9

10.3K 223 5
                                    

Assalamualaikum...

Waalaikummussalam. Ohhhh. Ira, jemputlah masuk. Aira ada kat dalam.

Terima kasih la kak Zah sebab jaga Aira. Menyusahkan kak Zah je. Ujar Datin Yahaira sambil berjalan mengikuti Datin Zahara dari belakang.

Tak pe tak menyusahkan pun. Lepas ni jadi menantu kak Zah jugak. Cam anak sendiri dah dia tu.

Aira, mama kamu dah sampai ni. Arash tolong panggilkan daddy kat bilik bacaan.

Panggilan mummy telah mengejutkan mereka yang sedang berbual.

Baik mummy. Arash pun berlalu pergi meninggalkan mereka bertiga.

Mama, sory buat mama risau. Aira nak call mama tapi battery habis.

Tak pelah benda dah jadi nak buat cam mana.

Makin hensem anak kak Zah sekarang.

Hahaha, biasa je la Ira. Anak kamu ni ha yang makin cantik.

Mummy, daddy cakap kejap lagi daddy turun.

Ok, suruh dia cepat papa Aira tunggu kat ruang tamu tu.
Eh Ira, Aira duduklah dulu. Nak buat air kejap.

Biar Aira tolong mummy.

Eh tak payahlah pergi teman mama kamu kat ruang tamu.

Aira pergilah tolong mummy tu. Takpe mama pergi duduk ngan papa and abang kat sana. Ujar Datin Yahaira sambil berlalu pergi.

Aira terus menghidangkan minuman yang dibuatnya itu.

Nampaknya semua dah ada ni. Kita terus tanya Arash ngan Aira la. Ujar Dato' Alif

Korang setuju tak kalau kita orang kahwinkan korang??? Tanya Dato' Aiman

Mmmm, Aira... Aira. Aira terus memandang Arash yang berada berhadapan dengannya.

Dia orang malu tu papa, uncle. Ujar abang Aira membuatkan Auni mencerlung ke arahnya.

Mama terus mencubit paha abang. Janganlah sakat dia abang. Nanti Aira malu.

Hahahha. Semua orang tergelak kecuali Aira n Arash.

Tiba2....

Arash setuju kahwin ngan Aira.

Semua yang berada disitu terkejut apabila mendengar jawapan Arash.

Baguslah kalau cam tu. Sekarang Aira pulak setuju ke tak nak kahwin ngan Arash??? Ujar Dato' Alif

Aira.... mmmmm.. Aira pun setujulah. Ujar Aira dengan senyum terpaksa.

Ok, kalau semua dah setuju bolehlah kita tetapkan tarikh bila dia orang akan berkahwin kan?? Tanya Dato' Aiman

Apa kata kalau kita buat lima bulan dari sekarang sebab kalu buat awal tak sempat nak buat preparation. Ujar Datin Zahara yang kelihatan teruja.

Amboi awak, cam awak pulak yang nak kahwin, excited nampak. Ujar Dato' Alif kepada isterinya.

Ye la nikan majlis anak tunggal kita.

Semua yang ada disitu tergelak dengan tingkah laku mereka.

Ok lah kalau semua setuju, kita buat majlis tu lima bulan lagi. Kalau cam tu kami balik dululah. Terima kasihlah Arash sebab tolong Aira semalam.

Aash tersenyum sambil berkata, eh tak pe uncle.

Panggil papa je la , lagipun nanti kena panggil papa jugakkan. Ujar Datin Yahaira

Arash hanya tersenyum.

Oklah kalau cam tu. Kami balik dulu ye.

Errr, papa boleh saya nak jumpe Aira kejap. Nanti saya hantar rumah papa. Ujar Arash.

Ok. Ujar Dato' Aiman

Jangan tak hantar pulak dia ni. Korang belum kahwin ehh. Ujar abang Aira sambil ketawa.

Semua yang ada disitu turut ketawa.

Eissh, abang aku ni buat malu aku je.
Dah nape pulak dia nak jumpe aku ni.

Mereka pun menaiki kereta meninggalkan perkarangan rumah Arash.

U nak cakap ape kat i sampai suruh i tunggu ni.

Ni fon and handbag u, i dah tolong charge dah fon u and letak no fon i. Kalau ada apa2 senang nak contact.
And u jangan fikir bila i dah setuju untuk kahwin nga that mean i love u. I buat tu sebab tak kecewakan mummy. Satu lagi petang esok i ambik u kat office kita gi ambik kereta u kat bengkel.

I pon sama. I buat tu sebab tak nak mama and papa i sedih. So kita buat for our parents right?? So nothing change. Lagi satu u tahu tak office i??

Kalau tak tahu takde lah i cakap nak ambik u kan. And u pergi office ke tak esok?

Pergi la. Nape?

Tunggu kat rumah. I ambik u hantar office.

Eh tak pelah. Lagipun boleh je i pergi ngan papa or abang.

Tunggu je la i ambik.

Dah nape dia ni baik ngan aku. Tetiba pulak tu. Getus Aira.

Dah la jom. Kita pergi tengok2 dulu baju. Mummy suruh.

Awalnya, lambat lagi kan.

Pergi la bagitahu mummy. Arash terus berlalu ke keretanya.

Tunggu la kejap. Eissh lajulah u jalan. Penat nak kejar.

Datin Zahara yang sedari tadi sedang memrhatikan mereka tersenyum melihat gelagat mereka.

Tak pe, lambat laun dia orang akan jatuh cinta antara satu sama lain jugak.

Suamiku ceoWhere stories live. Discover now