Arash bangun seawal pukul 6 pagi. Selepas itu dia pergi ker bilik tetamu untuk melihat pompuan yang berada dalam bilik tetamu itu
Tok tok tok, awak dah bangun ker??
Senyap...
Eishh, dia ni tak bangun lagi. Nak bukak ke tak nak. Ahh bukak je lah.
Akhirnya dia membuka pintu bilik itu dan melihat Aira yang masih lagi tidur.
Oooo, tidur lagi. Cam mana ni. Nak kejut dia ker, bagitahu mummy dulu.
Setelah lama berfikir, akhirnya dia membuat keputusan untuk memberitahu mummynya.
Selepas dia menunaikan solat dia terus turun ke bawah untuk memberitahu mummynya.
Eh awal Arash turun. Nape tak siap lagi ni? Arash cuti ke ni?? Ker tak sihat?? Tanya mummynya dengan prihatin
Bukanlah mummy. Mummy Arash nak cakap sesuatu ni.
Apa dia. Bunyi cam serious je. Ke Arash nak kahwin cepat cepat, kalau nak kahwin cepat bolehlah mummy bagitau daddy. Gurau mummynya.
Eissh, mana ada la mummy. Sebenarnya, semalam Arash bawak balik seoramg pompuan....
Mummynya memotong percakapannya.
Hah, ape kamu cakap. Kamu bawak sape Arash. Mummy tak ajar anak mummy buat perkara tak senonoh cam ni eh. Kamu belajar dari mana ni.
Ehh mummy, sabarlah. Bukanlah mummy. Arash bukannya jahat sangat nak bawak pompuan balik rumah.
Habis tu yang kamu cakap tadi tu ape?
Tetibe daddynya yang mendengar mummynya memjerit terus turun ke bawah dan menuju ke dapur.
Ape yang bising2 ni mummy, Arash??
Pagi2 dah bising. Malulah sikit kat jiran kita tu.Tengoklah anak abang ni, semalam dia bawak balik pompuan kat rumah ni.
Ape??. Betul ke ni Arash.
Adushhh, cam mana ni. Mummy la jerit tadi. Sekarang ni daddy pun dah tahu.
Bukanlah daddy, mummy.
Selepas itu, Arash pun menceritakan hal yang berlaku semalam.Haaa, cam tu lah, sebab tu Arash bawak balik rumah. Lagipun masa tu Arash kalut tak tahu nak buat ape. Arash bukannya tahu rumah dia kat mana. Fon dia pun ada kat dalam kereta dia, tak sempat nak ambil. Mummy pergilah tengok dia, dia ada kat bilik tetamu.
Ok, mummy pergi tengok dia kejap. Teruk ke demam dia tu. datin Zahara terus menuju ke bilik tetamu.
Ntahlah, semalam teruk jugak. Tapi tak tahulah pagi ni cam mana. Dia terus mengekori mummynya manakala daddy keluar untuk berjogging.
Tok tok tok.
Dia tidur lagi kut mummy.Mummynya terus membuka pintu dan melihat Aira yang masih tidur.
Datin Zahara terus menyentuh dahi Aira untuk memastikan gadis itu sudah kebah demamnya.
Aira yang merasakan seperti ada orang yang menyentuh dahinya yerus terjaga. Dia terkejut melihat orang asing yang berada ditepinya.
Saya kat mana ni?? Tanya Aira dengan keadaan blur.
Jangan risau, anak ada kat rumah aunty. Semalam anak pengsan sebab demam panas.
Arash hanya senyap memerhatikan mummynya bercakap dengan pompuan yang tidak dikenalinya.
Eh nape cam pernah tengok muka dia ni. Kat mana eh??.
Selepas beberapa minit, barulah Datin Zahara teringat bahawa gadis ini adalah Aira anak kepada kawannya, Datin Yahaira.
Eh, ni Aira kan. Ya Allah, mummy tak perasan tadi.
Eh, mummy aku ni kenal ker dia ni.
Aira, mesti lapar kan, biar mummy prepare makanan untuk Aura. Aira kan tak sihat lagi. Papa ngan mama Aira tahu tak yang Aira tak balik rumah ni??
Tak aunty, tak sempat nak bgitahu diorang sebab fon habis battery.
Ujar Aira sopan.Panggil je mummy ni mummy, tak payah la panggil aunty.
Okay lah klau cam tu nanti mummy bagitahu mama Aira. Mesti dia risau sebab Aira tak balik semalam. Mummy pergi dapur jap ye Aira.Datin Zahara terus menuju ker dapur.
Tiba tiba Aira terpandangkan Arash yang berdiri berdekatan dengan pintu.
Eh u???, nape u ada kat sini. Cam mana u boleh masuk bilik ni.
Eh dia ni. Tanya aku pulak. Getus Arash dalam hati.
Suka hati i la. Ni kan rumah i. Lagipun i yang selamat u semalam. Nah ni baju untuk u. Semalaman kan u pakai baju tu. Pergilah mandi.
What ni rumah dia. So, dia anak aunty Zahara la. Ujar Aira dalam hati.
Arash terus berlalu ke dapur. Dia perlu pastikan tanyakan sesuatu kepada mummynya.
YOU ARE READING
Suamiku ceo
RomanceAira Dhia Rana yang terpaksa berkahwin dengan seorang ceo yang terkenal iaitu Muhammad Arash Mikael Berlakunye insiden yang tak terduga yang meyebabkan mereka mengenali antara satu sama lain tetapi mereka tidak tahu yang mereka akan berkahwin. Apabi...