Követtük Hagridot. Kb. tíz percig gyalogoltunk az erdő szélé, majd mikor a fák elfogytak, egy a hatalmas tó és a túloldalán...a Roxfort tárult elénk. Minden elsősnek tátva maradt a szája a csodálkozástól. Köztük nekem is. Igaz láttam már képet a kastélyról a Roxfort Történetében de...az meg se közelítette a valóságot!
A Roxfort a több száz ablakával és rengeteg kissebb-nagyobb tornyaival, gyönyörű volt! És milyen lehet belülről!
-A jó öreg Roxfort!-Hallottuk előről Hagrid hangját.-Na jöjjön közelebb mindenki!-Mondta, majd a mólók mellett lebegő csónakokra mutatott.-Egy csónakba négyen szálljatok be! Egy-kettő!
Én Oliverrel és két másik fiúval ültem egy csónakba. A csónakok maguktól úsztak keresztül a tavon, majd a túloldalon mólóba ütköztek. Miután kiszálltunk a csónakokból, Hagrid egy mellék lépcsőn fölmenve, bevitt minket a kastélyba, majd fölvezetett minket egészen a Nagyterem ajtajáig.
Ott egy szigorú arcú nő várt ránk.
-Itt vannak a gólyák professzor.-Mondta Hagrid a nőnek.
-Köszönöm Hagrid innentől átveszem őket!-Hagrid bólintott majd eltrappolt.
-Üdvözlöm önöket a Roxfortban!-Köszöntött minket a nő.- Én Minerva McGalagony vagyok, maguknak McGalagony professzor, az Átváltoztatástan tanárjuk, és egyben a Griffendél házvezető tanára.-Itt tartott egy kis szünetet.-Most álljanak kettes sorba, mert bemegyünk a Nagyterembe, ahol a Teszlek Süveg beoszta önöket a házukba. Négy ház van: a Griffendél, a Hollóhát, a Hugrabug és a Mardekár. Miután a Süveg beosztotta magukat valamelyik házba, onnantól kezdve az a ház lesz a családjuk és annak a háznak a hálókörlete lesz az otthonuk.A házak egész évben pontokat gyűjtenek. Ha az órákon jól felelnek meg a tanár kérdéseire, szorgalmasak vagy jól tanulnak, azzal pontokat szerezhetnek a házuknak, ám amenyiben kihágáson, az iskola házirendjének megszegésén kapjuk magukat azért pontot vonunk le a házaiktól. Év végén az a ház nyeri a Ház Kupát amelyik a legtöbb pontot szerzi. Azt hiszem eleget magyaráztam. Most álljanak kettes sorba, és rögtön megyünk a Nagyterembe.-Ígyhát párokba rendeződtünk, és bevonultunk.
Én azt hittem azután, hogy megláttam a Roxfortot nem érhet több gyönyör. Hát tévedtem. A Nagyterem elvarázsolt mennyezete, most csillagos éjszakát ábrázolt, a levegőben pedig mindenütt gyertyák lebegtek. A teremben négy hosszú asztalnál ültek a házak diákjai, a terem túloldalán, egy kissebb asztalnál pedig a tanárok ültek.
Az egyik behozott egy sámlit, rajta a Teszlek Süveggel. Amikor már minden elsős beáramlott, és a Nagyterem ajtaja nagy döndüléssel becsukódott, a Teszlek Süveg énekelni kezdett. Mikor befejezte a termet tapsvihar zengte be. Mikor mindenki elcsendesedett. McGalgony így szólt.
-Amelyik gólya Hallja a nevét, az üljön rá a székre és én pedig a fejére rakom a Teszlek Süveget aki eldönti melyik házba való. Nos....Abel, Lara!Egy barana hajú kislány ült rá a székre, majd McGalagony professzor a fejére helyezte a Süveget. Az egy kicsi gondolkodot majd...
-MARDEKÁR!
A Mardekár asztala hangos tapsal fogadta a kislányt.
Aztán...-Brightmore, Jean Eva!-Kiáltotta McGalagony.
Nagy levegő vettem majd a sámlihoz mentem leültem, a professzor pedig a fejemre helyezte a Süveget.-Szerbusz kislány!-Hallottam meg egy hangot a fejemben.-Na lássuk csak melyik házba tegyelek? Okos és szorgalmas vagy, de a bátorságból sem vagy híján, szerény és barátságos vagy...akkor legyen a...GRIFFENDÉL!
Egy megkönnyebbült sóhaj hagyta el a számat, amikor leültem a Griffendél asztalához. Visszanéztem Oliverre és bíztatólag mosolyogtam rá, és nagyon drukkoltam, hogy ő is a Griffendélbe kerüljön.
McGalagony már a lista vége felé járt.
-Rillay, Robert!
-HUGRABUG!
-Davies, Roger!
-HOLLÓHÁT!
-Weasley, Fred!
-GRIFFENDÉL!
-Weasley, George!
-GRIFFENDÉL!
-Warter, Allien!
-MARDEKÁR!
Már csak pár gyerek állt a beosztásra várva, amikor...
-Wood, Oliver!-Kiálltotta McGalagony professzor.
Oliver leült a sámlira, a professzor pedig a fejére rakta a Süveget.-GRIFFENDÉL!
És a következő másodpercben Oliver már ott is ült mellettem.
-Úgy izgultam Oliver! Olyan jó, hogy mindketten a Griffendélbe kerültünk!-Ujjongtam.
De a beszélgetést nem tudtuk folytatni, mert az igazgató beszélni kezdett.
-Kedves dáikok! Üdvözlök mindenkit a Roxfortban! Akivel még nem találkoztam Albus Dumbledore vagyok, az igazgató. -Itt legyintett egyet.-Na de nem is húzom tovább a szót, kezdődjék a lakoma!-És abban a pillanatban az asztalokon rengeteg étel jelent meg. Volt itt minden! A csirkecombtól kezdve, a túrógombócig!Amikor már mindenki megette a desszertet, az igazgató jelezte, hogy ismét szólni kíván.
-Mielött még elmennétek a házaitok klubhelységeibe, még szeretnék egy pár szót szólni!-Kezdte.-Főleg az elsősöknek mondom, hogy a birtok szélén található erdőbe, a Tiltott Rengetegbe bemenni tilos és veszélyes! Na ennyit szerettem volna mondani! Mindenkinek kellemes tanévet kívánok!-Dumbledore professzor beszédét hatalmas tapsvihar követte, majd a diákok elkezdtek kifelé szálingózni a Nagyteremből. Mi is felálltunk Oliverrel, és elkezdtünk kifelé menni.
-A Griffendél első évesei jöjjenek ide hozzám!-Emelte fel valki a kezét a tömegben. Hamar odafurakodtunk, és láttuk, hogy az a fiú áll ott aki a vonaton is szólt nekünk.
-Bill Wealey vagyok a Griffendél prefektusa.-Kezdte, miután minden elsős odaért.-Én vezetlek el titeket a Griffendél hálókörletéhez! Gyertek utánam, szaporán!
ESTÁS LEYENDO
Roxfort //Szünetel//
FanficJean Eva Brightmore vagyok. Idén leszek elsőéves a Roxfortban. Hogy várom-e? Nagyon! Avagy, Barangold be velem a Roxfortot! A történet három évvel azelőtt kezdődik, mielőtt Harry Potter a Roxfortba ment volna. Vannak kitalált és a könyv sorozatban...