14 - The Legendary Mystic World🌸

1.4K 157 60
                                    

Di ingatkan supaya semua makhluk dlm chapter ini memakai hanbok. Hanya Yeowoo seorang sahaja pakai baju biasa. Mina ⬆

____________________________________

Esok malam

Yeowoo melihat dirinya di dalam cermin. Dia tersenyum. Cantik dan kemas. Hahaha!! Dia megambil beg yang berada di sebelah meja lalu menyandangnya. Sebelum dia keluar, dia ternampak sesuatu.

[Pakaian Yeowoo]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[Pakaian Yeowoo]


Ya, kumihimo Yoongi. Dia memandang kumihimo itu lama. "Bolehkan aku pakai??" dia bermonolouge.

"Yeowoo! Cepatlah!"

"Ah nae!"

Suukk..

Dia menyeluk poket seluarnya dan meletakkan kedua² kumihimo milik Yoongi ke dalam poketnya sebelum mengikuti Seokjin dan Mina ke The Legendary Mystic World (sbb susah sngt nak sebut tempat tu dlm korea kita translate)

Seokjin, Mina dan Yeowoo memandang langit yang terbentang luas. "Kita nak naik ke atas langit ke??" soal Yeowoo. Mina menggeleng. "Kita kena tunggu kereta kayu terbang ambil kita lepas tu kita pergi tasik Hwamul...."

"Tasik Hwamul??" soal Yeowoo hairan dan memandang kearah Mina. Seokjin bersuara. "Kawasan yang mempunyai air seperti laut dan tasik adalah pintu yang membahagikan dari bumi ke dunia Legendary Mystic. Kalau air sinki dengan tab mandi bukanlah.." penerangan Seokjin membuatkan Yeowoo terangguk-angguk. Sebelum ni dia ingat air tab mandi boleh bawa dia pergi The Legendary Mystic World.

"Kereta kayu terbang dah sampai..." ujar Mina dan mereka bertiga naik lalu ke kawasan Tasik Hwamul.





"Kita kena terjun?" tanya Yeowoo dan menjenguk tasik dibawahnya itu sebelum melihat Seokjin dan Mina. Mereka berdua angguk. "Tapi ingat dalam kepala kau, 'bawa aku ke The Legendary Mystic World' arraseo?"

Yeowoo mengangguk. Dia menarik nafas sebelum terjun kedalam tasik itu.


"Bawa aku..."

"Bawa aku..."

"Bawa aku ke Jeonseoljeog-in sinbijuui Segye!!"

Shingg!













Dia membuka mata. Perlahan-lahan sebelum matanya terbuka luas. Terus dia bangun dari pembaringan dan..

Karkk!

"Aarrrkk!! Tulang aku!! Aduh!!" merungut kesakitan. Tulang²nya betul-betul rasa sakit sekarang ni. "Hati-hati Yeowoo. Memang ada kesan sampingan sikit bila kau ke dunia lain. Tambah-tambah kau manusia.." ujar Seokjin dan menolong Yeowoo untuk bangun. Mina memerhatikan sekeliling.

nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now