Detta har hänt:
- Du Wilma, jag vill att du ska veta att jag älskar dig.
Jag kramar om hans hand extra hårt och ger den en puss och sedan sommar jag med ett leende trots allt som hänt under dagen.
***************
~ Felix perspektiv ~
Jag vakande tidigt idag, även Oscar. Jag satt på min säng och Oscar satt på sin madrass. Vi orkade verkligen inte gå till skolan idag. Men vi skulle inte ha skolarbete idag ändå så det gjorde inget.
Vi väntade på att Omar skulle vakna. Han låg på madrassen med sitt rufsiga hår. Han andades tungt och hade lite skråmor i ansiktet. Undrar vad som hänt? Ogge verkade inte heller vara på sånt bra humör igår och Wilma, ja jag vet inte vad jag ska säga. Jag har iallafall fetaste planen som kommer göra oss på bättre, mycket bättre humör. It's gonna get warm.~ Wilma's perspektiv ~
Jag vaknar plötsligt upp ur min dröm. Jag drömde att jag, Ogge och dom andra killarna åkte till USA. Mer kommer jag inte ihåg. Ogge's huvud är lutad mot min axel. Jag ser hans bröstkorg sakta röra sig upp och ner. Jag lägger mig och tittar upp i taket. Jag ligger där en stund, helt plötsligt tar någon min hand och jag skvätter till. Sedan kommer jag på att det vara Ogge. Jag hör täcket röra på sig och jag får en kyss på pannan. Jag tittar uppåt och får syn på Ogge's trötta ansikte, han skrattar lite. Han lägger sig över mig och kysser mig över hela munnen. Jag stönar till av smärtan av alla slag och sprakar jag fått igår.
- Ogge var försiktigt, det gör ont. Säger jag
Han ställer sig på alla fyra i sägen och kysser mig en gång till sen kliver han av mig.
- Ska vi gå upp och äta frukost orkar inte ligga kvar i sägen. Säger Ogge och sätter sig upp i sägen.
Jag nickar och kravlar mig stelt upp ur sägen. Jag ställer mig upp och sträcker på mig. Min kropp är öm och värker, det har börja komma fram blåmärken på min kropp och såren ser risiga ut.När jag kommer ner till köket sitter Ogge vid bordet och dricker ur sitt mjölkglas.
- Come here baby. Säger han och ställer sig upp.
Jag går mot honom, han tar mina händer och jag trycker min kropp mot hans. Jag kysser honom lätt och jag tittar på honom, han ler det där leendet som igen annan kan bara Ogge. Jag ryser.
- Vad är det? Fryser du? Säger han och kollar på mig med klara ögon.
- Det är ju du. Säger jag och känner att jag blir generad.
Jag stöter bort honom och kan skrattar. Precis då hörs ljudet av bröden som hoppar upp ur brödrosten. Han går och hämtar dom. Sen helt plötsligt kastar han upp dom i luften och skriker
- Catch it if you can!
Precis då flyger dörren upp och killarna kommer in Oscar, Felix och Omar. Ogge fångar två av skivorna och jag en. Den sista faller snabbt mot golvet. Men helt plötsligt slänger sig Omar efter brödbiten och fångar den precis innan den nuddar golvet. Han ställer sig upp och ropar
- I'm the king! Och gör någon konstig dans.
Sedan börjar dom andra killa skrika
- Ole Ole-ole-Ole Ole ole ! Och alla börjar skratta.
Sen tar vi fram pålägg, sätter oss ner och börjar äta. Felix harklar sig.
- Emh.. Så vad hände igår då? Säger han
Ogge tittar på mig men jag gör igenting.
- eh, jo först Omar tack för att du rädda våra liv. Säger Ogge.
- Alltid. Säger Omar och dom ställer sig upp och kramar vandranda.
Felix och Ogge tittar på oss med frågande blickar. Sedan berättar vi allt som hände igår.
- Ni ser väll såren Wilma har fått? Säger Ogge och pekar på mig.
- Nej, faktist inte. Säger Oscar
- Ojj, det märke jag nu. Säger Felix
Alla börjar skratta.
- Men jag är så glad att alla lever allafall! Säger Felix
Jag gör en slängkyss mot honom. Sedan ställer han sig på golvet och alla tittar frågande på honom.
- Gruppkram! Säger han med en ljus röst och tittar på oss med stora hundögon.
Alla reser sig från sina platser och vi står och kramas allihopa en lång stund.
- Nej, men kan vi inte hitta på något kul nu? Säger Omar
- I know! Säger Felix och viftar med armarna som om han vore en trollkarl.***************
Förvånade att jag uppdaterar, ja kanske! Men jag har inte haft så mycket idéer och skolan tar över allting :(. Men iallafall njut av detta kapitlet <3Nattmackor// Kajsa <3
ESTÁS LEYENDO
Love is not easy - The Fooo novell
FanficFrån första början var The Fooo helt okända för mig, men nu händer saker jag aldrig trodde skulle hända. Några meningar ur kap.2: Han hade på en sig en mössa som täckte hela ansiktet. Precis innan lektionen började tog han av sig möss...