Aira terus pergi ke butik yang menjadi favourite dia
Setelah sejam berlalu akhirnya dia menbeli sehelai baju berwarna putih dipadankan dengan palazo berwarna pink lembut dan shawl berwarna pink terang.
Selesai membeli dia terus keluar dan menuju ke parking kereta.
Dalam perjalanan pergi ke sana tiba2 seorang lelaki telah melanggarnya dan meyebabkan dia terjatuh lalu baju yang dibelinya tadi juga tercampak agak jauh darinya
Alahai sorang lagi yang nak langgar aku kat parking ni, punyelah banyak laluan nak jugak langgar aku Napelah malang sangat hari ni nasib aku. Dia terus bangun dan mengutip beg pakaian yang dibelinya.
Lelakinya yang telah melanggarnye tadi terus berkata.
Jalan pakai mata bukan pakai lutut dan dia terus berlalu pergi
Dengan serta merta darah Aira naik dengan mendadak.
Woiii, ko tunggu jap, dia terus pergi ke tempat Arash berdiri.
For your information cik abang, u yang langgar i. And now u nak salahkan i pulak. Banyak hensem punye muka u nak salahkan i. U yang langgar i pastu tak nak mintak maaf. Dah la u salahkan i pulak, punye lah luas jalan kat sini, boleh pulak u langgar i. Ke u buta sebab tu u tak nampak i kan. Oh u buta rupenye sebab tu u pkai spek hitam kan.
Aira terus melepaskan marahnya kepada lelaki yang memakai spek hitam itu.Banyak cakap pulak minah ni, harap muka je cantik.
Ujar Arash dalam hati.Ehem, dah habis membebel dah cik adik, Arash terus menanggalkan speknye dan meyelitkannya di poket baju kemeja yang dipakainya.
Ya Allah, hensem jugak mamat ni rupenye, boleh cair aku temgak dia lama2.
Aira terus memalingkan wajahnya yang berona merahArash tersenyum apabila melihat wajah Aira yang kemerahan.
Alahai comel pulak minah ni.
Nape pulak i yang kene mintak maaf u tu yang halang laluan i, so bukan salah i.
Oklah i pergi dulu dah lambat, buakannya u cedera pun kan.Eiiiii, mamat ni saje je nak buatkan darah aku naik. Dia blah cam tu je. Dia ingt dia tu sape. Aira terus menuju ke keretanya dan meluncur terus ke pejabatnye setelah membeli makanan untuk dia makan. Hilang terus seleranya untuk makan di kedai.
Hahhaha padan muka ko, sape suruh berlagak. Arash berkata dalam hati
Haaaa ko nape gelak, dah la lambat, aku tunggu ko dah berjanggut tahu tak. Asal ko lambat. Ujar Syahmi yang sedari tadi hanya memerhatikan Arash yang ketawa.
Sory2 aku lambat sebab. Ada la sorang pompuan ni. Selepas memesan makanan, Arash menceritakan A sampai Z pada syahmi yang medengar ceritanya dari tadi
Haaa, cam tu lah citer dia. Arash sambung gelak.
Makanan yang dipesan dah sampai. Dia orng terus berhenti bercakap.
Syahmi hanya menggelengkan kepala setelah mendengar cerita Arash. Kesian kat pompuan tu. Ko buat dia cam tu.
Lantak dia lah. Malas aku nak fikirkan dia...
But bila difikirkan balik, cantik jugak pompuan tu, lembut je diaMai god, tak kan ko nak cakap ko dah suka kat pompuan yang baru ko kenal.
Eishh, mana adalah. Lagipun aku ajak ko lunch ni sebab aku nak bagitahu ko something.ujar Arash sambil makan makanan yang dipesannya itu.
Ape dia yang ko nak bagiatahu aq ni Arash. Cam serious je bunyi dia
Memang serious pun. Daddy aku suruh aku kahwin ngan anak kawan dia. Cam mana ni, semalam dia asyik paksa aku and aku pun terpaksa setuju. Dah lah aku tak pernah jumpe pompuan tu tetibe suruh kahwin pulak. Mummy ngan daddy aku je pernah jumpe dia.
Susah jugak masalah ko ni, aku pun tak bantu. Tapi ok jugak cadangan daddy ko tu. Bagus ape, ko tak yah susah cari bini. Of course lah pilihan daddy ko terbaik.
Ape pun, aku rasa baik ko ikut je ape yang daddy ko cakap tu. Tak salah kan ko ikut cakap dia, maybe dia nak cucu cepat kut. Syahmi terseyum nakalAiii, ko ni gatallah. Oklah nanti kite jumpe nak habis waktu lunch dah ni. Aku kena balik office dulu..
Makanan ni aku belanja koOk cau dulu
Ok, jumpe nanti. Syahmi terus berlalu.
YOU ARE READING
Suamiku ceo
RomanceAira Dhia Rana yang terpaksa berkahwin dengan seorang ceo yang terkenal iaitu Muhammad Arash Mikael Berlakunye insiden yang tak terduga yang meyebabkan mereka mengenali antara satu sama lain tetapi mereka tidak tahu yang mereka akan berkahwin. Apabi...