Nikki kom je eten! Riep haar moeder van beneden. Ze kwam net terug van haar vriendin Zoëy. Ze liep sjokken met haar pantoffels van de trap, ze was dood op. Ze aten pizza zoals gewoonlijk op maandag. Haar moeder zei tegen der dat we gingen eten maar er stond geen pizza op tafel en ook niet in de oven. Ze besloot toch maar te gaan zitten aan de tafel. Haar vader en moeder kwamen ook aan de tafel zitten en Nikki's moeder zei:" we eten iets later vandaag schat". Daar vroegte haar vader op aan:" we willen even iets tegen je zeggen. Ze zuchtte allebei even en toen zei haar vader:" met mijn baan gaat het niet zo goed en als ik door wil gaan met mijn baan dan moet ik ergens verder weg gaan werken". Haar moeder vulde daarop aan:" dus daarom haan we verhuizen". Wat!! Ik heb hier 5 beste vriendinnen en de buurt is hier fijn en nu gaan we gewoon verhuizen sta dan gewoon eerder op!! Ze liep stampend de trap op en gooide de deur met een klap achter der dicht zo hard dat haar ouders er van schrokken. Zippie haar hond zat bij haar op de kamer en troostte haar een beetje. Nikki begon tegen Zippie te praten, zou ik op een leuke school komen? Zippie gaf natuurlijk geen antwoord en ging gewoon verder met lui zijn. Ze ging op haar bed liggen en was heel moe. Haar moeder kwam binnen gelopen en ging op Nikki haar bed zitten. Ze legde uit waarom papa precies weg moest. Ze begon het te begrijpen maar ze wist niet hoe ze haar beste vriendinnen moest verlaten, en de buurt, de buren, de school en zo kon ze nog van alles opnoemen. Haar moeder vroeg of ze kwam eten want de pizza was klaar. Ze liepen de trap af en Nikki had nog een beetje rode wallen van het huilen maar, haar ouders snapte dat. Toen ze aan tafel zaten begon haar vader iets te vertellen:" ik moest ook een keer uit het niets verhuizen. Ik was net zo oud als jij en kon ook geen afscheid nemen van mijn vrienden. Toen ik in de nieuwe buurt terecht kwam had ik al snel nieuwe vrienden en een paar jaar later ontmoette ik je moeder. Haar ouders begonnen net zoals eskimo's hun neuzen tegen elkaar aan te wrijven. Nikki moest vreselijk hard lachen en ze werd al weer vrolijk. Toen ze klaar waren met het eten van een overheerlijke pizza zette Nikki haar bord in de vaatwasser en ruimde de tafel op. Ze ging naar boven om te douchen en deed daarna haar pyjama aan en ging nog heel even beneden zitten naar de tv kijken. Toen het 09:00 was, liep de naar boven en ging in bed liggen. Haar vader kwam nog even binnen om welterusten te zeggen en gaf haar een kus op haar voorhoofd. Slaaplekker, zei haar vader met een fluister stem en klikte de deur met een zacht klikje dicht en Nikki hoorde haar vader nog de trap af lopen maar, viel al snel in slaap. De volgende dag stond al vroeg de verhuis wagen klaar om ingeladen te worden. Gister avond toen Nikki al sliep hebben haar ouders alle spullen in dozen gedaan. Ook haar spullen zaten in dozen. Ze kleedde zich aan en ging papa en mama helpen met het inladen van de vrachtauto. Goedemorgen lieverd, riep haar moeder toen Nikki naast der stond. Haal de dozen maar van je kamer naar beneden, zei haar vader hijgend en puffend en Nikki liep de trap op. Ze pakte eerst de Grootte doos en tilde hem voorzichtig van de trap en zette hem voor de deur neer. Ze huppelde weer naar boven en pakte de volgende doos. Dat bleef ze herhalen tot dat er geen enkele doos meer in haar kamer stond en samen tilde ze nog de bedden in de vrachtwagen en de vrachtwagen vertrok. Wij reden er achter aan. Eerst ging ik nog even bij al mijn vriendinnen langs om gedag te zeggen en daar gingen we een ander dorp in.