Seperti hari hari biasa Aira bersiap siap untuk pergi ke office. Setelah bersarapan dengan familynya, Aira terus ke kereta untuk bersiap sedia pergi ke pejabat.
Aira, jomlah pergi ngan papa, lagipun kita nak pergi tempat yang sama right sayang.
Tak pe lah papa, Aira nak pergi ngan kereta Aira. Lagipun senang Aira nak drive sendiri if nak jumpe client. Bye papa Aira pergi dulu.
Dia terus bersalaman ngan papa dan mamanya yang menunggu di pintu.Di rumah Arash
Arash sudah siap berpakaian kemas. Dia terus turun ke dapur untuk bersarapan dengan mummynya. Daddynya tidak bersarapan dengannya kerana setiap pagi daddynya akan keluar untuk berjogging. Lagipun daddy sudah tidak ke pejabat, hanya bila ada urusan penting barulah daddynya turun padang. Kalau tidak daddynya akan memyerahkan sume urusan kepada dia.
Di meja makan, mummy sudah menunggu dia untuk menyedokkan nasi goreng ke dalam pinggan Arash.Lunch ni, Arash balik rumah tak. Klau balik mummy nak masak lebih sikit.
Tak payah lah mummy, Arash tak balik kut sebab dah janji ngan Syahmi nak lunch ngan dia.
Oklah kalau cam tu. Dinner nanti nak makan ape biar mummu masakkan.
Ermmm, Arash nak makan ayam marah merah jelah.
Memikirkan ayam masak merah buatan mummy sudah cukup membuat perutku lapar. Hahah
Masakan mummy memang terbaik kalah restoran 5 bintangMemang di rumahnya, mummynya tak menggunakan khidmat maid sebab mummy dia cakap, nak pikat hati daddy kenalah pikat perut dia dulu.
Hahahhah, falsampah apelah mummy guna ni. Tapi memang betul, nanti kalau aku ad isteri nanti, aku nak sruh dy jadi cam mummylah, huhuhu, eissh, apalah aku ni dah fikir pasal kahwin. Daddylah ni paksa aku kahwin semalam.Setelah sampai di pejabat, Arash terus meletakkan begnya dan terus memanggil PA melalui interkom untuk mengarahkannya membuat air milo dan memberitahu jadualnya untuk hari ni.
Ini airnya Encik Arash. Hari ni Encik Arash ada meeting ngan Syarikat Seri Indah untuk bincang projek yang dia serahkan pada kita, lepas tu Encik kena jumpa client kita dari Korea. Ok tu je
Ok, awak boleh keluar Bella. Thanks.
Welcome Encik Arash, saya keluar dulu.Pagi pagi lagi Aira sudah keluar untuk jumpa clientnya restoran yang dijanjikan.
Eishh, lambatnya dia ni, tak tepati masa betullah, nasib baiklah ko bagi aku job, kalau tak aku dah tinggal dah ko ni.
Hye, sory lambat, jalan jem,
Eh tak pe tak pe, so boleh kite mulakan skrang, lagipun sya dah lambat ni, lepas ni saya ada urusan lain
Lama dia orang berbincang. Akhirnya.....
Ok, so boleh Cik Aira, boleh tak you buat cam apa yang saya nakkan??Insyaallah, Encik Kasyaf, saya akan cuba yang terbaik
Thank you kerana mempercayai syarikat kami. So saya minta diri dulu. Nanti saya akan contact Encik untuk bagaitau perkembangan projek ni.Ok, sory sebab saya dah kacau masa Cik Aira.
Its okay Encik Kasyaf. Saya pergi dulu.
Semasa dia berjalan untuk keluar dari restoran, tiba2 seorang pelayan telah melanggar dia dan meyebabkan bajunya dicemari dengan jus oren
Terus pelayan itu meminta maaf dan menglapkan baju Aira yang terkena jus itu. Nasib baiklah pakaian yang dia pakai skrang ni warna sama ngan air tu. Tak de lah nampak sangat.
Ehh, tak pe tak pe, my fault sebab jalan cepat sangat. Ok lah bye.
Dia terus meninggalkan pelayan tersebutAira terus berlalu dah menelefon PAnya untuk memberitahu bahawa dia akan masuk selepas lunch.
Keretanya terus meluncur laju meninggalkan perkarangan restoran dan menuju ke shopping mall kerana mahu membeli pakaian yang baru.Ahh, tak sempat dah ni nak balik rumah baik aku beli je pakain n then tukar kat surau pejabat.
YOU ARE READING
Suamiku ceo
RomanceAira Dhia Rana yang terpaksa berkahwin dengan seorang ceo yang terkenal iaitu Muhammad Arash Mikael Berlakunye insiden yang tak terduga yang meyebabkan mereka mengenali antara satu sama lain tetapi mereka tidak tahu yang mereka akan berkahwin. Apabi...