*Soraya perspectief *
Ik keek op mijn gsm en las het bericht wat daar op stond.
Salaamoe alaykoem soraya, ik ben het zakaria. Je kwam met je zus mijn kamer in, en ik wil even zeggen dat ik je nou jah.......een prachtige zuster vindt. Ik ben maar 2 jaartjes ouder dan jouw en dat is niet zo veel 😂. Je bent zeker verbaasd of boos...... als je wil weten hoe ik aan je nummer kom dan moet je het uitpraten met je zus. Zullen we elkaar snel weer zien. Wa alaykoem salaam
Xxxx zakaria.
Ik wist niet meer wat ik moest doen of zeggen. Ik was verbaasd dat hij zo'n lief berichtje stuurt, boos omdat nawal MIJN NUMMER AAN HEM HEEFT GEGEVEN , een blij waarom dat weet ik niet. Ik moest nawal spreken waarom doet ze dit. "NAWAAAAL KOOOOMMM NAAAR BOOOVEEEENN😠" zei ik schreeuwend. "SORAYAAA hou je mond ik zit hier te studeren!!" Riep mijn souhail vanuit zijn kamer. Pfff.....het boeit me echt niet wat souhail zegt, ik hoorde nawal naar boven komen, ze kwam binnen en bleef staan "soraya wat is er snel ik moet yemma helpen in de keuken" zei ze haastig. "WAAROM HEB JIJ MIJN NUMMER GEGEVEN AAN ZAKARIA, JE WEET TOCH DAT IK NIET TEGEN BROEDERS PRAAT IK BEB NOG MAAR 17 HOOR" zei ik nog luider. "owhh ahah jah, weet je nog toen we pauze hadden nou ik moest nog een bloed afnamen doen bij hem" zei ze snel " jah en toen......!!!" Zei ik snel en boos. "Nou toen vroeg de moeder of ze jouw telefoonnummer wou en hij zei dat hij het wou heben dus gaf ik het aan hem" zei ze rustig. "En jij dacht niet van oohh ik vraag het wel eerst aan soraya nee je geeft het gewoon" zei ik nog bozer. "Jahhh de moeder zei het dus ik weet niet moehim ik ga weer is de keuken in wa alaykoem salaam zusje" en ze was weg. Pfff.....ik begrijp hier niks van, kifesh zijn moeder wou dat. Ik weet dat ze liegt, ze wil de waarheid niet zeggen, maar is niet erg ik ga er toch achter komen nou jah later. Ik trok mijn khimaar uit en nam mijn douchspullen die ik vandaag van mijn geliefde moeder heb gekregen. Ik nam een heerlijke warme douche en na het douchen trok ik mijn warme marokkaanse pyjama aan. Ik rende naar benedenen zag iedereen voor de tv zitten. Ik schuifde naast mijn zus hafsa aan en ik keek met grote ogen naar de tv. "HORROOORRR JULLIE MENEN DIT, ZOOOO ENG" zei ik schreeuwend bang "SSSSSTTTTTTTT" zei iedereen tegelijk . Jah halloo ik ga echt niet meer horror films kijken, de laatste keer dat ik een horror film heb gezien heb ik letterlijk 3 dagen niet geslapen en een 2 weken niet in de badkamer geweest, dat gebeurt me niet nog een keer. Ik rende naar boven en dacht gelijk aan het berichtje van zakaria. Moet ik nou antwoorden, jah ik ga antwoorden euuuhh.......
Salaamoe alaykoem met soraya. Nou kijk ik ben heel boos op mijn zus maar ik wil wel vragen waarom je zo snel mijn telefoonnummer wil hebben. Mijn zus zegt de waarheid niet, maar wel lief van je dat je zoiets hebt gestuurd, ik praat nooit met broeders maar ik hoop dat je het begrijpt. En jij bent dus 19 ma sha allah, maar ik moet nu euuhh.. gaan haha wa alaykoem salaam
Oeff....ik weet niet eens wat ik heb geschreven.
(7 min later)Pinggg pinggg.....Een bericht zo snel subhannallah.
Sorry soraya dat kan ik niet vertellen dat is zeg maar een geheim..( lief bedoeld ) je komt er nog wel achter. En je hoeft niet boos te zijn op je zus ze wil gwn het beste voor je. Maar soraya ik ga je wel laten doen ik zie je nog wel in sha allah.
Woow dat zag ik niet aankomen. Wat bedoeld hij met "geheim " nou jah als hij zegt dat ik er achter zal komen dan zal het ook zo zijn.
Volgende ochtend (zondag) werd ik wakker door het felle zonlicht. In heb het gordijn gisteren avond vergeten toe te doen. Ik spring uit mijn bed vandaag is het lina's verjaardag ze is nu ook 17. Effe een bericht naar haar sturen.
Khimaar squadSoraya : lieve zuster lina, moge Allah subhna wa ta'allah jouw meer Gelukkige jaren bij schenken in sha allah. 💜💜❤❤
Voilà nu snel omkleden want vandaag ga ik naar hoboken naar Marouane en mijn schoonzus en nichtje. Effe kijken welke kleurr mmm ......
Zo grijs altijd mooi😂
Ik rende naar beneden en iedereen was al klaar. "Soraya ontbijt maar in de auto kom we gaan" zei mijn vader, ik nam een broodje mee met kaas en een fles water. Bij fatima (vrouw van Marouane ) is er altijd eten te vinden en ze maakt de lekkerste koekjes. Aangekomen bij Marouane groetten we elkaar en israe rende naar me toe ik knuffelde haar. "Soyaya (hoe israe me noemt) ik wiy snoep "zei ze schattig. Hahah israe kan de "r en l" niet uitspreken."Soraya ga is voor haar snoep halen" zei mijn zus nafissa. Ik deed weer mijn schoenen aan en ging naar de snoepwinkel om de hoek. Ik wou net het pak snoep betalen, maar iemand anders gaf het geld aan de man achter de kassa........
____________________________________Zo dit is deel 4 iets langer dan de andere delen. Willen jullie weten wie het geld gaf dat lees je pas in het volgende deel.💜💜💜 stem en hoop dat ik meer volgers/lezers krijg love naar jullie💝💝💝💝💜💜💜💜
JE LEEST
Het leven van soraya
Romansdit verhaal gaat over een 16 jarige soraya. Ze is een goede moslima en woont in België, ze houdt heel erg van de islam en leest veel boeken (over de islam). soraya geeft ook nog zussen en broers. Soraya zit in het 4de jaar van de middelbare school...