1.9

1.9K 38 0
                                    

Nästa dag fanns tanken där. Hela tiden och det var uppriktigt väldigt chockerande. Så fort jag såg Will i korridoren drog jag in honom i en av grupprummen. Han kollar förvirrat på mig.

"Will?"

"Ja..."

"Har du känslor för mig...?"

Han suckade och fuktar sina läppar.

"Ja Heaven. Det har jag", jag står stumt stilla och han stormar aggressivt ut från rummet. Detta kan inte hända. Det går inte. Det får inte hända. Jag står där en stund innan jag vaknar upp från min trans och går ut från grupprummet. Sedan gick jag till mitt skåp och tog fram redskapen till min andra lektion. Resten av dagen flöt på. Långsamt men jag klarade av det.

När jag kom hem slängde jag väskan på fotöljen och gick sedan på toa. Hanna hade redan kommit hem så jag gick till köket där hon befann sig.
"Hej!", ler hon när jag kommer in. Hon håller på att steka pannkakor och har på sig ett förkläde som det var muffins och små smurfar. Det var väldigt sött.
"Hej!", säger jag tillbaka och sätter mig på en av stolarna.

"Mamma och Pappa kommer inte hem idag, vi får laga något eget.", jag nickar och fuktar läpparna. Sedan börjar jag knäcka fingrarna och det låter högt. Hanna gör en smärtsam grimars och jag flinar. När pannkakorna äntligen var klara så satte vi oss ned och började äta.
"Jag pratade med will idag", säger jag försiktigt. Hon vänder uppmärksamheten till mig.

"Jaså? Vad sa han? Vad sa du?"

"Jag frågade om han hade känslor för mig..."

"Vad svarade han?!"

"Att han har känslor för mig", hon skiner upp i ett stort smile.

"JAG VISSTE DET!", och slår handen i bordet. Jag skrattar och tar en ny tugga av maten.

"Men, hur ska jag göra ens? Med Chris och så..."

"Berätta för honom!"

"Tror du inte att han kommer få stryk då?"

"Ja i försig. Berätta inte, men om du tänker berätta så kan du ju bara säga att han inte ska ge honom stryk.", föreslår hanna och jag funderar över det.

"Kanske funkar", säger jag instämmande. Min mobil börjar vibbrera och jag tar upp den. Från okänt nummer.

Berätta inte

Står det bara och jag ser chockat på telefonen. Jag vänder displayern mot hanna.

"Kolla!, det måste vara Will!", säger jag och tar mobilen ännu närmare. Hon greppar tag om min handled för att jag inte ska skaka.

"Ska du inte svara då?", frågar hon.

"Jag kan inte, det står bara att det misslyckades", jag suckar och äter igen.

Boyfriend Material | ✓Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon