"Konstigt...", Säger Hanna och tar en till pannkaka på talriken."Nu fattar jag iallafall varför han valt att ignorera mig", Säger jag och lastar en till pannkaka på talriken. Jag suckar lätt.
Nu var det nästa dag och vi började med bild. Vi skulle göra en sorts båt att trycka på ett tjockt papper. Min a första blev mycket bättre än mina andra. Faktiskt. Både Chris och Will var borta idag och jag tänker skicka i väg ett sms när lektionen slutar. Folk börjar plocka ihop sina saker och jag gör detsama sedan får man gå och jag lirkade ut mobilen ur fickan.
Hej! Vart är du? <3
När jag inte fick något svar tog jag ned mobilen igen och gick till mitt skåp.
Inte på hela dagen hade de kommit tillbaka och jag började bli orolig. Tänk om han var i ett slagsmål? Och skulle bli dödad? Jag skakar på huvudet.Efter några timmar kom han tillbaka igen, jag undrar verkligen vad de gjorde när de var borta? Liksom seriöst, varför var de borta hela tiden?
Chris kommer in genom korridoren. Han har en svart hoddie på sig och luvan över ansiktet. Han ser riktigt farlig ut, blir själv nästan rädd för honom. Han upptäcker mig och går mot mig. Hans look gör mig nervös och helt ärligt skräckslagen. Vill inget hellre än att springa där i från. Men det kan jag ju inte göra, ellerhur?
Istället står jag där blick stilla och med muskler spända. Redo att attackera. Det är väldigt löjligt att jag är rädd för min alldeles egna pojkvän. Men han har minst hamnat i slagsmål mera än 10 gånger.
När han tittar upp ser jag en stor blåtira på högra ögat. I ren reflex tar jag handen på de. Han gör en smärtsam grimars och jag tar snabbt ner handen igen.
"Vad har hänt?!" Tjuter jag lite för högt, för att alla i korridoren blev tysta och kollade på mig. Jag gör ett sånt "hehehehe" och drar iväg honom lite från alla andra. De börjar snabbt börja prata igen.
"Mhm?!" Säger jag nu starkt, liksom väldigt överdrivet. Han suckar och tar min hand. Jag kollar ner på våra händer och kollar sedan upp på honom igen.
"Det-det är inget, jag klarar mig"
Jag höjer ett ögonbryn och lägger armarna i kors. Jag ser på min hand igen och märker att något rött rinner till hans hand. Kollar upp igen fast nu mot armen och drar upp den. Ett nål långt snitt som går djupt ner i armen blottar sig.
"Vad fan har du hållit på med?!"skriker jag och kollar oroligt på honom.
YOU ARE READING
Boyfriend Material | ✓
Teen Fiction"För att du är en fuckboy Chris och inte Boyfriend material! Fattar du aldrig? Om du inte bevisar att du inte är en fuckboy kan jag våga lita på dig. Men sålänge så får du stå ut med att jag inte litar på dig" "Okej, jag ska bevisa att jag är boyfr...