Jeremy

50 10 0
                                    


Jeremy ártatlan, mogyoróbarna szemei, amik mindig meleg vidámsággal teltek meg, ha meghallotta a Family Frostos autó zenjét, most üveges ürességgel meredtek a semmibe.

Szólj, anyádnak hozzon pénzt!

Szólj, apádnak hozzon pénzt!

Hiába a kedves dallam, az egy hetes, izgalmas várakozás, és a sárga teherautóban ülő sofőr reménye egy kis borravaló után, a kilenc éves kisfiú továbbra is mozdulatlanul feküdt, ami figyelembe véve a tényt, hogy jó másfél órája halott volt, nem is olyan meglepő. Jeremy gyorsan liluló ajkára nem tapad többé csokoládéfagylalt, helyette a már megalvadt mélyvörös vér adott némi színt a gyermek arcának, egészen addig, míg a boncasztalon le nem mossák róla az addig őt éltető nedvet.

De ez még odébb van. Egyelőre Jeremy a konyhapadlón fekszik elterülve, várva, hogy szülei visszatérjenek az eddig nem túl sok eredménnyel szolgáló párterápiájukról, és felfedezzék a holttestét. Szegény lelkeknek ezek után más fajta terápiára is szükségük lesz, de ki tudja, talán ők lesznek a kivételek, és a közös gyermekük halála közelebb hozza őket egymáshoz, ahelyett, hogy még jobban széjjelszakítaná az amúgy is labilis házasságukat. Erre ad reményt az is, hogy ebben az esetben képtelenség lenne a másik felet hibáztatni, senki nem felejtette elől a fegyverét, nem hagyták égve a gáz tűzhelyet vagy bekapcsolva a láncfűrészt. A korának pont megfelelő méretű gyerek nem valami banális otthoni baleset áldozata lett, hanem meggyilkolták. Brutális kegyetlenséggel, ahogy a híradóban mondanák.

Amikor Johanna és Josh Weiner alig két órája elindultak otthonról, a kis Jerry épp a kedvenc meséjét nézte a nappaliban, minden nyugodt és teljesen megszokott volt. Elköszönt aputól, anyutól; puszi, szeretlek kicsim, én is mami, legyél jó és ne edd meg az összes fagyit egyszerre. Ha nem lett volna széthullóban Weinerék házassága, tökéletesen beleillettek volna, bármelyik lakásdekorációs magazin főcikkébe. Hibátlanul berendezett helyiségek, harmónia mindenhol: a képek falon, az edények a szekrényben, a ruhák a családon, egyszerűen minden passzolt egymáshoz, kivéve persze Mr. és Mrs. Weinert, akik már vagy kilenc hónapja nem éltek szexuális életet.

Igazából csak egy kis műanyag katonán múlott, hogy az a csütörtöki nap ilyen tragikus fordulatot vett. Ha Jerry nem pillantja meg a törött játékot, amint az egyik alsó lépcsőfokon vívja a haláltusáját és nem érez ellenállhatatlan késztetést arra, hogy megmentse az elesett hőst, akkor soha nem vette volna észre az utcájukban futkározó fiúkat. De Jeremy megszállott volt, ha a kis katonáiról volt szó, élőként kezelte a fröccsöntött figurákat, még egy kórházat is létrehozott, ahol elláthatta a sérült gyalogosait. Ragasztó, cellux, zsinegek, kartonlapból kivágott ágyikók plusz egy elemlámpa, mindez egy Verdákos dobozba helyezve, ez volt az ispotály. Sajnálatos módón, a fiú akármennyire is szerette a katonáit, legalább annyira trehány is volt, rendszeresen szanaszéjjel hagyta játékait, így számtalan, tankokkal felszerelt regiment esett áldozatul a szülők lépteinek, akik már nem is szitkozódtak, ha a talpukba puska állt, csak egy fáradt mosollyal arrébb rúgták a holttestet és mentek tovább a dolgukra.

Jerry nem volt valami eszes gyerek, de bája és vidám, nyitott személyisége mindenkit levett a lábáról, vonásain már kilencévesen is látszott, hogy pár éven belül igazi szívtipró lesz belőle. Vagyis lett volna belőle, ha nem ölik meg. A sors akarta így, ez az élet rendje, isten útjai kifürkészhetetlenek vagy valami hasonló maszlag, amitől a gyenge lelkűek elméje megnyugszik. Imádkozzunk értünk, és persze a kis Jeremy üdvéért, hogy mindenki megnyugodhasson.

Mielőtt visszatérnénk az utcán futkározó ismeretlen fiúkhoz, még muszáj megemlíteni, hogy a halott főhősünk igencsak barátkozós típus volt. Veleszületett kedvességgel pótolta az intelligenciájának hiányát, ami a legtöbb esetben remekül működött, szinte mindenki szerette az őszinte mosolya és meleg szíve miatt, nem is törődve a lassú észjárásával. Jerry és szülei szerencsétlenségére, ez a jól bevált sablon, egyáltalán nem illeszkedett azon csütörtöki eseményekre.

JeremyWhere stories live. Discover now