Aku menangis....
Yukue langsung tak menangis.
Syurga adalah pejabat manakala dewa-dewi adalah pekerjanya.
Akulah utusan maut. Aku akan bertemu manusia yang dia ambang maut. Aku akan bawa diri dan jiwa mereka ke syurga.
"Tak sampai hati nak bawa mereka.. tapi..
Aku akan buat yang terbaik..""Bukankah sebab tu.. kau masih dalam kelas C ?," soal Yukue.
"Mana ade!!", Uka menjawab.
"Aku bukannya tak bersemangat. Aku bukan macam kau... aku dah lama kat kelas B,"jawab Yukue.
"Kenapa?, dah lama aku bersabar dengan kerja ni!. Tuan pengurus, boleh tak cepat siket buat penilaian kerja saya?," soal Uka kepada pengurus dewa-dewi itu.
Dewa-dewi juga mempunyai hieraki...
Uka berbisik didalam hati,
"pengurus.. pengurus tu baik kan? Walaupun aku tak pernah bertemu dengannya....Kelas disusun dari rendah ke tinggi, C,B,A dan S.
"Aku nak naik pangkat dan cepat-cepat tukar ke kelas B!. Dewa Agung mesti dah lihat usahaku," Uka mula berbisik perlahan -lahan sambil melihat keatas.
"Oh ya.. mensyuarat aku dengan kau dibatal kan hari ni," Yukae berkata tanpa ada perasaan.
"Takkan lah.. kenapa kau tak cakap awal-awal?!," soal Uka.
"Aku pun tiba-tiba je diberitahu," jawab Yukua.
"Aku dan Yukue akan diasingkan? Tidak.. aku akan keseorangan,". Uka mula tertanya-tanya.
"Kan kita boleh jumpa disekolah!," jawab Yukua.
"Oh! yalah,"
"Uka selalu kata aku ni takde hati perut. Uka tu lagi takde hati perut berbanding aku!!," luahan Yukue kepada Uka.
"Kenapa? Mana ada!",jawab Uka.
"Baiklah... terima kasih sehingga kini... dengar kata teman baru kau dari kelas A," Yukue berkata dengan Uka yang dia sudah naik pangkat.
"Kelas A?"
"kau perlukan pengawal... mungkin sebab tu kau selalu gagal,jumpa esok kat sekolah",jawab Yukue."Gagal? Aku tak perlukan pengawal!!," kata Uka yang rasa dirinya begitu hampa.
YOU ARE READING
suara langit
Fantasy"syurga" adalah syarikat. Tugas utusan pencabut nyawa ialah menghantar roh ke syurga dan dalam kalangan mereka juga terdapat hieraki.... Uka, dari kelas C merupakan pelajar sekolah dan dia telah bertemu dengan Tsumugi dari kelas A. Adakah cer...