6

11K 195 10
                                    

Mereka pun berjalan beriringan menuju ke kereta milik Arash yang agak jauh dari kereta Aira.

Aira yang sudah dua jam kesejukan tetibe berasa pening lalu pengsan.

Arash yang terkejut terus menyambut Aira yang mahu terjatuh itu. Arash terkaku seketika melihat Aira yang sudah tidak sedarkan dirinya. Dia dapat merasakan bahawa suhu badan Aira yang sangat panas.

Terus dia mencempung badan Aira masuk ke dalam kereta dan memecut ke rumah keluarganya dan memanggil doktor peribadi familiynya iaitu kawannya Syahmi.

Setibanya dia di rumahnya. Dia terus meletakkan Aira di dalam bilik tetamu. Daddy dan mummynya sudah lena dibuai mimpi. Dia tidak jadi meneruskan niatnya untuk mengejutkan mereka sebaliknya terus mendapatkan Syahmi yang sedang menunggunya di dalam kereta. Syahmi yang berada di dalam kereta terus keluar mendapatkan Arash yang menuju ke arahnya.

Bro ape hal panggil aku tengah2 malam ni? Mummy or daddy ko sakit ker?

Shhhhh, senyaplah sikit ko ni bisinglah. Bukan daddy or mummy aku yang sakit. Aku pun tak tahu nama dia. Tiba tiba dia pengsan. Dahi dia panas. Aku rasa dia demam. Aku cuak sangat tadi sebab tu aku call ko.

Mereka terus menuju ke bilik yang diduduki oleh Aira.

Syahmi terus memeriksa keadaan pompuan itu.

Oooo, dia kena hujan ni sebab tu dia demam. Aku dah masukkan ubat, nanti dia sedarlah.

Eh bukan ker dia ni yang aku langgar tadi tu. Arash cuba ingat kembalik pertemuannya dengan Aira dan dia terkejut apabila sangkaannya betul bahawa pompuan itu ialah pompuan yang dilanggar olehnya siang tadi.

Wei, aku tengah cakap ngan ko ni. Ko berangan pulak. Ujar syahmi yang tidak puas hati apabila pertanyaan tidak dihiraukan oleh Arash.

Hah, ape ko cakap tadi?. Sory2 aku tak dengar.

Aku tanya cam mane ko boleh jumpe dia?

Arash terus menceritakan ape yang berlaku kepada Syahmi. Dia juga memberitahu bahawa pompuan itu ialah pompuan yang dilanggarnya.

Wei, seriouslah. Wah tak sangka aku korang akan jumpe lagi. Kuat betul jodoh korang ni. Aku rasa ko ni ada sesuatu la ngan dia. Lagipun aku tengok dia sesuai ape ngan ko daripada pompuan2 lain yang tergilakan ko tu. Dahla pakaian tak cukup kain.
Kalau ko nak kahwin ngan dia aku setuju 200% tau.

Wei, ko ni agak agaklah nak cakap pun. Pompuan ni nak jadi bini aku. Tolonglah. Dah la garang nak mampus. Lagipun aku kan nak kahwin dah ngan pilihan mummy and daddy aku.

Aikk, bunyi cam sedih je ko tak leh kahwin ngan pompuan ni. Dah la cantik. Ayu je dia masa tidur. Kalau ko tak nak bagi aku la. Hahhahh. Ujar syahmi dengan seyuman misterinya.

Ko jangan lebih2 eh. Fatin nak campak mana. Aku report kat buah hati pengarang jantung ko kan baru tahu.

Ala rileks la bro, aku gurau je, nak marah pulak. Ke ko dah jatuh cinta kat pompuan ni. Tu yang jelous tu.

Mana ada. Tolonglah, aku??? Aku nak jatuh cinta ngan pompuan ni. Sory to say la. Ujar Arash dalam kekalutan

Hahahhaha.
Aku tahu ko dah jatuh cinta ngan dia Arash. Tengok dari cara ko pandang dia, keadaan ko masa ko call aku pun. Aku dah tahu. Ujar Syahmi dalam hati.

Asal ko pandang aku cam tu.

Ehh mana ada pape. Dah la aku balik dulu dah pukul 2 pagi ni. Aku nak balik rest. Esok aku keje.

Ok la. Thanks bro tolong aku.

Dont mention it bro. Kita kawan dah lama. Skrang ko susah nanti aku susah ko pulak tolong aku.

Arash hanya menganggukkan kepala dan menghantar syahmi ke pintu keluar.

Selepas itu dia terus ke bilik tetamu.
Adushhh, ape aku nak buat ngan dia ni, kalau dia tetibe bangun.

Arash yang perasan baju yang dipaki oleh Aira itu basah  segera keluar untuk membeli pakaian untuk wanita itu.

Baju ape aku nak beli kat dia ni. Setelah lama berfikir. Akhirnya dia membeli satu jubah berwarna purple lembut dan sehelai shawl yang berwarna sama dengan jubahnya.

Setelah sampai di rumahnya, dia terus naik ke biliknya untuk membersihkan diri.

Ah, nanti pagi je la aku bagi jubah ni kat dia. Akhirnya dia tertidur.

Suamiku ceoWhere stories live. Discover now