1.5

2.1K 38 2
                                    

På söndag hängde jag inte med någon så hela dagen flög förbi och det ända jag gjorde var att se på film. Nu var det månag igen och hela skolan utstirrade mig i korridoren. Jag hatade uppmärksamheten. Kan dem inte bara komma fram och prata med mig? Eller är det så jävla svårt?

Mina vänner gav inte upp med frågorna men jag ignorerade dem. Kan de inte bara respektera att jag inte vill berätta allt för dem? Eller hur svårt är det?!
Medans jag dampade kom Will fram och jag märke honom inte ens.
"Hej Heaven", började han. Jag blinkade snabbt och fokuserade på det han sa.
"Hej Will", säger jag kort. Han öppnar munnen för att säga något men inget kommer ut. Han harklar sig.
"Kan vi inte bli vänner igen?", jag gapade lite av frågan och hade inte direkt lust att fortsätta vara sur på honom.
"Öm...Visst?", hans livlösa läppar formades till ett varmt leende.
"Bra!"

Dagens lunch var pankaka med sylt och ärtsoppa, jag tog 4 styckna och mina vänner hade inte kommit så jag letade efter Chris. Han hade satt sig längre bort och det fanns en plats kvar. Jag tog chansen och gick fram till dem. Alla killarna vände blicken till mig förutom Chris för att han satt med ryggen mot.
"Chris?", han vände huvudet och log när han såg mig.
"Hej Heaven"

"Kan jag sitta med er? Mina tjejer har inte kommit än och jag vill inte sitta ensam, de är okej om ni inte vill", försäkrar jag snabbt.

"Ja! Kom o sätt dig", säger han och singnerar till Hunter att han skulle flytta på sig så jag kunde sitta bervid Chris. Väldigt onödigt gjort men jag klagade inte och satte mig. Killarna hälsade och jag hälsade snabbt tillbaka.
"Så du och Chris huh?", frågar Celeb och jag rodnar direkt.
"Öm...antar det", svarar jag och Chris får ett belåtet flin på läpparna. Jag puttar honom lite åt sidan och han bara skrattar.
"Hur träffades ni?", frågar Hunter och inspekterar mig. Blir lite obekväm. Jag kollade mot Chris och sedan mot Hunter.
"Vi träffades i ett klassrum och jag...städade efter att han slagit sönder en spegel" Chris blir lite generad. "Och denna mannen här vägarde hjälpa till" Jag skrattade och han blev lite sur.

"Amen, är besviken på dig", säger Caleb sarkastiskt och Chris ger honom en hållkäfteninnanjagmördardig blick.

Boyfriend Material | ✓Where stories live. Discover now