Mina skolår!

25 1 2
                                    

En dag bestämde jag mig att skriva till min lärare som behandlat mig illa i 3 år. Jag skrev ett brev till henne år 2014 men har fortfarande inte skickat det till henne av osäkerhet. December 2016 svävade jag mellan liv och död. Och de dagarna jag spenderade på intensiven började jag tänka på meningen med livet. Och det var då jag bestämde mig att jag ska skriva ner det jag hade skrivit till min lärare här på Wattpad. Mitt syfte med detta är att jag vill att folk ska veta vad som hänt mig när jag var ett litet barn. Och att få andra föräldrar att tänka till när det kommer till deras barn. Man blir inte bara mobbad av barn, men till och med vuxna mobbar barn. Och det hände mig. Jag kommer att skriva exakt hur jag skrev till henne.

Och snälla inga dumma kommentarer!!

Jag har försökt skriva flera gånger,men har inte vetat hur jag ska börja ett brev. I detta brev ville jag beskriva hur jag har upplevt mina 3 år som elev i din klass på Ängåsskolan (hur du fick mig att må). Jag hoppas att du läser hela brevet och inte bara slänger det. Jag vill att du ska veta hur jag känner mig. För än idag så är detta i vägen för mina studier och min tillit för lärarna. Detta är något som hängt med mig sen jag var ett litet barn. Du kanske inte minns något av detta eller så spelar du dum när du läser detta. Men jag har väldigt bra minne när någon sårat mig. Hoppas du läser och förstår vad du har gjort mot ett litet hjälplös barn.

När jag började första klass var jag väldigt glad och förväntansfull av vad som kommer att hända under första skolåret. Jag var bered på att lära mig nya saker somt.ex. läsa, skriva och t.o.m. lära mig att räkna. Men det jag inte visste att jag hade fått en lärare som verkligen hatade mig utan någon anledning. Jag var ett barn (6 år gammal skulle fylla 7). Under de 3 åren med dig som lärare så har jag känt mig kränkt och förödmjukad och förolämpad. Jag har aldrig känt sån hat från någon annan.Att stå vid skamvrån utan att ha gjort något var som straff för mig utan brott. Jag fick flera gånger sitta framför klassen bredvid dig och när någon undrade (ibland undrade ingen vad jag gjorde där och då var du bara tvungen att berätta till dem vad jag gjorde där)vad jag gjorde där så skämde du ut mig framför klassen och sa här sitter dem som är dumma och inte kan uppföra sig som en människa och intet gör bra ifrån sig. Och dem som inte lyssnar.

Vad jag minns genom dessa 3 åren som elev i din klass var att jag var väldigt lydig, snäll och underbar person som alltid gjorde bra ifrån sig. om jag har varit elak enligt dig som du hela tiden påstod att jag var, minns jag inget utav den sidan av mig. Jag var alltid snäll och gjorde som du sa, oavsett hur du behandlade mig. Men den jag är idag är du ansvar för. Vad jag minns mer är att varje gång vi gick till bamba så tvingade du mig att sitta med dig och andra lärare. Minns också hur du fick mig att må framför lärarna. Du skämde ut mig totalt. När mina syskon och släkt bråka med dig i bamba, och varför dem gjorde det var att dem såg mig gråta vid bordet och jag berättade till dem hur du behandlade mig. Och man såg att du var rädd och försökte lägga all fel på mig som du hela tiden gjorde. Jag minns en rast då alla var ute och lekte och du kom från ingenstans och drog på min halsduk och ströp mig med den.

Min kusin kom för hon stod andra sidan och skyndade sig för att ta bort dig från mig. Min kusinföljde mig hem och berättade för min mamma hur du drog och ströp mig med min halsduk (jag grät hela vägen hem). När jag och min mamma kom till skolan för att prata om detta så försökte du hela tiden säga att jag ljuger. När min mamma inte trodde dig så blev du arg och tog fram en handduk och sa: - kolla vad jag hitta. Din dotter duschar aldrig efter idrotten. Din dotter är smutsig. Min mamma fick hela tiden säga till dig att det inte var våran handduk och plus att jag har min blöta handduk hemma som jag alltid kommit hem med. Men du vägrade lyssna och höll på med att förklara hur smutsig jag var. Jag förstår bara inte hur man kan ge sig på ett barn. Varje gång jag ville läsa böcker och börja på ny nivå(mer avancerat nivå) för att utveckla det svenska språket så har du inte godkänt det och sagt att jag inte kan något och borde vara kvar på lättlast nivå.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 06, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Based On A True Story ! (Complete) (swedish)Where stories live. Discover now