Liseyi İstanbulda okumuş Endüstri Meslek Lisesi Elektrik bölümünden mezun olmuştum.
Aslında üniversiteye gitmek gibi bi hayalim yoktu açıkcası. Ancak babamla pek anlaşamadığımızdan dolayı istemediğim şehirden birine gitmek zorunda kaldım. İlk 10(on) tercihimi gitmek istediğim şehirlerden oluşturmuştum , sonrasını ise kafama göre doldurdum. Tercihler açıklandığında hüsran ile karşılaştım 21. tercihim Düzce Meslek Yüksek Okulunun yolu göründü.Üniversiteye kayıt için tek başıma gidicektim aslında ancak , kayıttan bir gün öncesinde büyük amcamın Ankara'ya gideceğini öğrendim. Düzce yol üstünde kaldığından onunla gidip , kayıt yaptırdıktan sonra otobüs ile geri dönecektim.
Üniversiteye kayıt için gittiğimde kapıda bizi Cemaat yurtlarındaki ince bıyıklı abiler sözde orda yeni gelen öğrencilere kayıt işlemlerinde yardım eder ve hiç karşılık beklemezmiş gibi yapan tipler. Sonra nerede kalacaksın , yurt mu düşünüyorsun saçma sapan sorular sorarken kendimi okulun önünde bulmuştum.
Okulun önüne gelmiştik ki , ilk şokumu orada yaşadım zaten , benim internetten baktığım yer ile hiç alakası yoktu. Sonradan anladım ki kampüsün fotoğraflarına bakmışım. Okuduğum ilk okul bile bu binanın yapısından daha iyi diye gevelenerek gittim.
Herneyse kayıttan fazla anlamadığım için bu ince bıyıklı abilerimizin kurduğu tuzağa düşmüş bulundum. Kayıt formlarını doldururken yardımcı oldular falan. Büyük amcam , babam ve diğer amcamın aksine dini inanç konusunda biraz abartılı insandı. Kayıta yardım eden bıyıklı sordu. "Yurtta mı kalmayı düşünüyorsun yoksa evde mi?" Ben ise mevzuyu anında anladım müşteri çıkarmaya çalışıyolardı. Sonra lafa atılarak "eve çıkıcam ben" dedim. Cemaat evlerinin olduğu hiç aklıma gelmedi.
Sonra bıyıklı tekrardan "Cemaat evlerimiz de var" demesiyle amcamın gözleri faltaşı gibi açıldı. Bana kalsa kayıt işlemlerinden 5 dakika sonra her şey bitecekti. Fakat amcamın merakı sayesinde işler uzadı. Bizi aldılar Cemaat evlerinin olduğu yerlere götürdüler. Aslında beğenmedim değil. Güzel ve sakindi ama yinede ben kendi evime çıkmak istediğim için aklımda planlar kuruyordum. Sonra amcamlar ve babamın yanından ayrılıyordum çünkü okulun rehberi beni gezdirip okulu tanıtacaktı. Fakat ben okulu istemediğim için yalanlar felan bulmam gerekiyordu ve giderken aklımda planı hazırlamıştım bile. Sadece zamanını bekledim. Ve top bana gelmişti. 5-10 dakika anlattıktan sonra "Burada sigara içiliyor mu?" diye sorduğumda adamın bana bakışını hiç unutamam. "Sen şaka mı yapıyorsun burası Cemaat yurdu sigara yasak burda" dedi. Benim kendimi soğutmam gerekiyordu ve tekrardan "Sigara yasak , peki ya İçki yasak mı?" diye sordum. Adam daha fazla sabredemedi ve bana "ben en iyisi seni müdür ile konuşturayım" dedi. Müdürün yanına çıktığımızda ben buraya uygun değilim. İçki,sigara,uyuşturucu kullanıyorum diye kendimi müdüre açıkladım. Müdür bana "o zaman seni buraya alamayız buraya uygun değilsin" dedi. Ulan sanki ben gelmek istedim zaten kendileri getirdi bide almıyoruz diyolar.Herneyse sonra rehber beni amcamlarım yanına kadar götürdü ve sonra amcama "oğlunuza biraz terbiye verin" dedi. Amcam'a olayları biraz farklı anlattım. Tuvalet eski ve çok kirli diye anlattım ve amcamları bu konuda birazcık inandırdım gibiydi sonra gitmek için bizi buraya getiren araba ile geri dönecektik fakat anlaşamadık diye araba gitmişti. Orda kalmıştık neyse ki taksi felan çağırdık geri dönebildik.
Sonra tekrar okulun önüne geldik ve afişleri göz gezdirmeye başladık hep birlikte hepsini araştırdıktan sonra , fiyat almak için 2-3 tanesini aradık. Uygun fiyatlı bi apartman bulduktan sonra , gidip anlaştık ve kayıt oldum. Sonrasında amcam beni otobüs terminaline bıraktı , kendisi ise Ankara'ya doğru yol aldı.
Hangi firmanın İstanbul'a gittiğini bilmediğimden etrafa bakınıyorum , otogardan dayının biri beni ikna etti. Düzce Güven firması ile geri dönecektim. Adam bana "eğer normal koltukta gitmek isterim diyosan 1 saat daha beklersin ama eğer 5 dakika sonra gitmek isterim diyosan muavinlerin yerinde gidebilirsin" dedi. Parayı verdim elimde ne fatura ne bilet var.