♡49♡[end]

179 18 2
                                    

"What?".hyeri sudah terkejut dengan soalan jimin.

"Just answer me..jung hyeri..". jimin berdiri dan memberi kan bunga itu kepada hyeri.

Hyeri mengambil bunga mawar itu.dia masih memandang jimin dengan pelik.

"Ermm..".

"Im waiting jung hyeri~".jimin mendekatkan mukanya ke arah hyeri.

"Yes!!".jawab hyeri sepatah.

"Thanks!".jimin menjerit dengan gembira lantas memeluk tubuh hyeri.

Hyeri tersenyum dalam pelukan jimin.dia rasa selamat.dia dapat rasakan yang jimin benar-benar akan menjaganya.jimin seperti seorang jejaka yang setia.

"Hyeri,saya ada lagi benda nak bagi..".kata jimin setelah meleraikan pelukan mereka.

"Apa?".kening hyeri terangkat menyoal jimin.

"This!".jimin mengeluarkan kotak baldu merah kecil dan memberinya kepada hyeri.

"Apa ni?".

"This is...".jimin membuka kotak itu dan mengeluarkan sebentuk cincin.cantik.cincin itu ringkas saja rekaannya dan tidak keterlaluan.just simple.

"....for my princess".sambung jimin lagi sambil menyarungkan cincin itu ke jari manis hyeri.

"Cantiknya..".hyeri membelek-belek cincin itu.

"Suka?".jimin mencapai tangan hyeri dan mereka berjalan bersama-sama.mata hyeri masih lagi melihat cincin itu.

"Suka..tapi mesti mahal..saya taknak semua ni..nanti orang cakap saya nak dekat awak sebab duit awak lah..seb--".percakapan hyeri terhenti.

Jimin mencium bibir hyeri dengan lembut.kemudian melepaskan ciumannya.

Mata hyeri membulat memandang jimin.

"Dah habis?..jangan fikir pasal orang lain..saya mampu..jadi saya belilah cincin untuk awak.. just fikir yang hanya awak di hati saya..".kata jimin sambil tersenyum.

Hyeri juga mengukir senyuman.

Mereka berdua berjalan lagi di persisiran pantai itu.

Hyeri memandang jimin.

"Thanks".ucap hyeri tiba-tiba.

"For what?..kiss?".soal jimin dengan nada gurauan.

"No,thanks sebab muncul dan mencintai saya.kalau awak tak muncul,saya memang takkan percaya pada cinta lagi..".jelas hyeri.

"Cinta datang dari hati.bila bibir mengatakan tidak sekalipun tetapi tak dapat melawan hati yang benar-benar jatuh cinta..".jimin memandang hyeri dengan senyuman.

Sungguh hari yang gembira bagi mereka kerana dapat mengetahui isi hati masing-masing.

××××××××××××××××××××××××××××
Setahun kemudian..

Hyeri memakai dress putih labuh di butik itu.dia sendiri pun tak tahu kenapa dia memakai dress tersebut.jimin yang mem bawanya ke butik ini tadi.

Hyeri keluar dari bilik persalinan dengan dress tersebut.jimin yang sedang duduk di situ pun terpaku dengan kecatikan hyeri.

Sungguh kecantikan hyeri menyerlah dengan dress itu.

"Kenapa saya kena pakai dress ni?..kita nak kawin ke?".soal hyeri.

Jimin datang mendekatinya.

"Aik?..dah tak sabar nak kawin ke cik adik?".gurau jimin sambil kedua tangannya memegang tangan milik hyeri.

Hyeri terus memuncung.

"Alolo..kite gurau je pun...". jimin mencubit pipi hyeri.

"...takkan lah kita nak kawin.. tunggulah kita habis sekolah dulu..sekarang ni kan kita baru form five..".pujuk jimin.

"Saya bukannye nak kawin pun.. saya cuma tanya..sebab awak bawa saya ke sini..pakai baju lawa..nak buat apa?".soal hyeri masih keliru.

"Saya pilihkan baju cantik untuk awak sebab..jihoon hyung dengan cikgu shinhye kan nak kawin..so kita kena lah datang dengan baju yang cantik..".kata jimin sambil tangannya merangkul pinggang hyeri.

"Owhhh...".hyeri meng'o'kan dengan muka innocent.

Jimin tergelak.comel sangat.

"Nanti kita pula yang kawin..". jimin menciut hidung hyeri.

"Eii..siapa yang nak kawin dengan awak?".soal hyeri tiba-tiba.

"Awak lah sayang oi..".jimin mencebik.

"Hehe..".hyeri ketawa dengan sikap jimin.

"Haih..".

"Ok2..nanti kita kawin..haish.. your are so childish!".hyeri menolak jimin yang masih memeluk pinggangnya.

Jimin hanya mengukir senyuman.bahagia.

Jimin melihat hyeri yang masih membelek dress tersebut.

Kini mereka bahagia.

❀E N D❀

[c] Heartbeat ; jimin°Where stories live. Discover now