Gabriellas perspektiv.
Jag hade inte svarat någon idag, jag hade inte orken till att göra det pga det som hände igår kväll.
Flashback (igår kväll):
Jag hörde att min mobil plingade till, jag kollade snabbt på mobilen som låg i sängen långt ifrån mig. Jag ställde mig upp och gick mot mobilen. Jag greppade tag i mobilen och satte mig ned i sängen. Jag låste upp mobilen och kollade meddelande.
"Nytt meddelande från 070221...."
Jag sökte upp numret på hitta.se. Men jag fann inte vem det var. Istället för att fundera över vem det kunde vara, kollade jag vad personen hade skrivit.
Okända numret 18:34:
"Hej snygging"
Jag skrattade för mig själv, det var säkert Cameron som drev med mig.
Gabriella 18:39:
"Haha sluta Cameron."
Okända numret 18:43:
"Cameron? Jag är Mats, 46 år och bor i Stockholm!!"
Jag tänkte en stund, jag visste verkligen inte vem personen var. Jag kände ingen Mats. Inte vad jag visste iallafall.
Gabriella 18:56:
"Känner jag dig? Och hur fick du tag i mitt nummer?"
Okända numret 18:56:
"Jag hittade dig igenom Facebook. Fina Gabriella du Känner inte mig."
Gabriella 18:59:
"okej, hejdå."
Okända numret 19:00:
"Sluta inte skicka, får jag visa dig en sak?"
Gabriella 19:01:
"okej.."
Okända numret 19:01:
*Nudes*
Är den stor?
Perfekt storlek för dig?
Visa dina fina bröst för mig.
Låt mig ta dig mot väggen och ta dig hårt.
Älskling, lyssna på mig. Du har pojkvän. Dumpa honom. Annars kommer det hända något hemskt med dig, jag svär.Jag bara läste hans meddelande. Men han fortsatte höra av sig.
Okända numret:
"Ignorera inte!!"
"Passa dig jävligt noga, visar du denna konversationen för din pojkvän, lovar jag att våldta dig, när du inte har någon aning om det. If you tell anyone.."
Gabriella:
"Du märker ändå inte om jag visar någon, hur dum är du egentligen?"
Okända numret:
"Lilla gumman, jag vet vart du bor, jag vet dina små hemligheter som ingen annan vet ;)"
Gabriella:
"Hur vet du?"
Okända numret:
"Stalker kallas det honey;)"
Gabriella:
"Låt mig för i helvete vara!"
Okända numret:
"Du blir inte av med mig älskling :*"
Jag kollade bara vad han hade skickat.
Flashback slut.
*Pling*
Jag vågade inte kolla vem som skickade. Men det var något som gjorde att jag blev nyfiken. Jag låste upp mobilen. "Nytt meddelande från Cameron". Jag andades ut.
"Älskling, jag kommer <3"
"ja, snälla kom :("
"hänt något?"
"berättar när du kommer :("
"skyndar mig<3"
Jag satt och väntade på Cameron. Efter drygt 15 minuter plingade det på dörren. Jag sprang ner. Jag öppnade dörren. Där stod Cameron med armarna bakom ryggen. Jag kollade fundersamt på honom.
-Vad är det med dig? Flinade Cameron.
-Varför står du så? Frågade jag och log.
-För att jag känner för det kanske? Flinade han.
Jag flinade.
-Nejmen, varsågod. Sa Cameron och sträckte fram en bukett med rosor.
-Tack, men varför? Sa jag.
-För jag älskar dig. Sa Cameron och gav mig en kyss, jag besvarade den.
-Älskar dig. Sa jag.
Han klädde av sig ytterkläderna medan jag satte blommorna i en vas.
-Ensam hemma? Frågade Cameron.
-Ja, mamma är iväg. Svarade jag.
-Vad skulle du berätta? Blev fett nervös. Sa Cameron och la sina armar runt min midja.
Tanken slog mig, vad gubben hade sagt. "Visar du denna konversationen för din pojkvän, våldtar jag dig." Men jag kunde ändå inte hålla sånt här hemligt för min pojkvän.
-Det var så att en gubbe börja skriva till mig igår kväll. Han skickade nudes och krävde bilder på mig, jag skickade ingenting men han blev på ett obehagligt sätt. Sa jag.
-Kan jag få se vad ni skrev? Sa Cameron.
Jag tog fram konversationen. Cameron läste igenom.
-Älskling.. Sa Cameron och torkade mina tårar.
-Han kommer inte kunna röra dig, verkar som han tror att jag är en vanlig skolpojke. Du vet vad jag gör på fritiden. Jag skyddar dig min prinsessa. Sa Cameron och pussade mig.
-
Skola.
Mitt alarm lät över hela rummet. Jag stängde av alarmet och satte mig upp i sängen.
Jag var så trött att jag skulle kunna lägga mig ner och sova igen. Jag klev iallafall ur sängen. Jag klädde på mig mina kläder som bestod av en svart Adidas hoodie och ett par vita håliga jeans. Mitt hår var lockigt. Jag borstade bara igenom det.
Jag gick nerför trappan och tog ett äpple sedan gick jag ut till hallen. Jag snörade på mina skor och tog min longboard. Jag åkte på den hela vägen till skolan.
Den varma luften spreds i ansiktet på mig. Solen sken i mina ögon.
Jag lyfte upp longboarden under min arm och gick in i skolan. Jag möttes av blickar. Viskningar, skratt.
-Vafan vill ni? Sa jag surt och högt.
-Ofta du skriver med ett peddo.. Sa en av de tuffare tjejerna i klassen under oss.
-Säkert du som är peddot. Sa jag och blinkade med ena ögat.
-Hur kan du anklaga mig vara peddot? Sa hon surt.
-Varför inte? Varför visste du om det? Sa jag och ryckte på axlarna.
-Det går rykten, gumman.
-Jag har sagt det till en person, som inte säger vidare sånt skit. Du bör alltså vara peddo, lilla gumman.
-Käften. Skrek hon.
-Erkänn då. Sa jag.
-Nej! Jag Känner peddot. Sa hon och hennes ögon blev blanka.
-Okej? Jag bryr mig inte. Sa jag och gick förbi henne.
Jag mötte Rebecka i trappen.
-Hej darling. Sa Rebecka och kramade om mig. Jag besvarade kramen.
-Hej honey. Svarade jag.
Vi gick upp tillsammans till våra skåp. Joel och Cameron stod och snackade med några killar. Cameron hade ett sår i pannan. Jag undrade varför.
Jag kollade länge på såret. Det såg nytt ut.
Jag öppnade mitt skåp och tog ut matteboken.
Jag stängde skåpluckan och väntade på att Rebecka skulle bli färdig.
Jag kände två starka armar runt min midja. Camerons huvud låg på min axel.
-Hur är det? Viskade han i mitt öra.
Jag ryckte på axlarna.
-Bra, antar jag. Svarade jag.
Han pussade på min kind.
Jag och Rebecka gick in på våran lektion medan Cameron och Joel gick in på deras lektion.
*Pling*
Mats 09:45:
Hejsan. Du har alltså pratat med Linn, min kära sms kompis;). Hon skickar nudes till mig varje kväll. Jag skulle vilja träffa dig och henne tillsammans.
Gabriella 09:47:
Jag Känner inte ens henne, så det kan du lugnt glömma :3.
Mats 09:50:
Vad synd. Hoppas du inte har visat din pojkvän än, jag ligger nog illa ute om du har berättat för honom, jag insåg att han är kriminell osv. får han reda på vem jag är så vet han exakt vem jag är, känner jag dig nog väl så har du visat honom, visa honom detta smset. Jag är gubben som tog hand om nattklubben. Samma nattklubb som ni sköt mina polare i.
Jag la undan mobilen. Jag låtsades som ingenting.
Jag gick ut från lektionen och gick raka vägen ut. Jag visste att Cameron också hade gått ut från lektionen, för det gör han varje lektion.
Jag såg honom längre bort med Joel.
Jag gick fram till de.
-Hej älskling.
-Hej. Svarade jag.
Jag visade sms:et för båda två.
-Skojar du? Sa Joel.
-Jag vet exakt vem det är. Sa Joel och Cameron samtidigt.
-Är han farlig? Frågade jag.
-Ja, inte lite heller. Sa Joel.
-Vad kommer han göra om han får tag på mig? Frågade jag.
-Antingen våldta och misshandla eller kidnappa. Sa Joel.
-Men vi skyddar dig. Sa Cameron och drog in mig i en kram..
Jag kollade ut över parkeringen.
Linn stod och pratade med en gubbe i en svart Audi. Gubben i bilen hade grått hår.
-Vem är gubben? Frågade jag.
-Vart? Frågade Cameron.
-Han i bilen. Sa jag tyst.
-Det är han. Svarade Joel.
Jag blev stum.
-Joel, du stannar här med Gabriella, jag går dit, okej? Sa Cameron. Joel nickade.
Jag såg Linn springa iväg.
Camerons perspektiv.
Jag drog upp en pistol ur fickan. Jag siktade på gubben i bilen. Han klev ur bilen och höll sina händer i luften.
-Hej Cameron. Sa han och tog ner händerna.
-Hej Mats. Sa jag.
-Då möts vi igen. Sa Mats och drog fram ett vapen.
Han siktade på mig.
-Vad är det du vill egentligen? Frågade jag.
-Du vet vad jag vill. Svarade han och sköt ett skott precis bredvid mig. Jag sköt ett skott i hans fot.
-Vad i helvete! Skrek han högt och ramlade ihop på marken. Joel kom springandes hitåt. Medan Gabriella stod med Rebecka.
-Vad händer? Frågade Joel.
-Det ser du väl? Sa jag.
Mats tog upp sitt vapen och sköt mig i benet...
•
Omg har varit så dålig på att lägga ut kapitlen. Har inte haft ork eller tid. Vad vill ni ska hända? Vill gärna ha tips :)
Mer spännande eller mer dirty? :)
Fler korta kapitlen eller långa kapitlen som inte kommer ofta? :3 tar längre tid att skriva längre. Så vill ni ha löngre så får ni vara beredda på att det inte kommer publiceras så många.
Men hur som helst, hoppas det är bra med er, trots allt det som händer just nu.
Ha det bra <
Ord: 1533
YOU ARE READING
Kär i min halvbror 2
Teen FictionAndra delen av kär i min halvbror. John har förbjudit Cameron att träffa Gabriella. Cameron har blivit mer kriminell eller Har han det Läs boken på egen risk<3