Chapter 16

450 21 6
                                    

2 bulan kemudian, 




Selepas apa kesakitan yang Kai beri. Kyungsoo sudah memikirkan masak masak. Yang dia akan angkat kaki pergi dari rumah ini bersama dengan bayi didalam kandungan dia. Yes dia sanggup pergi dari sini.


Kyungsoo sepatut nye sudah bersekolahan sejak dua bulan lalu tapi Kai tidak membenarnya keluar dari rumah. Dia rindu ingin menapak kaki dia keluar dari rumah tapi tulah. Tiada pengizinan.



Dia menatap wajah dia di tingkap di biliknye.
Dia ingin menyentuh udara diluar sana. Dia melihat kereta yang lalu highway jauh dari rumah dia. Dia ingin juga kai membawa dia jejalan.


"yah!! Cepat siap" ujar Kai terus membuka pintu bilik Kyungsoo. Kyungsoo tercengang "jinja?" kyungsoo mengelap air mata dia yang mengalir tadi. "cepat kalau tak aku tinggalkan kau"


"n-nae saya siap cepat"


Hati Kyungsoo berdegup kencang. Dia cepat mencari baju dia dan seluar untuk dimatch kan. Jadi dia memakai baju skinny jeans getah, dan juga baju t-shirt putih bersama hoodie  berwarna grey bersaiz double xl. Supaya nanti orang tidak perasan perut dia.



Dia cepat membetulkan rambut dia. Disebabkan rambut dia panjang. Jadi dia hanya menolak kebelakang menggunakan tangan dia. Tidak menggunakan sikat kerana rambut dia terlalu soft untuk ditolak kebelakang.



Kyungsoo tersenyum macam kerang busuk dihadapan cermin tingkap dia. "seriulah kai nak ajak aku keluar?" bisik Kyungsoo teruja.



Lebam di tepi bibir dia dicover kan dengan concerlear dan foundation sedikit biar tertutup. Ditangan dia begitu jugak di cover dengan balutan bandages.



Haritu luka akibat Menipu Kai tandas dia rosak dan dia mahu ke tandas dapur padahal didalam bilik dia mempunyai tandas yang tidak rosak. Masih berfungsi lagi.



Kai mengambil senduk dan menyuruh Kyungsoo menghulur tangan dan menyebat tangan Kyungsoo sampai cedera.



Kyungsoo menggeleng. Dia harap yang dia bahagia waktu sekarang. Kai mengajak dia keluar dia tak menyangka. Tidak sabar untuk merasai angin dari luartingkap kereta. 


"Kyungsoo???!!! Palliwa!!!"


"look baby daddy call kita. Kaja make appa and daddy happy harini" kyungsoo mengerang kesakitan apabila perut seperti ditendang. Dia terkejut dia tertawa bahagia. Buat kali pertama bayi didalam perutnye menendang perut kyungsoo


"mungkin harini hari bahagia."


"kai.. Kai" Kyungsoo mengetuk pintu kereta kai. Kai membuka lock pintu kereta dia. Kyungsoo melihat kai dressup sepenuhnya. Dan dia hanya memakai pakaian biasa. Kyungsoo terus menunduk malu.



"dah cepat lah! Tercengat kat situ wat pe?" kata Kai marah kepadanya. Kyungsoo cepat cepat memasuki kedalam kereta.



Mereka pon bergerak destinasi yang Kyungsoo tidak tahu.

ᴛʀᴇᴀᴛ ʏᴏᴜʀ ʙᴇᴛᴛᴇʀWhere stories live. Discover now