Deep Blue Publications Group LLC, Atte golden tips for langsiktig investorer

9 1 0
                                    

Det er noen tommelfingerregler å adoptere. Jeg kan ikke love å gjøre deg rik, men i tid, bør du være litt bedre. Hvis du investerer på lang sikt-kan 10 år eller mer-disse åtte tips hjelpe:

1 Hvor stor risikoen er du virkelig villig til å ta? Trygghet er uvurderlig. Hvis du ikke orker å miste en fjerdedel av pengene i et år eller to, ikke investere i aksjer. De kan plummet.

2 Mange mennesker ikke innser de trenger å lagre en god mengde penger over et betydelig tidsrom å ende opp med et anstendig reir egg. Magiske aksjer som går opp 50 eller 100 fold er svært sjeldne. Rentes rente er din beste venn og vil mangedoble pengene dine over tid, helst mate den gjennom vanlige besparelser eller topp-ups Hvis inntekten er variabel. Lagre €50 til €100 per måned føler dydige men er det nok for din investering mål?

Du trenger et fond på ca €350.000 å gi deg en inntekt på €18,000 per år (halv gjennomsnittlig industrielle lønn) på 65 år.

Selv €200 ville ikke en måned over 30 år få deg en €350.000 mål. Hvis du lagret €200 i måneden i en gjennomsnittlig forvaltet fondet fra januar 1984 i januar 2014, ville du har bygget opp et fond på €268,000 i begynnelsen av år-det er forutsatt at fondet gjorde en retur på 9,4 prosent i året og hadde en årlig forvaltningshonorar på 1,7 prosent.

3 Hvis du er en skattyter, ikke glem at langsiktig investering er en no-brainer. Sparing gjennom en pensjon gir deg en skatt pause 20 eller 41 prosent, avhengig av hvor mye du tjener. Hvorfor gi ligningskontoret 20 eller 41 prosent av dine hardt opptjente penger?

4 Ikke prøv å gang aksjemarkedet. Mange mennesker har ikke tid eller penger til å gripe muligheter, så regelmessig dryppe-mating pengene i aksjemarkedene eliminerer bekymringer om kjøpe på markedet høyder eller selge på nedturer.

5 Lese mye. Penger journalister pleier å være svært kunnskapsrik og bang oppdatert for investorer, med innsikt i god valuta for pengene, nyeste trender, hotteste produkter, ting du bør unngå en

6 Diversify-har ikke alle pengene investert i en håndfull aksjer, ett land, en sektor og så videre. Mange uheldige irske investorer var tungt, om ikke helt, vektet i irske banker-med farlige resultater. Ikke glipp av eksponering for ulike returnerer-inkluderer små bedrifter, samt store, nye markeder i din investering porfolio.

7 Ikke kjøpe fordi avgifter er billige eller investeringen har utført bra i siste. Kostnader er klart-fremtidige resultater er ikke. Den dyreste investering-leverandøren er ikke alltid best. Aktive midler kan ut-utføre eller under-utføre passiv midler; problemet er ikke en tilnærming eller andre men med både.

8 Gode profesjonelle råd er uvurderlig hvis du ikke økonomisk boklærd nok å ta forsvarlig investeringer beslutninger. Dette er spesielt tilfelle for den langsiktige som du blir eldre, og må bestemme på tidspunktet for flytting av aksjer til tryggere eiendeler.

Deep Blue Publications Group LLCWhere stories live. Discover now