Chapter 1

13 3 1
                                    


*

"Oppa..." panggil seorang yeoja dengan nada meleret. "Ye, chagi nak ape?" Soal seorang namja yang merupakan namchin yeoja trsebut. "Chagi nak oppa la.." balasnya dan kemudian ketawa mengekek dengan gediknya macam orang tertelan biji durian. Namja yang bernama Jaesung itu tersenyum dan memeluk pinggang yeoja tersebut dengan erat sebelum mencium pipi yeochin nya.

Tanpa mereka sedar, seorang namja sedang memerhatikan mereka di sebalik pokok sakura. Dan namja tersebut adalah Jeon Jungkook. 0_0

<< Jungkook P.O.V >>

Ape benda lah si Jimin ni! Ade pulak dia dare aku untk kapel dngn si Tania aka yeoja gila namati tu. Yup, yeoja tu adelah Tania.

Aku memerhatikan kembali pemandangan "indah" tadi. Berpeluk cium sakan pulak dorang. Uishh tak boleh lama2 ni. Aku dah bosan kapel ngan yeoja taguna tu. Nanti orang fikir aku ni namja spesies ape pulak.

Tanpa menunggu lama, aku melangkah ke arah pasangan hot yang sedang bergelak sakan tu.

"Woah! Seronok nampak!" Aku menegur pasangan tersebut sambil tersenyum manis. Sebaik sahaja Tania memalingkan wajahnya kepadaku, mukanye berubah pucat.

"Nuguseyo?" Soal Jaesung yg tak tahu menahu about relationship antare aku ngan Tania. "Ask your yeochin." balasku dan melemparkan senyuman sinis ke arah Tania.

"Sape dia, chagi?"

"Arr..err..kejap ehh.."katanye kemudian menarikku ke tempat yang jauh sedikit drpd  Jaesung. Aku lantas melepaskan genggaman Tania daripada lenganku. "Awkk!! Ni semua bukan yang macam awak fikir." Jelasnya tanpa disoal.

"This is not like what Im thinking? Jadi yang peluk cium tu takkan takde pape maksud?" Soalku. "Ta..tap--"

"Kita break! Kau ingat aku tak tahu ni kali keberapa kau curang ngan aku? Dah empat kali tahu tak? EMPAT KALIII!!" Jeritku. Hoho biar pekak telinga dia. Kesah ape aku!

<< End Jungkook P.O.V >>

Meanwhile, pada situasi yang lain..

Seorang yeoja yang bernama Kim Minjun atau lebih senang dipanggi June sedang tenang mendengar lagu mengggunakan earpho e nya yang berwrna putih.

Give your all to me
I give my all to you~

<< June P.O.V >>

Tok! Tok!

Belum sempat aku nk menghayati lagu John Legend tu, bunyi ketukan di pintu dah berjaya membuatkan aku rse nk baling katil kesayangan aku ke pintu tu. Kacau mood aku jee..

"June dah siap ke belum tu? Kalau dh meh gerak skrg" Ouh ya! Aku baru ingat, aku kna gi rumah eomma aku pagi ni. Mohon jngn ikut sikap saiaa yang ingin membaling katil tadi yaa.. Hormatlah orang yg lebih tua drpd korang ok.

Aku mngmbil beg sandangku yang berwarna hitam lalu membuka pintu. Sebaik sahaja pintu dibuka, mata aunty Jae Hee aka aunty tidak lepas daripada melihat penampilanku.

Aku yang berasa kekok turut serta melihat penampilan diriku sendiri. Yela, aku mane biasa bila ade orang usha usha ni.

"Apeni? Serba hitam putih? Nasib baik rambut tu tak hitam.." bebel aunty Jae hee. "Apelah aunty ni. Ni lifestyle June lhh..black & white pon cantik ape..." ujarku yang sememangnya suka akan dua warna tersebut.

"Hrmm, sukahatilah. Asalkan jngn buat benda mengarut sudah." Aku mengangguk perlahan. Aku faham apa yang dimaksudkan oleh aunty. Aku pernah try untuk buat benda mengarut antaranya lari dari rumah eomma. Tu sebab la eomma amanahkan aunty untuk jaga aku. Kononya aku akan lebih waras kalu duk ngn aunty. Pfft.

"June!!"

*

TBC

Enjoy😁

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 06, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Yes, I WillWhere stories live. Discover now