1.2

2.1K 43 0
                                    

Resten av kvällen satt vi och skrattade och pratade. Tillslut var kvällen slut och han gav mig en kyss på kinden innan han lät mig gå in i mitt hus. Väl där inne tog jag av min jacka och min väska. Sedan gick jag och tvättade bort mitt smink och gick och la mig.

Nästa dag hade jag inte planerat att göra någoting. Ville ringa någon, och bara prata om gårdagens händelser. Men lät bli. Helgen flyter på och plösligt var det måndag igen. Jag gick till mitt skåp och när jag öppnar flyger en lapp ned och på golvet. Jag tar förvånat upp lappen och läser vad det står:

Jag ska allt visa dig att jag kan vara Boyfriend Material

Jag visste direkt vem det var. Jag suckade lite av lekfylld känsla. Emma kommer fram till mig och jag gömmer snabbt lappen.
"Vad stod det?", frågar hon nyfiket.

"Inget, måste varit en papperlapp som ja skrivit begreppen på" Jag slängde in lappen och stängde skåpet. Gick sedan till lektionen.

Efter lektionen kommer en varm hand som flätar ihop min och hans hand. Det var Chris och jag känner hur det pirrar i magen. Jag kollar upp på honom och ler.
"Vad har du nu?", frågade han.

"Elevensval, dudå?"

"Jag har 2 timmars NO", säger han och suckar.

"2 timmar?!", tjuter jag chockat.

"Jag vet, de försöker verkligen få mig att ta självmord", säger han ironiskt. Jag fnissa lite.

"Måste gå och hämta mina böcker", Han lutar sig fram och kysser mig på kinden.

"Vi ses"

"Vi ses", sedan börjar jag gå till skåpet. Alla mina klasskamrater kommer fram och frågar frågor om jag och Chris. Orkar inte svara på några alls.
Det är den ända nackdelen med att vara Chris låsas flickvän är frågorna. Helt klart. Folk frågar frågor som om de är min bästis eller något. Jag söker inte uppmärksamhet för att jag bara är "ihop" med Chris. Det där med flickvän/pojkvän stämde inte direkt. Men vi lekte lite antar jag. Mina känslor för honom har förändras. Det kan jag erkänna och jag hatar det. Han är en fuckboy. Det var bara att inse fakta. Han kommer aldrig förändras.


Boyfriend Material | ✓Where stories live. Discover now