Datin Zahara terus menelefon mama Aira.
Assalamualaikum Ira.
Waalaikummussalam kak Zah. Ada apa ye call Ira ni.
Akak nak bagitahu Ira yang Aira ada kat sini. Semalam kereta dia rosak pastu terjumpe Arash, tu yang Arash tolong tu. Pastu dia pengsan pulak sebab demam kena hujan tu yang Arash bawak balik rumah akak tu.
Ya Allah, kak Zah. Ida ngan abang Aiman baru je nak gi balai polis buat report sebab dia tak balik semalam. Biasanya dia balik. Pastu Ira call dia pun dia tak angkat. Ingat ada apa apa jadi kat dia. Risau Ira.
Fon dia habis battery tu yang tak angkat tu. Dia nak call Ida tapi tak sempat semalam, pastu dia pengsan.
Ok lah kalau cam tu nanti Ida ngan Abang Aiman pergi rumah akak ye. Assalamualaikum.
Waalaikummussalam.
Mummy, mummy kenal ker dia tu. Cam mana mummy boleh kenal dia. Daddy kenal tak dia tu.
Ishhh, kamu ni cuba sabar sikit. Banyak betul soalan kamu ni. Ujar Datin Zahara sambil tersenyum penuh makna.
Dah nape mummy aku senyum cam tu. Ujar Arash dalam hati.
Mestilah mummy kenal dia. Dia tu anak kawan mummy ngan daddy. Dia kan bakal is.....
Dia terus memotong percakapan mummynya.
What!!!!, maknanya dia tu bakal isteri Arash. Oh my god. Biar betul mummy.
Of courselah. Takkan mummy nak tipu Arash. Nape Arash tak suka ker??
Eh bukan macam tu mummy.
So, kamu suka dia lah ni. Ujar mummy ceria.
Ermmm, bukan jugak. Ntahlah Arash pun tak tahu.
Eishh, kamu nu mana satu. Oklah, mummy nak pergi tengok menantu mummy kejap.
Ya Allah, cantiknya kamu Aira.
Eh biasa2 je mummy. Cantik baju yang mummy kasi kat Aira ni.
Eh, bukan mummy yang kasi kat Aira.
Habis tu sape. Tadi ada seorang laki yang bagi kat Aira. Aira ingat mummy yang bagi.
Datin Zahara tersenyum. Aii, anak aku ni siap belikan baju. Dia orang sorok sesuatu ke ni. Ujar Datin Zahara dalam hati.
Ooo, dia yang beli kut. Tu lah anak mummy. Nama dia Arash Mikael. Panggil je dia Arash.
Oooo, ok.
Aira, nanti kejap lagi mama ngan papa Aira datang ambik Aira. Dia orang risau sangat sampai nak buat report yang Aira hilang. Hahahha.
Auni ikut sama gelak. Apalah mama ngan papa ni.
Eh Aira lupa pulak mummy makanlah bubur nasi ni.
Thanks mummy.
Welcome, dear.
Eh kat sini rupanya mummy. Mummy, boleh tak Arash nak cakap ngan dia kejap.
Oklah mummy tinggalkan korang berdua.
Senyapppp.
Ehem, awak, thanks for this jubah and shawl.
Mmmm, I nak cakap something ni.
Ape dia. Ujar Aira. Adush nape berdebar pulak ni.
Boleh kita cakap kat luar? Tanya Arash kepadaku.
Mmm. Ok.
Ape yang awak nak cakap ngan saya??
Awak dah tahu kan yang kita akan kahwin. Tanya Arash dengan tenang.
What???? Kita akan kahwin.. Wait wait wait, so maknanya yang papa saya suruh saya kahwin tu. Dengan awak ker. OMG. Ape ni. Cam mana awak tahu ni. Ke awak tipu saya ni.
Betullah, takkan i nak tipu u pulak. Im serious okay.
Ahh serabutnya.
Jerit Arash.Janganlah jerit2. Bisinglah.
Mana mama ngan papa saya ni, mummy cakap dia orang nak datangMama, ngan papa u nak datang???😖😖😖
Buat apa dia orang datang.Buat apa lagi. Ambik saya la.😠😠😠
Ooooo.
YOU ARE READING
Suamiku ceo
RomanceAira Dhia Rana yang terpaksa berkahwin dengan seorang ceo yang terkenal iaitu Muhammad Arash Mikael Berlakunye insiden yang tak terduga yang meyebabkan mereka mengenali antara satu sama lain tetapi mereka tidak tahu yang mereka akan berkahwin. Apabi...