masih single and available.
Oh, no, no, no! Bukan tidak laku, ramai yang dah masuk meminang tapi senaja aku menolak bukan apa aku memang tidak mahu lagi memikirkan soal jodoh. Not yet, bukan never! Lagi pula aku masih muda banyak benda yang belum aku kecapi. Kalau boleh aku nak capai cita-cita aku dahulu, ada rumah sendiri, kerjaya tetap. Yela, bagi persediaan awal. Kalau-kalau suami aku tinggalkan aku tak ke merempat? Astafirullahalazim, mintak simpang 44 la .. hai la mulut jangan la kau masin.
"Alah, kau kalau bujang pun mesti kau stalk jugat mamat ni" balas aku tanpa rasa bersalah. Eleh, stalk instagram orang je pun, bukan orang lain tak pernah.
Zu duduk di sebelah aku sambil kepalanya tertojol melihat skrin handset aku. Sibuk je aku tampar jugak minat ni sampai Korea. Terpapar di gambar lelaki kacak yang dikenali ramai. Dia bukan artis tapi si instafamous yang masih hottie, available dan bergaya. Wajahnya yang seakan-akan pelakon Korea yang memegang watak hero dalam cerita Goblin itu membuatkan dirinya amat digilai oleh wanita-wanita diluar sana termasuk aku.
"Dia dah ada kekasih la farah" ujar Zu kepada aku.
"Eleh, tu gossip je, aku tengok dia tweet kat Twitter perempuan tu macam tak balas pun cinta dia" balas aku balik .
"Amboi laju je kau erk?"
"Mesti laa weii, dia single and available lagi tau sekarang?"
" Eleee, mana kau tahu"
"Aku tahu la sebab aku dah check dah dekat Instagram, Twitter dia haritu. Dia kan setia menunggu ku je , kihkihkihhh..." ketawa aku tetiba "Adoii .." kurang asam pedas bin jawa punya kawan ,kau sekehkan kepala aku ayah aku bayar fitrah la, bukan Fitrah Binti Darus tau tu cikgu dulu . Hahaha.
"Haaahh .. padan la muka kau main-main lagi" ujar Zu. Dasar Zu Taiping betul la pondan nihh.
"Dah-dah la tu oii , come back to reality! Jangan asyik nak bermimpi di siang hari je" Zu ketawa kuat sambil berlalu pergi.
Hmm, reality. Reality number one dia tu instafamous dan kau pulak? Follower pun yang hado! Reality number dua dia bukan kenal kau pun mana kau nak jumpa mamat ni? Orang kaya bergaul dengan orang kaya sahaja. Number tiga, dia tu anak orang berada bijak pulak tu. A very obvious status gap.
YOU ARE READING
Suamiku INSTAFAMOUS
Fantasywell ni first time aku buat novel , hahaha konon-konon nak jadi penulis novel tak sangka payoh bebenor ehh nak tulis. Idea ada tapi tak reti nak u know aduu entah laa .. jangan kecam hadekk kayy hadekk baru nak belajar menulis ni. btw, update memang...