GİRİŞ

47 2 0
                                    


                        Ben, Doğu Anadolu bölgesinin en güzel şehri olan Bitlis'te doğdum.Yakoo adında harika bir köyümüz vardır.Köyümüz başı karlı ve dumanlı bir dağın eteklerindedir. kışlarımız hep karlı ve çamurlu geçer; yazlarımız ise bir harikadır. yazımıza doyum olmaz. tadını çıkarmaya çalışırız. Hele de Bizler! Yaz aylarında sürekli pikniğe gideriz. kışın biriken enerjimizi yazın yüksek tepelere çıkarak harcarız. yüksek tepelere çıkar orada ki yankı yapan kayalara adlarımızı sesleniriz:

''Naime....Naime!''

Seslerimiz korkutucu ve karışık bir halde uğuldayarak geri döner:

''Naime...Adım Naime!'' 

''Ben Dağlar kızıyım!''

Dağımızda karanlık ağızlı korkunç bir mağara vardır. o mağara ile ilgili büyük efsaneler vardır. Bazı günler bu mağaraya gelir otururum. mağaradaki küçük bir taşın hemen yanı başında benim özel defterim vardır. o deftere bir şeyler karalarım.Okuma yazmam pek yoktur ama...hayal kurarak resimler çizerim. o resimlerin bir gün gerçek olmasını çok isterim. arkadaşlarım mağaraya gelir. akşam ile birlikte koyulaşan mağaradan sanki bizi kovalayan bir canavar varmışcasına kaçarız. çığlık çığlığa kaçar sonra da evlerimize dağılırız. köyümüzdeki dereye ayaklarımızı sokar birbirimize su sıçratırız.

Kırlara ve oyunlara doyamaz, akşamları sofra başında kahkahalar atar, genellikle uyumamız gerektiğini bile hatırlamayız. çiçekleri ekmekte annemize yardım eder. tarlalarımızı sulamak içinde babamıza yardım ederiz.

Babam köyün reisidir...Reis Ahmet derler.büyük elma bahçelerimiz vardır. ilçeden misafirler gelir bahçemizden elmalar alır şehirde satarlar. kışın çok iş olmadığı için evde oturur yazın kazandığı para ile geçiniriz. İnönü adındaki bir adamdaki gibi bir bıyığı vardır babamın. yiğit ve sert bir adamdır. ama bir yandan da herkesin yardımına koşan iyimi iyi bir yardımseverdir. köyümüzde onu sevmeyen tek bir kişi bile yoktur. şehirden eve gelirken bazen bize şehirdeki değişik tatları olan şeylerden getirir. siyah su benim en sevdiğim şeydir. asitli olsa da boğazlarımı yaksa da yine çok severim siyah suyu. ayrıca babamın en çok getirdiği bir diğer şey ise dondurmadır. çok soğuktur ama yinede harikadır. onun gelmesini iple çekerim. getirdiği yiyecek ve içecekler için değil, onu çok özlediğimdendir...



Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Oct 12, 2018 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

KISMET APARTMANI: NAİMEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin