Verbonden

25 4 7
                                    

If you love hard, don't apologize for you superpower

Vandaag is het een dag als elke andere. Naar school gaan, na school even bij oma passeren, thuis komen en het eten maken tegen dat mama thuis komt en af en toe eens uitgaan. Maar dat laatste doe ik niet meer. Mama vond het perse nodig om te verhuizen nadat ik door een depressie mijn jaar moest overdoen. Nu woon ik zowat aan de andere kant van het land en ik mis mijn vrienden enorm. Maar hier heb ik ook vrienden hoor, ik ben het sociale type en aanvaard iedereen. Buiten dan die zak dat hoger scheet dan zijn kont hoog is. Maar goed zo, nu hebben mijn vrienden en ik toch nog iemand om mee te lachen. 

Nu les wiskunde. De leraar is wel tof maar stopt niet met roepen. Zoals elk vak ben ik het favorietje van de leerkracht ookal doe ik er niets voor. Ik haal gewoon goeie punten. terwijl ze iets uitlegt dat in de buurt komt van tweedegraadsvergelijkingen denk ik na over wat ik straks met oma ga doen. oma is een heks en mama verbood me haar nog te zien, maar ik luister niet naar haar. Ik heb een veel te goede band met haar en vooral nu oma wat slecht te been is ga ik haar elke dag een uurtje of twee helpen. "Is het niet interessant, Spike?" vroeg de leraar. Oeps betrapt "wat is het antwoord op deze vergelijking?" vroeg ze me wat geërgerd "euuuhhhh, weet ik niet." antwoordde ik. "T'is niet dat je goede punten hebt dat je daarom mag wegdromen he" en ze ging verder met haar les. Zo is het dus meestal bij mij, amper opletten maar he.. wie kan dat nu wel? Nog 10 minuten en ik zie mijn vrienden ik weet ze nu al wat ik ze wil vragen, nu hopen dat ze ook mee willen. "Tegen morgen hebben jullie toets hierover, Jana jij vergeet het niet aan Sofie te melden, en neem haar zak ook maar mee" Sofie is een meisje uit de klas. Ze is best knap maar ze heeft momenteel familiale problemen. Haar vader is opgepakt wegens verkopen van drugs en haar moeder is werkloos. Nu praat ze daar vaak over met het CLB en toevallig vraagt ze steeds een afspraak tijdens de les van wiskunde. Ze zegt steeds dat de leraar een pik op haar heeft maar ze studeert amper dus is het niet moeilijk dat ze niet slaagt. ik schrijf de toets snel in in mijn agenda en ruim alles op.

"Dieter, hoe gaat ie met jou en Amber?" vraag ik licht nieuwsgierig. Tijdens een fuif heeft hij een ander meisje gekust, maar hij wist nog niet of hij het Amber zou vertellen. "Het is af, en die ander wil niets meer van me weten, lang leve het singel leven, eindelijk doen en laten wat ik wil, nooit meer gezaag aan mijn oren!" vertelt hij met grote gebaren en veel te enthousiast voor iemand die net gedumpt is. ondertussen waren de andere ook al aangekomen en zitten ze hun taken uit te delen. Ik zit dus in zo'n groepje die haast nooit hun taken maken maar we zijn er steeds voor elkaar. "guys ik heb een vraag voor jullie, zin om vrijdag naar de Partini Royal te gaan?" vraag ik met een sprankeltje hoop in mijn stem. "Die fuif van de laatste jaars?" vraagt Sven zonder op te kijken van het blad die hij overschrijft. Sven woont sinds hij 18 is alleen. Hij kon het leven thuis niet meer aan en was liever op zichzelf. Hij verdient de kost als lesgever gevechtstechnieken, en elk meisje zou wel met hem willen gaan maar helaas voor hen, hij is homo. "Jup" antwoord ik hem terug. "Ik zal het je morgen laten weten" zei Lieven. Lieven is de heavy metal/nerd van de groep. Hij kan je elke metal groep uit de geschiedenis opnoemen met de liedjes die ze ooit hebben gespeeld en op schools vlak is hij bijzonder. Elk atoom uit het periodiek systeem der elementen kan hij opnoemen, met het atoom nummer, electronegatieve waarde, atoommassa en alles uit de chemie. Een echte nerd dus, geen enkel probleem dat hij niet kan oplossen. "ik ga!" antwoord Dieter "Je weet dat ik niet van fuiven ben weg te slaan" en dat is waar. Hij gaat naar elke fuif, drinkt iets teveel, belooft niet meer te gaan, en bij de volgende fuif gaat hij als eerste mee. "Ik ga ook" Laurens is meer een rustige jongen dus is het wat raar dat hij meegaat, maar de laatste tijd is hij veel minder thuis. Veel vragen stel ik me er niet bij aangezien ik weet dat hij het soms echt nodig heeft om even weg te zijn. "Ik ga ook samen met mijn broer als hij beter is" Tim en Jasper zijn twee handen op een buik, haast nooit hebben ze ruzie. Een gezin dat je ziet zoals in de films dus. Ze wonen samen aangezien hun ouders zijn omgekomen in een brand toen Tim 11 was, Jasper was toen 8, Sindsdien doen ze bijna alles samen. Dit waren ze dus, mijn zes beste vrienden op deze nieuwe school, en tot nu toe gaan ze bijna allemaal. Ik ben nog nooit met hen gaan fuiven dus vond ik het nu de ideale kans om hen te vragen aangezien mama dan moet werken. Mijn vrienden van mijn vorige school lieten me allemaal vallen door mijn depressie, buiten een, Sam. Hij is geweldig, vraagt nooit iets terug en steunde me steeds. Hij liet me zelf stoppen om mezelf te snijden, Hij heeft zelf een paar keer mijn leven gered. Binnenkort zien we elkaar weer en momenteel sturen we super veel met elkaar. 

SpikeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu