03

354 27 0
                                    

Mataku mula berkaca . Air mataku mula keluar . Aku mengesat sebanyak kali air mataku .

Aku berlari menaiki anak tangga seraya menuju ke bilikku . Aku menghempaskan diriku di atas katil .

" omma appa hiks . Omma appa shu nak tengok wajah omma appa ! " kataku serta semakin deras tangisanku .

--

Aku menyediakan makanan malam untuk Puan Min Jung dan anaknya Tuan Mark .

Selesai sahaja makan malam . Aku menuju ke meja seraya mengambil pinggan ² yg kotor .

Seseorang menyapaku membuatkan aku berpaling . " shu ? "

Puan Min Jung .

" nae " jwpku .

" ikut saya "

" nae "

Nasib cun cun dh hbis cuci pinggan .

Semasa aku dan Puan Min Jung menaiki anak tangga . Puan Min Jung menggengam tangan ku sambil berjalan .

Aku hanya tercenggang .

Entah kenapa dia menggenggam tangan aku .

Puan Min Jung membawaku ke biliknya .

Puan Min Jung memberikan baju dress berwarna pink pucat .

Puan Min Jung memberikan baju dress berwarna pink pucat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

( ps : pink pucat macam atas ni )

Cantik .

" Puan cantik la dress ni ." Pujiku serta melihat isi kain dress ini .

" kan " jwp Puan Min Jung .

" waeyo Puan tunjukkan dkt Shu ?" Soalku lantas melihat wajah Puan Min Jung seperti sedih² .

Sapa la tak sedih baru beberapa hari sahaja suaminya meninggal dunia .

" ini untuk dress Shu time kahwin nnti okay . "

" t-tapi Puan Min Jung .. Tuan Mark tk nk kahwin org jijik mcm saya ni "

" taklh kamu tak jijik lh "

Bibirku mula sedit terukir senyuman .

" kamsahamnida puan " kataku serta menundukkan badan (bow) dihdpn Puan Min Jung .

" nae "

--

Hari perkahwinan .

Adalah hari ini .

Puan Min Jung rancang awl² lagi .

Jantungku berdegup kencang .

Aku masih disolek bagai tempek di muka . Aku melihat wajahku di cermin .

Ini kali pertama aku melihat mukaku secantik begini .

Selesai make up pe semua tu . Aku turun dari anak tanggan satu persatu . Para penonton dijemput sangat ramai .

Aku melihat wajah Mark yg hanya mampu memperlakonkan wataknya . Hmmm sakit hati pulak tgok dia .

Tanggan ku berubah warna menjadi pucat .

Bukan nak mati .

Tapi nervous .

" Wahai pengantin lelaki Mark Tuan sudikah engkau menerima pengantin perempuan Park Shuna ?" - Tok kadi eceh

Krik krik .

Sunyi segelintir .

Para penonton semua diam krna ingin mendengar balasan Mark .

" ya naega setuju " balas Mark .

Semua yg hadir pada majlis perkahwinan aku dan Mark memberikan tepukan gemuruh kpda balasan Mark sebntar tdi .

Tangan Mark mulu mengelilir pinggang ku menjadi rapat dhdpannya .

Beberapa inci lagi wajahku .

Nak tercabut yini jantung .

Scene Kiss ~

--

Aku dh jadi Isteri Mark .

Dh lh sama bilik .

Aku menuju ke tandas utk membersihkan diriku . Selesai sahaja membersihkan diri aku dpt mencapai tualaku .

Aku mencapai baju hoddie putih .

Aku mengerling jam . Jam sudah pukul 10:54 malam . Cun² aku nak barik tu trus Mark melulu memasuki bilik tersebut .

" wehh janam kau tidur bawah aku tidur atas . "

" nae "

Mataku hampir terlelap . Mataku mula kembali segar apabila terdengar bunyi tapak kaki mama .

Aku mengoncang badan Mark " markk omma awak " kataku .

TBC~







±± Isteri Simpanan [[ MARK TUAN ]]Where stories live. Discover now